six pack på en pige?


ileby
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige nogle spørgsmål, FORDI

Jeg har indgået i et væddemål med en kammerat om vi kan opnå at få en six pack inden sommer.

Jeg er jo begyndt at træne, og har stor fokus på kosten. Jeg vil ikke sige jeg er gået ned i vægt, men har i stedet bygget en del muskler på ben, arme og ryg.

Jeg træner også mave, selvfølgelig,og jeg kan da se det hjælper, og jeg har da hørt en million gange at man ikke kan fedtforbrenne lokalt, MEN, hvorfor bliver jeg ved med at have ALT (næsten :) ) mit fedt på maven?? det er da monster irriterende.

Jeg har altid haft en delle på maven, selvom jeg har været rimelig tynd. At jeg har fået to børn har jo nok ikke hjulpet på det.

Altså, det her bliver da ikke engang et sørgsmål, men heller noget jeg må have afkræftet eller bekræftet. vil mavefedtet forsvinne hvis jeg træner mave mere??

Hvor langt ned skal fedtprocenten før en kvinde kan have en tydelig six pack?

Kan alle få en six pack? er det ikke bare kost, og stædighed nok. + træningen.

Jeg har laaang vej tilbage, hehe, og er lige startet op på lav kalorie diæt nu, og er meget påpasslig med at få protein nok.

Lægger lige et billede ind. Tror i det kan lade sig gøre??

IMG_1942.jpg

Har ikke lige taget nogle nye billeder, da julen visst har sørget for der ikke har sket en skid ;)

Link to comment
Share on other sites

Det kan bestemt lade sig gøre. Om det er en six-pack eller four-pack afhænger af, hvor mange senestrøg du har på maven, men at få en ripped mave, som er det du vil have, kan bestemt lade sig gøre.

Hvor langt ned skal fedtprocenten før en kvinde kan have en tydelig six pack?

Generelt skal kvinder faktisk ikke så langt ned som mænd for at få en ripped mave. 15-18 procent er ikke helt skævt, idet de fleste kvinder har relativt lidt fedt på maven og mere på understellet. MEN: Udfra dine erfaringer og dit billede ser det ud som om, at du er en af de kvinder, der pakker fedt på maven. Det gør det sværere. Du skal fokusere mere på hård og intens cardio og vigtigst af alt: Kosten. Og så skal du tabe dig. Fint nok, at du har holdt vægten og bygget muskler, men hvis du vil have abs, så skal du tabe dig - nok i hvert fald 5 kilo, muligvis mere, alt efter, hvornår din krop begynder at tage af dit mavefedt.

Kan alle få en six pack? er det ikke bare kost, og stædighed nok. + træningen.

Alle kan få en ripped mave ja. Træning, kost, stædighed!

edit: rette rette

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Desuden, drop alle de kulhydrater du overhovedet kan. Begræns også dit frugtindtag.

Og så skal du se om du ikke kan få så lavt et cortisolniveau i kroppen som muligt. Jeg er ikke super klog på det område, men prøv at google det. Cortisol har nemlig den effekt at fedt bliver lejret centralt på kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Super. Tak for svar så langt....

Jeg tror nok jeg skal tabe noget mere en 5 kg. fordi jeg taber mig aller aller sidst på maven.

Jeg har faktsik taget 6 kg på siden starten af sommeren, pga en lidt for vild sommer med masser af druk og junk. Og stadig var den lille delle der. Jeg får bare tynde ben, en lille bitte numse, og krave ben der stikker frem. hehe....

Med hensyn til Kulhydraterne, så tror jeg da også det er taktiken jeg vil bruge senere. Lige nu tæller jeg jo kcal, og vil under alle omstændigheder tabe mig. Så vil jeg heller cutte på den hårde måde når det nærmer sig målet. Er det ikke en ok strategi??

Four pack/six pack, tja, jeg kan da hvertfald ikke TABE det her væddemål hvis det viser sig jeg kun har en four pack, for det er liksom ikke min skyld.... hehe,....

