Forskel på proteinpulver


Noergaard
 Share

Recommended Posts

Whey Gainer stammer sikkert af at folk ikke har kunne forstå det hed Weight-Gainer. Måske er det bare et smart salgsnavn for at få det til at få producenten's produkter til at have et strømlinet og ensklingende navn.

Whey Gainer må være det samme som Wheight Gainer. Dvs. En Blanding af valle-protein og kulhydrater/kalorier. Protein-pulver er primært protein med så lavt kalorieindhold som muligt.

Så forskellen mellem protein-pulver og whey-gainer(irriterer mig over navnet) er blot at whey-gainer indeholder lidt mindre protein og flere kalorier.

Jeg vil til hver entid vælge protein-pulver med så høj protein % som muligt. Jeg vil meget hellere indtage de ekstra kalorier i form af rigtig mad. Jeg synes i forvejen man skal spise alt for lidt for at undgå at blive chubby. Men hvis man har mad-lede, så kan det da måske være en fordel med whey gain/weight gain. Men ikke for mig.

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Undskyld men jeg skrev forkert. Det jeg mente var, hvad er forskellen på wheight-gainer og whey protein for jeg kan se man kan få begge dele inde på bodylab.dk

At der er flere kulhydrater i Weight gainer, hvilket kan bruges når man har svært ved at spise nok. Oftest er det spild af penge.

Link to comment
Share on other sites

Weigth Gainer=direkte oversat "vægtøger" altså et pulver eller lignende til at spise med et højt energiindhold, uanset sammensætning af protein, kulhydrat og fedt. Man kan teoretisk tænke sig et pulver, der består af udelukkende kulhydrat i form af druesukker eller lignende tilsat fedt i pulverform for at gøre det meget energitæt.

Whey protein er proteinpulver baseret på whey(dansk valle), som er et restprodukt fra ostefremstilling. Når det sælges under denne betegnelse skal indholdet være protein med oprindelse fra valle.

I begge tilfælde gælder, at målet ligeså godt kan opnås med rigtig mad.

Link to comment
Share on other sites

Weigth Gainer=direkte oversat "vægtøger" altså et pulver eller lignende til at spise med et højt energiindhold, uanset sammensætning af protein, kulhydrat og fedt. Man kan teoretisk tænke sig et pulver, der består af udelukkende kulhydrat i form af druesukker eller lignende tilsat fedt i pulverform for at gøre det meget energitæt.

Whey protein er proteinpulver baseret på whey(dansk valle), som er et restprodukt fra ostefremstilling. Når det sælges under denne betegnelse skal indholdet være protein med oprindelse fra valle.

I begge tilfælde gælder, at målet ligeså godt kan opnås med rigtig mad.

Jeg er enig. Man behøver ikke al den slags - hvis man da ellers gider spise ordentligt. Personligt drikker jeg en protein-shake efter træning - simpelthen bare for at få lidt ekstra hurtigoptageligt protein lige efter træning. Jeg tror egentlig mest det er psykisk, at det hjælper mig. Men skade gør det nok ikke..

Link to comment
Share on other sites

Det er da NETOP mere kompliceret at bruge weightgainer og andre midler, end det er at spise mere mad. Weightgain svarer bare til en gang kalorier - behøver ikke stamme fra fuldkorn - det ville være meget sundere end WG.

Men hver sin smag. Spis i bare WG hvis i hellere vil fylde kalorieregnskabet med pulver fremfor lækker mad.

Ville måske kunne sætte mig ind i det, hvis ikke jeg elskede lækker mad. ;-)

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share