Korsbånd og forsikring


RasmusWJ
 Share

Recommended Posts

Hej,

Først en lille historisk gennemgang...

D. 14/6-11 er jeg så uheldig, at skade mit knæ under en fodboldkamp.

Jeg bliver bragt til Amager skadestue, hvor efterfølgende henvises til artroskopisk center for nærmere undersøgelse.

Her besluttes det at et nærmere kig på knæet ville være på sin plads, da lægerne umiddelbart mente min menisk kunne være "gledet ud"...

D. 6/7-11 kommer jeg under kniven. Kirugen skriver følgende:

25-årig mand, som har pådraget sig vridtraume under fodboldkamp d.

14.6.11, hvor højre knæ er kommet til skade. Han har ikke kunnet

fortsætte med at spille, og har efterfølgende extensions- og

flexionsdeficit.

D.d. foretages højresidig knæskopi i fuld bedøvelse.

Der konstateres lateral menisklæsion, og en forreste korsbåndsskade.

Det trevlede forreste korsbånd identificeres, og ca. 2/3 af pt.s

laterale menisk fjernes, idet der ikke er mulighed for re-fixation.

Suturerne skal fjernes hos e.l. om 2 uger.

Pt. må gradvis belaste og mobilisere højre knæ.

Der bliver sendt rekv. til kommunal genoptræning, hvor pt. skal

træne på knæhold mhp evt. ACL-rekonstruktion.

Ny tid i vort amb. om 3-4 mdr. hos ovl. PH.

Pt. er informeret om infektion og DVT, og at han skal kontakte

læge hvis disse opstår.

Jeg kunne altså efter opperation konstatere at jeg både havde revet mit korsbånd over, samt ødelagt 2/3 menisk.

Jeg fik ved første opperation ikke rekonstrueret korsbåndet.

Umiddelbart efter den første opperation (15 dage) skal jeg ud og rejse, og kontakter i den forbindelse mit forsikringsselskab. De fortæller mig at der er "klausul" på knæet. Dvs skader der involvere mit knæ, på ferien, ikke er dækket. De fortæller mig intet om min ulykkesforsikring eller evt erstatning.

2 mdr efter første opperation er jeg tilbage til endnu en konsultation på Artroskopisk Center Amager. Jeg har ikke i denne 2 mdr. periode hverken kunne løbe eller spille fodbold pga smerter. Lægen og jeg er enige om en korsbånds-rekonstruktion ville være fornuftigt, men at det ikke nødvendigvis løser mit smerteproblem, blot stabiliserer mit knæ. Denne opperation er fastlagt til den 25/1-12.

Jeg har nu hørt både fra andre med samme skade (korsbåndsskabe), samt en advokat omkring erstatning, men ingen kender til om der er en tidsbegrænsning for indberetningen af min skade.

Mit spørgsmål lyder derfor således.

Vil jeg kunne indberette skaden nu, ca. 7 mdr efter uheldet, og stadig være erstatningsberettiget?

Har en ulykkesforsikring på 1,1 mio (jeg er dækket ved 5% indvaliditet og op) samt dobbeltdækning.

Jeg kan tilføje at jeg har fulgt lægen anvisninger 100% under hele forløbet.

Mvh

Rasmus

Link to comment
Share on other sites

Uden at være juraprofessor gir svaret vel lidt sig selv, du kan vel først søge erstatning når du er erklæret mere end de 5 % invalid

Da du er i et behandlingsforløb er der ingen der ved pt. om knæet bliver helt rask.

Ellers læs hvad der står i policen, eller kontakt forsikringsselskabet de må vide hvornår skaden skal anmeldes.

Edited by Vastus
Link to comment
Share on other sites

Men du anmeldte vel skaden da du talte med forsikringsselskabet i første omgang, eller hvad?

Eller hvorfor gjorde du i givet fald ikke det?

Nej, det gjorde jeg ikke. Det har overhoved ikke strejfet mit hoved for mine kusine (der er advokat) nævnte det.

Desuden har jeg jo ikke fået stillet den endelige diagnose om 5% invaliditet endnu. Hvis man overhoved får det?

Har blot fået fortalt at jeg nok ikke skal forsætte med fodbold, og at der er 20 gange større sandsynlighed for slidgigt i højre knæ... :unhappy:

Tænker bare om der er nogle tidsbegrænsning for indberetningen af skaden... ?

Jeg forsøger under alle omstændigheder at kontakte min forsikring ved først kommende lejlighed :)

Edited by RasmusWJ
Link to comment
Share on other sites

Du kan under alle omstændigheder først få en evt. erstatning når du er afsluttet ved din læge, og han siger at det er knæet ikke bliver bedre. For mit vedkommende gik der vist 1 år.

Jeg er erklæret 5% invalid, men jeg har flere venner, som ingen mén har. Jeg spiller stadig fodbold, og nu mærker jeg meget lidt til skaden, men der er også gået en del tid nu.

Link to comment
Share on other sites

Du kan under alle omstændigheder først få en evt. erstatning når du er afsluttet ved din læge, og han siger at det er knæet ikke bliver bedre. For mit vedkommende gik der vist 1 år.

Jeg er erklæret 5% invalid, men jeg har flere venner, som ingen mén har. Jeg spiller stadig fodbold, og nu mærker jeg meget lidt til skaden, men der er også gået en del tid nu.

Okay, det giver jo også meget god mening at man først kan se på en erstatning efter man er færdigt behandlet.

Det lyder kanon at du kan spille fodbold igen! - det var også en af mine bekymringer og håber da også på at komme tilbage på banen.

Tak for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share