Tak for et super fedt forum, med nogle gode svar !!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke super klog på det område, men prøv at google det. Cortisol har nemlig den effekt at fedt bliver lejret centralt på kroppen.

Det er rigtig nok at cortisol kan have en "fedtflyttende" effekt, men du skal have unaturlige mængder i form af tilskud, før at denne effekt træder i kraft.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale dig at læse bogen "spis maven flad" da maden faktisk betyder 80% for om du taber dig og motionen kun står for de 20%. Vildt men sandt.

Det handler selvfølgelig om at skære ned på mængden af kulhydrater da de nemt sætter sig, men derimod er det vigtigt at få nogle bestemte råvarer og fedtstoffer for derved at opnå en flad mave. :)

Håber du vinder væddemålet

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale dig at læse bogen "spis maven flad" da maden faktisk betyder 80% for om du taber dig og motionen kun står for de 20%. Vildt men sandt.

Det handler selvfølgelig om at skære ned på mængden af kulhydrater da de nemt sætter sig, men derimod er det vigtigt at få nogle bestemte råvarer og fedtstoffer for derved at opnå en flad mave. :)

WTF?

Kilder (eller kildekritik) !???

Bruun

Link to comment
Share on other sites

For det første;

MaxPower

Posted 12. January 2012 - 14:39 PM

Lidt billeder til sammenligning.

http://www.leighpeel...and-percentages

Rigitgt sjovt LINK

Og nedenstående;

Miss-mo

Posted Yesterday, 18:38 PM

Jeg vil anbefale dig at læse bogen "spis maven flad" da maden faktisk betyder 80% for om du taber dig og motionen kun står for de 20%. Vildt men sandt.

Det handler selvfølgelig om at skære ned på mængden af kulhydrater da de nemt sætter sig, men derimod er det vigtigt at få nogle bestemte råvarer og fedtstoffer for derved at opnå en flad mave. :)

Håber du vinder væddemålet

Er omtrent lige så logisk som hvis "fattig Carina" sagde >det er ikke hvor meget du bruger der gør dig fattig, men hvor lidt du får< Eller to tosser i en synkende båd der siger >det er ikke hullets størrelse, men hvor meget pumpen kan klare<

I sidste ende drejer det sig om hvor meget man spiser, og hvor meget man brænder af.

Link to comment
Share on other sites

Guest J.A.-Træning

Super. Tak for svar så langt....

Jeg tror nok jeg skal tabe noget mere en 5 kg. fordi jeg taber mig aller aller sidst på maven.

Jeg har faktsik taget 6 kg på siden starten af sommeren, pga en lidt for vild sommer med masser af druk og junk. Og stadig var den lille delle der. Jeg får bare tynde ben, en lille bitte numse, og krave ben der stikker frem. hehe....

Med hensyn til Kulhydraterne, så tror jeg da også det er taktiken jeg vil bruge senere. Lige nu tæller jeg jo kcal, og vil under alle omstændigheder tabe mig. Så vil jeg heller cutte på den hårde måde når det nærmer sig målet. Er det ikke en ok strategi??

Four pack/six pack, tja, jeg kan da hvertfald ikke TABE det her væddemål hvis det viser sig jeg kun har en four pack, for det er liksom ikke min skyld.... hehe,....

Tak for et super fedt forum, med nogle gode svar !!

Du må bare ikke skære for meget ned på kulhydraterne, da det er kroppens primlære energikilde.

Jeg er uddannet personlig træner, og har selv trænet i knap 7 år - så ville mene jeg har både teori og praktikken på plads.

Jeg er selv igang med en lav kalorie, lav kulhydrat kost lige nu - Simpelthen bare for at se hvordan det påvirker kroppen, så jeg ved om det er noget jeg vil anbefale mine kunder.

Har været i gang i to en halv uge, og indtil videre, kan jeg godt mærke at træningen ikke er den samme som ellers.

