Afdanket IRONMAN Podium Finisher


Juan Pelota
 Share

Recommended Posts

Cykling, 60 min @ 267w:

10 min opvarm

3x (1 min hårdt + 1 min let)

5 min @ 230-240w

6x (2 min @ 320-330w + 2 min rul)

5 min rul

5 min @ 290w

Resten lidt fis og balade i Zwift med et par sprinter.

Jeg føler godt nok, at jeg har gode ben for tiden, hvis jeg altså skal tro mine watt-tal - om det er de neurale tilpasninger der allerede har indfundet sig eller om min watt-måler bare viser for meget, er jeg faktisk stadig meget i tvivl om. Jeg kalibrere min watt-måler (stages) hver gang inden start, så det burde ikke være det der er problemet. Dernæst føler jeg faktisk, at jeg finder mig mere og mere tilrettet på cyklen - og det er helt rart ikke at sidde så aggresivt på cyklen som BMC'en. En teori ift. watt-data kunne b.la. være bedre forhold for diaghrama til at gøre sit arbejde, grundet den mere oprejste position. Massere af spekulationer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Der findes rigtige meget fedt cykeltøj, og det bliver derfor vanvittig svært at nå til konsensus med mig selv om et design :-)

Isadore er også en meget overset spiller, kvaliteten er sindsyg lækker og stilen lidt ala Rapha's, det er bare ikke blevet så mainstream endnu. Rapha er sindssygt fedt, men det er blevet lidt ligesom Ralph Lauren - alle har det. PS. det skal ikke afholde mig fra at bære nogle af delene, bevars! Jeg er sgu også så mainstream med en project Black SE Tarmac, som nogle ville sige :laugh:

Angående LaMarmotte, så bliver der ikke noget i 2016, og de næste år frem er der andre planer i livet rent karierre- og familie-mæssigt, hvor vi b.la. venter en lille søn til februar - det bliver skønt, men omvendt også en omvæltning i hverdagen, hvor mit ego liv skal pakkes væk :-) jeg kan ikke afvise, at jeg for races'enes skyld deltager i nogle lokale væddeløb og/eller måske grejsdalsløbet, det må tiderne vise - lige nu handler det om st jeg bliver skarp på cyklen igen :-)

Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg har været lidt i gang med at lege med farve-blyanter og design :laugh: TOTALT tilbage i barndommen.

Farverne vil jeg gerne holde i det blålige med et streft af noget rødt. Jeg må indrømme, at jeg overvejer at få lavet 2 design's. Dernæst har jeg overvejet at gå over i kamouflage mønster og mikse farverne på den vis.

Lad mig hører tankerne omkring nedenstående :wink:

image1-1-e1448723296776.jpgimage2.jpgimage3.jpgimage4-e1448723382959.jpgimage5-e1448723405614.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nye idéer i støbeskeen :wink:

Derudover blev jeg også revet med af stemningen ved Black Friday og kom til at bestille et par SW 6 sko, så mangler jeg ikke cykelsko foreløbig :-)

Henrik S: Det er lidt for spraglet, også hader jeg tøj der er fyldt op med sponsorer - selvom det indenfor triathlon er blevet et status symbol at have en dragt fyldt med ligegyldige sponsorer, som man tilmed har nogle rigtig favorable aftaler med....... hvor man selv skal betale for tøjet, udstyret etc., med naturligvis med en meget favorabel rabat-aftale. Det er mig ubegribeligt!

Bioracer kan ikke sende et prøvesortiment til mig, uanset hvor stort et depositum jeg er villig til at ligge, så det hedder sig, at jeg skal forbi deres showroom, som jeg jo så må gøre. Det virker en kende useriøst af en spiller på markedet, at de ikke kan sende prøvetøj ud - de udelukker jo mere eller mindre alle klubaftaler i Jylland.

En smule galde - jeg har ikke fået trænet i denne weekend pga. tusinde andre gøremål, hvilket gør mig en smule pirrelig.

