Gamles Log


JernHenrik
 Share

Recommended Posts

Her er vist noget teknik vedr bjærgning

og undervand, det er ikke helt min teknik men den der minder mest om det - har ledt lidt på youtube. Der er mange forskellige teknikker, men det handler mest om at holde armene så langt ind til kroppen som muligt, og så alligevel lave nogle svømmetag. Læg mærke til at det er arme og ben hver for sig, og ikke samtidig som i brystsvømning. Hvis du forsøger brystsvømning under vand, går man næsten helt i stå.

Edited by JernHenrik
Link to comment
Share on other sites

Det overrasker mig at se videoen med bjærgeteknik . Metoden med de asymmeriske benbevægelser var god latin ii de par år hvor jeg selv var livredder i en svømmehal, men blev på det tidspunkt erstattet af den langt mere effektive metode med symmetriske benbevægelser.

Link to comment
Share on other sites

Det overrasker mig at se videoen med bjærgeteknik . Metoden med de asymmeriske benbevægelser var god latin ii de par år hvor jeg selv var livredder i en svømmehal, men blev på det tidspunkt erstattet af den langt mere effektive metode med symmetriske benbevægelser.

Jeg har ikke været livredder de sidste 15 år, men har kun set bjærgning med asymmetriske benbevægelser. Har lidt svært ved at forstå at symmetrisk kunne være godt, da det ikke giver en flydende bevægelse. Men hvis du har en video med det, så jeg kan se, teknikken i anvendelse, er jeg interesseret.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Kort trænings pas

Squat.

Vil til at satse mere på squat, nu hvor bænk og dødløft kører derudad. Begynder helt forfra med As to the grass og box skiftevis fra træning til træning. Idag med As to the grass med meget lav vægt, så jeg kan gå helt dybt med koncentration på teknik.

1*20*20

5*5*40

Skrå bænk

1*10*20

1*5*40

1*3*50

5*5*52½, så nappede jeg den, mega fedt.

French press

1*10*18

5*5*23 - hårdt, som rev i triceps.

Mave

1*10*55

1*10*65

1*10*75

Flyvers i maskine, første gang, så med lav vægt

3*10*45 kg

Link to comment
Share on other sites

Har ikke lige en video en present, og det er også over 30 år siden jeg var livredder. Kan blot huske at de første par gange jeg var til prøve var det Dansk Svømme- og livredningsforbund der stod for det, og der skulle vi anvende de asymmetriske ben, men senere da Dansk Teknologisk Institut tog over kunne vi bruge symmetriske ben. Jeg troede det var den sidste metode der blev brugt nu da den er lidt hurtigere, men den giver til gengæld mere uro i vandet så det er nok derfor man har bibeholdt den gamle.

Link to comment
Share on other sites

14 dage med alt for lidt træning, for meget arbejde, for mange festlige aftenarragementer med alkohol, dejlig mad osv samt alene med ungerne i en uge, gør sit indhug i træningsstyrken. Det sås alt alt for tydeligt i dagnes træning.

Benpres

1*10*110

1*3*135

1*3*145

5*5*155

Bænkpres

1*10*40

1*3*50

1*3'60

1*3*67½

2*2*67½

2*1*67½

Det skal klart forbedres i næste uge!

Mave , maskine

3*10*35+bw

skulderpres

3*8*35

Flyers maskine

1*10*35

2*10*45

Så gad jeg ikke mere

Glemte lige jeg også tog

Preacher curl - første gang, og ikke en øvelse jeg gider ret meget

3*10*18

20 min på løbebånd med langsomt langsomt løb.

Edited by JernHenrik
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning tirsdag

Havde bare lyst til at starte forfra med dødløft, nåede vist min max for et par uger siden, så forfra, og fremad.

1*10*60

1*1*80

1*3*80

5*5*80

Biceps curl

1*10*12

1*10*14

1'8*18

Skulderpres maskine

1*10*25

2*8*35

Faldt så i alt for meget snak :blahblah: , så jeg fik ikke trænet noget seriøst!