Så hvis jeg må give dig et hurtigt råd, så hold kulhydratintaget nogenlunde oppe.

Hvis du træner 4 -6 dage om ugen, skal du ca. have 5-7g kulhydrat pr kg kropsvægt, og 1.2-1.7g protein pr kg kropsvægt.

Skriv gerne privat, hvis du har nogle spørgsmål.

Mail: [email protected]

Link to comment
Share on other sites

Argh.

Lowcarb fungerer fantastisk. Jeg tror dårligt at jeg får 5-7g carbs om dagen hvis jeg forsøger at tage på.

Carbs har ikke nogen funktion, som ikke kan udfyldes af andre makronutrienter.

Vi er for øvrigt alle personlige trænere, da det ikke er en beskyttet titel. At have så travlt med at nævne at man er personlig træner er snarere noget der svækker et argument end noget det styrker det.

Link to comment
Share on other sites

Guest J.A.-Træning

Hvorfor i alverden er det man ikke kan poste nogle svar herinde, uden man skal forsvare sig selv hele tiden? Det var da utroligt.

Eftersom at kulhydrat er kroppens primære energikilde, så er det ret så vigtigt for kroppen hvis man vil træne. Hvis du vil undvære CHO så bare lad være med at indtage dem, men vil aldrig nogensinde råde nogle til det. Derfor jeg synes jeg ville fraråde det.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i alverden er det man ikke kan poste nogle svar herinde, uden man skal forsvare sig selv hele tiden? Det var da utroligt.

Eftersom at kulhydrat er kroppens primære energikilde, så er det ret så vigtigt for kroppen hvis man vil træne. Hvis du vil undvære CHO så bare lad være med at indtage dem, men vil aldrig nogensinde råde nogle til det. Derfor jeg synes jeg ville fraråde det.

Det er nu en af de ting, jeg syntes der er aller bedst ved MOL. Hvis du skriver noget der sandsynligvis ikke er korrekt, får man forholdsvis hurtigt input fra anden side. Det skal jo tages som læring/debat, og ikke som et angreb.

Jeg mener heller ikke der er nogen problemer med low carb. Det er efterhånden blevet ret normalt at spise noget der minder om 30/40/30, selv om man dyrker regelmæssig motion. Hvis man så har et ligevægtsindtag på 2500 kcal, bliver det til ca. 250g kulhydrat per dag ((2500*0,4) / 4). Med en kropsvægt på f.eks. 80kg er det 3g pr. kilo. Med mindre man dyrker virkelig intens motion, mener jeg dette er rigeligt. Kroppen har slet ikke brug for den mængde kulhydrat, som mange fitness-udøvere tror. Ligesom kroppen ikke konsekvent har brug for at fulde glykogendepoterne op, så snart man har løbet 5-10km.

Link to comment
Share on other sites

Guest J.A.-Træning

Det er nu en af de ting, jeg syntes der er aller bedst ved MOL. Hvis du skriver noget der sandsynligvis ikke er korrekt, får man forholdsvis hurtigt input fra anden side. Det skal jo tages som læring/debat, og ikke som et angreb.

Jeg mener heller ikke der er nogen problemer med low carb. Det er efterhånden blevet ret normalt at spise noget der minder om 30/40/30, selv om man dyrker regelmæssig motion. Hvis man så har et ligevægtsindtag på 2500 kcal, bliver det til ca. 250g kulhydrat per dag ((2500*0,4) / 4). Med en kropsvægt på f.eks. 80kg er det 3g pr. kilo. Med mindre man dyrker virkelig intens motion, mener jeg dette er rigeligt. Kroppen har slet ikke brug for den mængde kulhydrat, som mange fitness-udøvere tror. Ligesom kroppen ikke konsekvent har brug for at fulde glykogendepoterne op, så snart man har løbet 5-10km.

Det du nævner om en positiv ting, er noget af det jeg ikke bryder mig om.

For hvis nu der er 2 der siger det samme, men hvis det ikke er rigtigt - så bliver det betraget som korrekt.