Link to comment
Share on other sites

Fremtidig ugeplan:

Mandag: Cykling

Tirsdag: Styrketræning

Onsdag: Cykling

Torsdag: Styrketræning

Fredag: Fri/cykling

Lørdag: Cykling

Søndag: Cykling

Det kan virke en kende optimistisk, men jeg har behov for mentalt at komme ind i en træningsrytme, da humøret bare bliver bedre sådan.

Styrketræning - fullbody:

Squat / benpres / Bulgarian squat

RDL

KB Swing

Pres

Træk

Stabilitet / CORE

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning, 45 min:

Benpres: 4x10 @ 140kg (helt i bund)

Leg curl, bold: 3x20 @ BW

KB Swing: 4x10 @ 32kg

Pull-down: 3x10 @ 55-60kg

Armstræk: 3x15 @ BW

TRX V-ups + sprinters

Igår blev ikke til cykling, selvom jeg havde fået mine S-Works 6, som jeg egentlig gerne ville have prøvet. Kæmpe hovedpine, da jeg kom hjem fra job. Et par panodiler og en lur, og da jeg vågnede var der ingen kræfter tilbage i kroppen.

Let omgang styrketræning i dag - jeg skal lige i gang igen kan jeg mærke, og DOMS'ene skal nok komme er jeg sikker på :-)

Henrik S: de trøjer er faktisk ikke så dumme - jeg synes faktisk de er ret lirens.

Link to comment
Share on other sites

Hjemmetræner, 60 min:

20 min opvarm

2x (8 min @ 260w + 2 min @ 300w) 5 min @ 200w mellem runder.

5 min rul

4x (1 min @ >350w, >100 rpm + 90 sek rul)

5 min nedv.

Test af mine nye S-Works 6 sko - de sidder lækkert, men undervejs måtte jeg lige en tur af cyklen, for at sætte mine FormThodics såler i skoene i stedet for original såler - hold nu kæft en forskel - der var komfort lige dér! Jeg ved at flere fra TREFOR kører med Formthodics, og også at Bundgaard bruger dem. På den tidligere klinik jeg var på, brugte vi SUPERSOLE's, men på den jeg er på nu benytter vi Formthodics. Formthodics sålerne vejer en brøkdel af SUPERSOLE's, og samtidig er det bare et langt mere lækkert produkt, som virkelig giver øget komfort!

Sådan er par kan anbefales.

Dagens træning var lidt tung at få i gang, da jeg som forudset har lidt begyndende DOMS fra igår. Da jeg først kom i gang, var der fin rytme i trådet og fint med overskud i de planlagte watt.

Link to comment
Share on other sites

Cykling, 1t 15 min.

Jeg tog MTB'en på job i morges, og valgte derfor da jeg havde fri at cykle en omvej hjemad. Jeg kunne ikke lige magte hjemmetræneren, og med det vejr vi pt. har i december, så er det også med at komme ud.

Jeg havde fri kl. 15, hvilket passede med, at jeg fik lov at opleve solnedgang i horisonten, hvilket var en flot fornøjelse, og blot en reminder om, at jeg skal mere ud på landevejene.

Jeg kan mærke, at jeg har lidt svært ved at forlig mig med tanken om, at jeg ikke skal have et mål næste sæson - men med et kommende lille, vil jeg ikke sætte noget i søen, da jeg med stor sandsynlighed alligevel skal hive det i land igen. Desuden kommer der også en del kursus weekender i forbindelse med arbejdet.

Jeg regner med at kærer et pas på hjemmetræneren onsdag, men det må tien vise - jeg skal holde foredrag på klinikken torsdag omkring Triathlon, træningsplanlægning, skader og hvad jeg ellers har formået at fylde ind. Det skal blive interessant, især da jeg ikke før har holdt foredrag før, og ikke umiddelbart ser mig selv som typen, der gør det. Det er spændende, og samtidig har det været lærerigt at forberede :-)

Link to comment
Share on other sites

Kom for sent op i morges, så nåede ikke at få noget ordentligt at spise inden - et halv glas juice og et æble var hvad, jeg havde at kører på. I slutningen af anden time var det eneste mit hovede tænkte på da også mad, men jeg kom igennem med høj intensitet hele vejen igennem.

en drikkeyoughurt ville have været nemt. Men hvad er din holdning til det? Nogen er meget imod mælkeprodukter inden konditræning

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning, 60 min:

Opvarm:

5 min løbebånd + 5 min Swim Pro trainer.

