Hjælp til militærpolitiets optagelsesprøver.


Migger
 Share

Recommended Posts

Halløj herinde! Har forsøgt at søge mig frem til noget lignende men uden held, så here we go!

Har søgt ind til Militærpolitiet, og til netop denne uddannelse er optagelseskravene rimelig hårde, -hvorfor jeg har brug for råd og vejledning:)

Har allerede styr på løbetræningen, men "core-testen" har jeg virkelig brug for noget hjælp til!

Vil så vidt som muligt undgå fitness-centre, da jeg selv har bænkpres, rommaskine, og håndvægt. Desuden er jeg bange for min fokus ikke vil være 100% i et fitnesscenter.

-Anyways.....

Da der ikke er lang tid til optagelsesprøverne(ca. mid juni 2012), og lige nu kan jeg kun lige akkurat klare prøverne på niveau 1 (hvis jeg presser mig selv til det absolut ekstreme), hvilket jo ikke er optimalt. Nedenfor er der link til de forskellige prøver, så hvis nogen med direkte erfaring, eller blot med større viden end min(hvilket ikke er særlig svært), Vil være så venlig at smide ideer til et træningsprogram, el. blot til gode øvelser vil jeg være MEGET taknemmelig!:)

coretest:

http://forsvaretsuddannelser.dk/Uddannelse/Pages/Coretest.aspx

NB: CORE-TEST'EN SKAL UDFØRES PÅ NIVEAU 3!

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Altså, det idéele ville være at træne de specifikke øvelser. Volder de allesammen problemer? Disse "coreøvelser" kunne du jo f.eks. træne af to eller tre sæt med et mindre tidsinterval end din maksimale præstation. F.eks. kunne det være, hvis du kunne holde en bro i to minutter, så tage tre sæt, hvor du holder den i ét minut, måske lidt mere. Efter ét sæt går du videre til en anden øvelse med en lille pause imellem (Hvad du end føler gør dig i stand til det - jeg plejer at sige under halvandet minut til konditionstræning).

Ellers prøv at kigge på side seks (Core Exercises) i dette kompendium:

http://www.sealswcc.com/PDF/naval-special-warfare-physical-training-guide.pdf

Det benyttede jeg mig af, da jeg trænede core-øvelser. Jeg finder konditionsdelen meget effektivt, ihvertfald.

Tre ganges træning om ugen gør dig helt sikkert i stand til at klare denne optagelsesprøve.

Edited by JokumS
Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal være bedre til en række øvelser, så er bedste sjov nok at træne disse øvelser. Ikke en masse gøgl og udenomssnak.

Du kan dog med fordel træne "planken" som variation, som helt sikkert vil styrke de andre øvelser.

En god idé vil være at køre flere sæt, hvor du ikke køre helt til max. Men hvor du rammer dit max efter f.eks. 3-4 sæt. Så hvis du kan lave f.eks. rygbro i maksimal 105 sek, så lav 3 sæt på 80 sek eller lign. så du er helt færdig i det sidste sæt. Et program kunne så være at du køre alle øvelser igennem på denne måde 2-3 gange om ugen, og så én gang om ugen hvor du tester dit forhåbentlig nye max. Forhåbentlig kan du så også forøge alle øvelserne med 5 sek om ugen (alle sæt).

Hvis du ikke kan lave 8 gentagelser "træk til bryst", så prøv dig med f.eks. "bend over rows" først, igen med 3-4 sæt og 8-10 gentagelser med den vægt du kan løfte maksimal ca. 12 gange.

Edit: Åbenbart lige lidt for langsom....

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Off-Topic: Af ren og skær interesse, er det så Søværnets eller Hærens Militærpoliti du har søgt ind til? Jeg har selv søgt ind til Søværnet og skal til optagelsesprøve sommeren 2012.

Jeg har for nogle år siden været til Hærens MP optagelsesprøve og der havde vi ikke den core-test som du linker til.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej

Lige til info så er prøverne lavet om inden for det sidste årstid...

Men jeg har et core træningsprogram liggende med en del forskellige øvelser. Det minder om de råd du allerede har fået, men kan være det er mere effektivt for dig at træne andre core øvelser når du pt. klarer testen på niv.1

Er ny herinde så ved ikke om man kan sende det herinde. ellers kan du skrive din mail så kan du få det der

Edited by xfitx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share