Kost- og træningsplan


Chillimaya
 Share

Recommended Posts

Håber nogen kan hjælpe mig.. Synes det er svært at finde noget brugbart. Jeg træner om formiddagen på grund af mit arbejde, og de fleste vejledninger er til træning om eftermiddagen...

Ja jeg har i november og december tabt ca. 7 kilo og er nu på en sund vægt.. Jeg er ca. 170 cm høj og vejer 63 kg.

Nu vil jeg gerne stramme op, men det har jeg ikke nær så meget forstand på som vægttab. Altså i forhold til træning og kost..

Jeg træner mandag, onsdag og lørdag på forskellige hold i mit fitnesscenter. Disse hold er med styrketræning for øje. F.eks. Lesmills bodypump program.

Jeg arbejder forskellige tider, men prøver så vidt muligt at få enten løb eller crosstrainer ind de andre dage i ugen, og har som regel et par dage om ugen uden træning overhovedet. Er dette "korrekt" i forhold til det jeg gerne vil opnå?

Så er der maden. Jeg er vant til at spise meget vegetabilsk og kun når jeg er sulten. Dette er på grund af det vægttab jeg har været igennem. Sådan helt overordnet ser det sådan ud:

Morgen: frugtyoghurt med fibermüsli. En skive brød med ost. Juice eller te med honning. (med rosiner som eneste ingrediens med sukkerindhold)

Formiddag: Grøntasager f.eks. gulerødder eller blomkål (råt eller dampet)

Frokost: 1-2 skiver rugbrød med pålæg eller salat med kylling eller tun.

Eftermiddag: 1-2 stykker frisk frugt for at stille sukkertrangen.

Aftensmad: Intet brød, ris, pasta eller kartofler. OG spiser kun hvis jeg er sulten. (er begyndt at spise aftensmad lidt oftere end da jeg stadig tabte mig, i og med jeg ikke skal tabe mere)

Spiser så ikke mere inden jeg skal i seng så jeg har appetit om morgenen..

Som sagt er jeg på min ønskede vægt nu og har ligget stabilt her i en måneds tid.

Hvad skal jeg ændre i forhold til jeg gerne vil have muskler i stedet for fedt. Jeg er ligeglad med hvordan min vægt kommer til at udvikle sig. Ved muskelr vejer mere end fedt. Vil bare gerne have det nskede resultat ud af min træning..

Skal jeg spise som jeg plejer og ændre træningen eller omvendt?

Håber nogen kan hjælpe.. På forhånd tak! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share