RDL:

2x10 @ 55 kg

1x10 @ 75 kg

Military Press:

2x8 @ 35 kg

Barbell row:

3x10 @ 45 kg

Benpres:

3x10 @ 130 kg

Leg curl, bold:

3x12 @ BW

TRX V-ups:

3x max

Armstræk:

3x10 @ BW

Morgentræning inden job. Jeg havde sat snuden op efter at skulle træne i fitness World lige ved siden af klinikken, men der skal man åbenbart have en speciel chip for at komme ind, hvilket man kun kan få i receptionens åbningstid = jeg var et par timer for tidligt på den. Jeg måtte i stedet tage træningen på klinikken, hvor udstyret dog også er til det - det er nu bare rart ikke at skulle træne op og ned af sine patienter.

Fin omgang træning, hvor musklerne virkelig er på overarbejde, og efterfølgende også synes at være drænet for energi.

Link to comment
Share on other sites

Fra min FB!

Det værste raseri er ved at have lagt sig over, at en "ligesindet" Age-group (amatør) triatlet er blevet snuppet med fingrene i kagedåsen, og dog (læs: manden har sgu taget EPO..EPO ja).

Thomas Lawaetz, familiefar og CEO for en medicinal virksomhed, har taget EPO for at kunne være med i toppen af AG-feltet - det samme sted som vi andre har været. Forskellen er, at vi andre har valgt den hårde, men rigtige vej! Vi har dedikeret en stor del af vores liv til træning, og det at stå tidligt op for at kunne få enderne til at mødes inden dagen var omme. I bund og grund har træningen været (selv)prioriteret over alt andet, såsom familie, venner etc. Livet har været på sportens præmisser og ikke omvendt. Når man så endelig har været til stede, har det i perioder med allermest træning været i en pseudotilstand af træthed, hvor man egentlig blot har været fysisk tilstede. Vi andre har haft de nødvendige sponsorer, som har gjort det lettere at være med, men vi har ikke været brugt som reklame-søjle på diverse træningssites og træningsfilosofier omkring træn mindre - perform bedre konceptet, som i bund og grund klinger MEGET hult pt. En identitet af selviscenesættelse, der er blevet opbygget på en stor omgang snyd og bedrag!

Thomas Lawaetz er en del af et team af i alt 4 brødre, der sågar markedsfører sig som Brdr. Lawaetz, og som alene på den baggrund har høstet alt for meget opmærksomhed - jeg nægter (helt personligt), at tro, at de øvrige brødre 1) ikke har kendt til hans misbrug og/eller 2) selv har undgået at få lidt af de gyldne dråber. Alt ved Brdr. Lawaetz har alle dage virket som en omgang patetisk bullshit på mig, og nu falder alt det træningsbullshit, som de sammen med hele familien (ja, deres mor og far incl.) har stået og proklameret, på nationalt tv, pludseligt helt til jorden. Problemet er, at folk æder, sådanne træningsråd råt, når det kommer fra mennesker, der har præsteret i top - jeg vil håbe, at dette er en øjenåbner for, at der ikke er nogen let vej til de store fysiske præstationer, hvis vi ser bortfra muligheden om, at Obelix skulle have spildt lidt af sin trylledrik udover en.

Hvor vil jeg hen?

Thomas Lawaetz, du er en skændsel, der ødelægger det for alle os andre!

Det er trist, at en stiknarkoman skal stille vi andres præstationer og ekstreme dedikation til triathlon i miskredit, fordi han ikke har kunne holde nallerne fra kagedåsen. Jeg har kørt hurtigere på selvsamme IRONMAN-distance end den føromtalte EPO-junkie, hvorfor et naturligt spørgsmål fra den almene (og triathlon uvidende person) vil være, har du så også taget EPO?

