Træning til bjergjagt


Sagittarius
 Share

Recommended Posts

Jeg skal på bjergjagt her til Juni og selv om det ikke er super hårdt det vi skal vil jeg gerne være i super form aligevel. Næste år skal jeg nemlig på Gede jagt hvor vi skal helt op på topperne (ca 1 - 2km) 45 grader op og ned igen vær dag med 20-50kg på rykken.

De 50 er dog kun vis vi får noget ud af det og skal have kød med ned.

Jeg vejer lige pt 15kg for meget.

Og er lige stoppet med at ryge efter 7 år med røg. Og er super motiveret.

Da jeg drømmer om at blive profesionel Jagt Guide.

Jeg køre et løbeprogram nu.

0-5km på 6 uger og det starter jeg med at gøre færdig.

Så laver jeg lidt strækkere og mave/ryg bøjninger morgen og aften. For at vende mig til dem så jeg ikke syre fuldstændigt når jeg starter på cirkel programmmet.

Når opstartsfasen er færdig.

Løb 5 km 2 gange om ugen

Løb 1km intervald starter med 3 intervalder Og vil så arbejde mig op til 6. 2 gange om ugen for at øge midt iltoptag maksimalt.

Og så køre cirkelprogrammet her inde op til nevo 5.

Og tilvending til Ryksæk og bjerge. Her har jeg fundet en 100m høj bakke hvor jeg på 3,7km kan komme 100m op og ned igen. Her vil jeg starte med 10% af min kropsvægt i rygsækken og øge med et par kilo hver uge. Men det ligger langt fra hvor jeg bor så det kan kun blive en gang i ugen. Desuden er ilt optaget vel også væsenligt når man kommer op i højden.

Men har i noget Kritik evt til om det er nok til at jeg kan arbejde mig op af en hel dag. Vi kan holde et utal af pauser vi har ikke travlt men det er der jo heller ikke meget ved.

Link to comment
Share on other sites

Rigtig mange tak for svaret.

Har du eller er den nogen andre der har en ide til et træningsprogram med overkrop og core. Jeg kan lave her hjemme. Jeg har tænkt mig at lave squat med min ryksæk på. Synnes ikke rigtig de almindelige giver noget.

Kunne også godt tænke mig at hvide om min plan for løb er godt nok. Jeg er lidt i tvil om 5km og 1000m intervald er nok. Eller om jeg skal satse på 2000m intervald og 10km løb. For et blive mere udholden. Vi skal jo gå 8-10timer om dagen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nu er jeg i 5 uge af mit træningsprogram. Jeg har købt et trænings program der er færdiglavet med kostplan. Og træning af hele kroppen. Ved siden af træner jeg udendørs løb og hiking med ryksæk.

Mandag

bryst ,ryg (1 time), core (30 min), interval løb 4 x 1km.

Tirsdag

Plyometrics (1 time), Hike med rygsæk 35kg 1 time med ca 50 højdemeter

Onsdag

Skulder og arme (1 time), core (30min), Distanceløb 5km,

Torsdag

Yoga (01:30 time), indtervaldløb 4 x 1 km

Fredag

Ben og ryg (1 time), Distanceløb 5km,

Lørdag

1 times karate, Lang hike med rygsæk 35kg.

Søndag

Fri

Det køre jeg i 3 uger og så restituere jeg en uge. og så fortsætter jeg igen. Det virker rigtig godt har tabt mig 10 kilo på 5 uger. Og er blevet meget mere mobil.

Edited by Sagittarius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share