For i denne situation, vil jeres mening jo så veje mere end min uddannelse. Personlig vil jeg så bare mene at mine kandidat og Ph.D. lærer må vide mere end jer.

Men det er jo så igen, en fuldstændig personlig måde at se tingene på.

Jeg vil så heller ikke mene at 40% er dirrekte "Low-carb", 40% er stadig mindre end hvad jeg ville anbefale, men ikke ligefrem min defination på "low-carb", men lige det udtryk er så et definationsproblem.

Men eftersom i alle ved bedre end jeg, så tror jeg at jeg vil holde min viden til mine betalende kunder.

Link to comment
Share on other sites

Det du nævner om en positiv ting, er noget af det jeg ikke bryder mig om.

For hvis nu der er 2 der siger det samme, men hvis det ikke er rigtigt - så bliver det betraget som korrekt.

For i denne situation, vil jeres mening jo så veje mere end min uddannelse. Personlig vil jeg så bare mene at mine kandidat og Ph.D. lærer må vide mere end jer.

Men det er jo så igen, en fuldstændig personlig måde at se tingene på.

Jeg vil så heller ikke mene at 40% er dirrekte "Low-carb", 40% er stadig mindre end hvad jeg ville anbefale, men ikke ligefrem min defination på "low-carb", men lige det udtryk er så et definationsproblem.

Men eftersom i alle ved bedre end jeg, så tror jeg at jeg vil holde min viden til mine betalende kunder.

Jeg vil anbefale dig at du får en blog, hvor du kan hælde dine endegyldige sandheder ud til omverden uden at nogen kan modargumentere.

At blive så pigefornærmet og straks kaste sig til endnu mere "jeg er PERSONLIG TRÆNER, jeg har haft en kandidat til at undervise mig" er jo bare komisk. Er du klar over hvor mange kandidater der kommer ud fra diverse universiteter der er komplet uduelige? En kandidat i idræt kan bl.a. blive idrætslærer i gymnasiet - mon ikke der er en del der er blevet undervist af sådan en?

Dit sludder og vrøvl bliver ikke bedre af at der er en med en flot titel, der har sagt det til dig - det bliver bere af at du kan underbygge det med et intelligent argument, som f.eks. det Naven præsenterede.

Bare sådan for lige at smadre dit argument fuldstændig, så skal jeg ifølge dine udtalelser have mellem 2100 og 2900 kcal dagligt fra carbs. Det er over 75% af mit daglige energiindtag hvis jeg forsøger at tabe mig stille og roligt (om TS). Hvis jeg f.eks. gik efter 3500 kcal ville det efterlade 1000kcal til fedt og protein, og efter dine anbefalinger skal jeg have lige over 700kcal protein. Det efterlader mig med 30g fedt om dagen.

Prøv lige at tænke det igennem og fortæl mig en gang til at det er din anbefaling som PERSONLIG TRÆNER...

Link to comment
Share on other sites

Jeg må give FameBoy ret. Der er desuden mange forskellige tilgange til ernæring og dem der står i lærebøgerne giver ofte absolut ingen mening og er gammel, forældet viden.

Jeg lever på 100-150 g kulhydrat om dagen, har gjort det i halvandet år, og træner dagligt op til flere timer. Jeg har absolut intet problem med at holde mit energiniveau oppe. Jeg tror dog, at kroppen har brug for en tilvænningsperiode og man kan absolut ikke drage nogle konklusioner efter at have forsøgt sig med low carb kost i 2,5 uge.

Link to comment
Share on other sites

@Fameboy og Pigehest:

Kan i ikke læse? Manden er altså PERSONLIG TRÆNER, dvs. han har nok deltaget i mindst 7-8 weekendkurser hvor han er blevet undervist af folk der har gået på universitet! UDOVER har han OGSÅ trænet i 7 år, så jeg tror nok det vil være en god idé at lade være med at være så kæphøje når det er tydeligt for enhver i tråden at manden har fat i den lange ende!