Manden får en 48 måneders straf, hvilket burde være en livslang karantæne for at dyrke alt konkurrencesport i DK inkl. skak for den sags skyld.

Der rejser sig en lang række spørgsmål:

- Hvor har han fået sit EPO fra?

- Hvem har givet ham sprøjten?

- Hvad har manden ellers lavet af snyd og bedrag på job, familie...?

- Hvem af de øvrige Lawaetz Brødre er nogensinde blevet hevet ind til dopingtest?

- Hvorfor valgte Thomas Lawaetz, at tage sit slot til Hawaii, når han alligevel godt vidste at fællen var klappet? (Han stillede så godt nok ikke til start, fordi han sjovt nok havde fået influenza...)

- Hvor lang tid tager det at få svar på en doping prøve?

Etc...

Nu kærer diverse indlæg, og folk begynder at hentyde til, at man dom sub9 atlet er dopet. Jeg er ikke sub9 atlet, men kunne ligeså godt være det. Med andre ord: jeg befinder mig lige midt i krydsilden på grund af en EPO junkie!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 12/12:

1t 35 min @ Zn2

- tog MTB'en for at få tid i sadlen. Intet vildt, bare ud for at nyde vejret - det er jo for vanvittigt på denne tid af året.

Idag:

2t 10 min @ Zn2.

- igen timer i sadlen. Teamede up sammen med to gutter. Dernæst går jeg lidt med tankerne om Grejsdalsløbet - bare for at have noget at træne mod. Jeg kan mærke, at Lawaetz doping sagen, har fundet lidt af min indre kriger frem igen - hvorfor det ved jeg ikke helt, men måske fordi jeg savner den tid, hvor jeg var utrættelig på en cykel trods jeg sad alene på en 5 timers og skulle presse watt, der tidligere havde været uhørt når turen lakkede med enden. Det var en periode, hvor man forsvor fandt ud af, hvor fantastisk kroppen er! Jeg var inde at se mine tidligere watt-tal og mine FTP - jeg pressede ~330w på en CP20 test i en gang i marts april, hvor cykelsæsonen ikke en gang var startet. Jeg kan stadig ærge mig over, at jeg ikke fik lavet en test inden IM CPH. 4 gange cykeltræning pr. uge med en no bullshit approach var vejen frem - det var tider den gang man kunne klokke 10 timers cykling af på ugeplan, hvoraf størstedelen har været omkring AT.

Mit mål er ved at nå dertil igen en dag, og ikke mindst gøre comeback en dag i trisporten på IRONMAN distancen.

Bottom-Line er, at jeg snart planlægger en FTP, men jeg skal lige have udholdenheden til at kunne kører en :-)

Link to comment
Share on other sites

Hjemmetræner, 60 min:

10 min opvarm

4x (30 sek hårdt + 30 sek rul)

5 min opvarm

2 runder af:

2 min @ 280w + 2 min rul

4 min @ 280w + 2 min rul

6 min @ 280w + 2 min rul

5 min nedvarm

Fin omgang med overskud - ikke problemer med at holde watt, faktisk lå jeg måske lidt til den gode side. Leger stadig lidt med positionen på raceren, og i bund og grund skal jeg nok bare vænne mig til at sidde på en cykel med en mere lukket hoftevinkel end jeg har været vant til tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Hjemmetræner, 60 min:

20 min opvarm inkl. nogle burst.

5x (5 min @ 270-300w + 2 min rul)

5 min nedvarm.

Lidt Zwifteri - havde planlagt at ligge konservativt omkring 270w under dagens intervaller, grundet lidt tunge stænger. Hovedet ville noget andet, og fanden tog ved mig flere gang, da jeg satte jagten ind på foranliggende i flere omgange - det positive var, at jeg ikke kørte død selvom jeg lå oppe i rød-zone i flere omgange.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share