Slap attitude!

3*10*75 mave. maskine

Link to comment
Share on other sites

Har brugt min onsdag aften på skadestuen og i mit badeværelse med rindende vand. Har fået en kraftig andengradsforbrænding under venstre fod, da jeg kom til at træde på noget glødende kul (IDIOT, man griller ikke i bare tæer :clown2: ). Så ingen træning foreløbig før såret ikke væsker mere.

Skal bruge noget creme og have en plastikpose på foden det meste af tiden. Hvor hyggeligt når ferien lige er startet. Når det ikke gør ondt mere, må jeg lave overkrops og strandøvelser :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning.

Jeg er blevet afhængig. Efter 4 dage på sofaen med wimbeldon, TdF, boksning, golf, snooker og Formel1 er kroppen blevet totalt hungrende efter bevægelse og adrenalin-skud. Der er også hoppet ½ kg mere på maven. Så jeg måtte prøve om foden kunne holde til at gå, og evt lave noget disko-strand træning. Det gik helt fint, bare uden benøvelser.

Skrå bænk

1*12*20

1*10*40

Her kunne jeg allerede mærke, hvor lækkert det ville blive at træne idag

1*3*50

4*5*55kg

1*5*55 kg, med lækker overskud, super udført og ikke engang rigtig hårdt - lækker lække lækker.

Triceps med EZ stang

1*8*18

1*5*20,5

1*5*23

1*5*25,5

Skulderpres i maskine

1*10*25

3*5*30

1*5*35

Ikke en øvelse jeg bliver vild med, hader skulder øvelser, hvor jeg er mega svag - hvilket også afspejler sig i min bænkpres.

Måske jeg skulle fokucerer på triceps og skulder træning i en periode. Nej venter til jeg går helt i stå i bænken :happy:

bicepscurl

1'12*12

1*10*14

1*8*18

1*6*20

1*3*22

Bedste løft i denne øvelse ever

Mave i maskine

3*10*65

Ryg - maskine

1*10*25

3*8*35

Ikke hårdt skulle bare lige have varmet ryggen lidt!

Ærgerligt jeg ikke kunne træne ben med squat eller benpres :4crutches: . Nå ja kunne jo have valgt nogle maskinøvelser, det tænkte jeg slet ikke på!

En dejlig træning sådan en søndag formiddag, og så er der ro i kroppen når der skal ses F1 i eftermiddag :rocketwhore::beer: .

Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik

Det var hyggeligt, at du lige hilste på imorges nede i centeret.. Det er ikke hver dag man render på en fellow MOL'boer. Men din log ser da ud til at være krydret med gode tal og træning, så på det punkt tror jeg du underspiller dig selv lidt. :smile:

Men det farlige ved, at have hilst på er at nu kan du forvente at jeg holder øje med om du laver noget når jeg er på arbejde nede i centeret.. God træning. :smile:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

:1112: Rigtig god bedring anyways Henrik - er sikker på, at du nok lige pludselig skal blive klar til mere :bubblebath: :hippy:

Tak for det Trold. Det går klart fremad, selvom såret ser vildt ud. Men om 2 uger skulle jeg kunne svømme igen, har sygeplejersken sagt. :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning onsdag 11/7

På vej ned i centeret kan jeg pludselig mærke min skulder, som gør en smule ondt, nå ja hvad så, jeg kan da træne alligevel.

Bænkpres

1*10*20

1*10*40

1*3*60

1*3*65 av forfanden det gjorde da ondt i skulderen -

3*1*67½ så kunne jeg ikke mere, og så har skulderen gjort ondt lige siden

Men fik lige taget

Dumbell biceps curl

1*10*10

1*10*12

1*10*14

Crunch maskine

3*10*55

Så blev det ikke til mere.