PERSONLIG TRÆNER trumfer altså humanist og pige 10 ud af 10 gange, I'm sorry to say!

Link to comment
Share on other sites

@Fameboy og Pigehest:

Kan i ikke læse? Manden er altså PERSONLIG TRÆNER, dvs. han har nok deltaget i mindst 7-8 weekendkurser hvor han er blevet undervist af folk der har gået på universitet! UDOVER har han OGSÅ trænet i 7 år, så jeg tror nok det vil være en god idé at lade være med at være så kæphøje når det er tydeligt for enhver i tråden at manden har fat i den lange ende!

PERSONLIG TRÆNER trumfer altså humanist og pige 10 ud af 10 gange, I'm sorry to say!

Repped for motherf'ckin'truthness, motherf*ckers!! :superman: :superman:

BTW: Jeg er personlig træner i børneopdragelse. Har deltaget i 200+ weekendkurser, plus et hav af kursusdage derudover. Har fået coaching af mange med endnu flere weekendkurser bag sig, hvoraf flere har universitetsgrader. Så hvis der er nogen, der ved alt om børneopdragelse, så er det mig! PM for pris og materialeudlån, der skal skiftes.

Link to comment
Share on other sites

Repped for motherf'ckin'truthness, motherf*ckers!! :superman: :superman:

BTW: Jeg er personlig træner i børneopdragelse. Har deltaget i 200+ weekendkurser, plus et hav af kursusdage derudover. Har fået coaching af mange med endnu flere weekendkurser bag sig, hvoraf flere har universitetsgrader. Så hvis der er nogen, der ved alt om børneopdragelse, så er det mig! PM for pris og materialeudlån, der skal skiftes.

Men du har endnu ikke 7 år på bagen indenfor faget så jeg ved ikke helt om du er god nok... Kom tilbage når du har fået lidt mere empiri med i bagagen!

Link to comment
Share on other sites

Sjov tråd det her :bigsmile:

En lille nørdet sidebemærkning: Alt for lidt kulhydrat (selvfølgelig i forhold til træning osv) resulterer i øget mængde cortisol.

Lane AR, et al. Influence of dietary carbohydrate intake on the free testosterone: cortisol ratio responses to short-term intensive exercise training. European Journal of Applied Physiology, 2010; 108: 1125–1131.

Tror dog næppe nogen af deltagerne i denne tråd havner under denne grænse.

Link to comment
Share on other sites

Desuden, drop alle de kulhydrater du overhovedet kan. Begræns også dit frugtindtag.

Og så skal du se om du ikke kan få så lavt et cortisolniveau i kroppen som muligt. Jeg er ikke super klog på det område, men prøv at google det. Cortisol har nemlig den effekt at fedt bliver lejret centralt på kroppen.

Kaffe (koffein) og dårlig/manglende søvn øger cortisolniveauet. For ikke at nævne stress selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Sjov tråd det her :bigsmile:

En lille nørdet sidebemærkning: Alt for lidt kulhydrat (selvfølgelig i forhold til træning osv) resulterer i øget mængde cortisol.

Lane AR, et al. Influence of dietary carbohydrate intake on the free testosterone: cortisol ratio responses to short-term intensive exercise training. European Journal of Applied Physiology, 2010; 108: 1125–1131.

Tror dog næppe nogen af deltagerne i denne tråd havner under denne grænse.

Jeg er rimelig skeptisk overfor de forsøgsdata. For det første nævnes der intet om hvor mange kcal de forskellige kontrolgrupper indtog pr. dag. Dem som kun fik 30% CHO burde jo i så fald indtage protein og/eller fedt så de indtog præcis den samme mængde kalorier som gruppen med 60% CHO. Hvis gruppen med 30% CHO indtog færre kcal pr. dag og derved var i katabolsk tilstand (som de også henviser til sidst i artiklen i forhold til et fald i fTC ratio) er det jo ikke så mærkeligt at deres hormonbalance har ændret sig.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share