Spørgsmål ang "the pump"


ibroken
 Share

Recommended Posts

Jeg har ofte set i forskellige bodybuilding videoer og adskillige interviews, at der bliver nævnt et vis "pump", når man træner de forskellige muskelgrupper (fra bl.a. Pumping Iron og Phil Heaths Journey to the Olympia).

Jeg forstår ikke lige helt det med, at man får et pump, når man træner - er det noget psykisk eller hvad?

Har flere gange kunne mærke at mine muskler bliver rimelig hårde under træningen, som om de er helt proppet osv, men dette sker som regel kun ved bestemte muskelgrupper. Her taler jeg om triceps, skuldre, abs og lidt vinger.

Det er sjovt nok også de muskelgrupper, der har været dominerende for mig dengang jeg trænede.

Jeg fik aldrig den der "hårdhed" rigtigt, når jeg trænede de andre muskelgrupper. I så fald, så var det ret sjældent.

Kender I til dette "pump"? Er det afgørende for vækst og/eller muskelnedbrydning under træning?

Hvordan får man dette pump i bl.a bryst og quads?

Og mens vi lige er i gang, ved I om det spiller nogen rolle på hvilket tidspunkt man indtager glutamine og omega3-6-9 tilskud?

Tak på forhånd

Link to comment
Share on other sites

Okay, det vil jeg prøve.

Lidt dumt spørgsmål måske, men kan det evt også skyldes mangel på "spænding" gennem et sæt i feks en brystøvelse? Hvis man ikke sådan spænder sin brystkasse gennem et sæt, kan det være grunden til man ikke mærker et pump?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share