Nå morgenmaden må bestå af 2 panodil og 2 ipren :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Øv med skulderen. Er det en muskel der har sat sig?

Hvis det er en forstærkning skal man være forsigtig med ipren da det åbenbart kan øge en evt. Blødning.

Ellers nogle ganske habile løft du får smidt ind der. 65 kilo i bænk tyder da på en vis styrke :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej alle der læser med.

Så er jeg aktiv igen efter 3 uger alt muligt skrammel af årsager til ikke at få trænet. Men nu er jeg restitueret og klar til næste omgang 5*5 træning plus svømning.

Årsagerne har været forbrændt fod, ondt i skulderen, pisse dårligt vejr og koldt i sommerhus, halsbetændelse, feber, manglende stemme, ondt i hele kroppen og meget mere. Men nu er jeg igang igen.

Startede lige med et stille sæt, så må der komme mere fut i det de kommende uger.

Bænkpres

1*10*20

1*10*40

1*5*50

1*3*60

3*3*62½

Dødløft

5*5*60, vist alt for let

chin-up

1 stk

Squat

5*5*40 Dybt

Dips

1 Stk

Dumbell curl

1*10*12

1*10*14

Så måtte jeg gå, kunne ikke holde ud at til se et par lave den ene øvelse efter den anden fuldstændig vanvittig forkert. feks siddende kick back med krum ryg :4jumpy:

Nå jeg var vist også allerede træt , haha

Link to comment
Share on other sites

Idag starter et projekt på 11 måneder.

Jeg skal have tabt mig en del, og ikke tabe muskler og styrke. Målet er klart, at komme til at se fit ud, når jeg bliver 50. Hvorfor dog det? - det har jeg bare lyst til. Jeg har ad flere omgange været i rigtig god fit og fantastisk form,, men efter 1-2 år er jeg faldet tilbage til driverliv :beer: . Denne gang vil jeg ikke bare gøre det over 3 måneder, men bygge det langsomt op over næsten et år.Det betyder jeg skal tabe mig ca 10 kg, træne styrke 3 gange om ugen og svømning 2-3 gange om ugen.

Andre mål kan komme til undervejs feks open water svømning, 100 kg i bænk :blahblah: og lignende urealistiske ideer.

Målet for vægttab er at jeg pr 1/7-13 vejer 80 kg med en fedtprocent på 15.

Målet for styrke og fitness afgøres af spejlet undervejs.

Mål i morges

vægt 91,3 kg

fedtprocent : 25,9

Vand; 54%

musklermasse 38,2

Højde (dog ikke målt på vægten :happy: ) 182 cm

Dette er ikke kvalitative tal, kun absolutte da de er taget på en billig badevægt. Disse resultater vil dog være guidelines for mig i tiden fremover. Vægt og fedtprocent ned, vand og muskelmasse op.

Edited by JernHenrik
Link to comment
Share on other sites

Det ser jo rigtigt fornuftigt ud.

Dit udgangspungt rent vægt mæssigt ligner mit eget udgangspungt utroligt meget.

Dog har du en fordel vil jeg tro da din grundform nok ret hurtigt kommer,, og du har styr på løfte teknikker osv.

Når jeg ser hvad min egen krop har været i stand til, med et relativt ringe udgangspungt tror jeg sgu du når dit mål før tid hvis du holder dig til planen.

Tror det er rigtig vigtigt at du sætter dig nogle del mål og deadlines. Fx 85 kilo før en julefrokost osv.

Ud fra egen erfaring ville jeg dog passe på med at smide for mange aktiviteter ind samtidigt.

I en periode halvdelen både fullbody 3 gange om ugen og Cardio de andre dagen. Og var ved at køre sur i det. Valgte så at lave det jeg hold mest af til energien kom tilbage. Det var så fullbody. Og er da på en anstændig 10,6 fedt procent og 81 kilo nu.

Men glæder mig til at følge din log og fremgangen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share