Opbygning af muskler kontra tab af fedt


Noergaard
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Mest op til dig selv, men vil da selv ikke gøre det sådan. Hvis du styrketræner 3 gange om ugen, kan du løbe 2 gange de dage du ikke styrketræner vil være mit råd og ikke for lange løbeture hvis du vil bygge muskler op. Lange løbeture på over 45 minutter, og din restitution bliver sat på prøve og du får ikke det optimale ud af styrketræningen.

Det kommer osse meget an på hvordan du har tænkt dig at spise.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hmmm, jeg forstår ikke rigtigt det her, måske er der sket nye opdagelser i den sidste tid, hvor jeg ikke har fulgt med......

Jeg mener da ikke at det er muligt at opbygge muskel samtidig med at man forbrænder fedt.

Forbrændingen af fedt kræver vel, at ens krop har brug for at tære på sine reserver idet den er i kalorie underskud, hvorimod kroppen for at opbygge muskler skal være i kalorie overskud idet der ellers ikke er "byggesten" til musklerne, men kun til kroppens almindelig drift hvis man kan sige det sådan.

Altså vil jeg da mene, at et kalorie underskud udelukker opbyggelse af muskler....

Med hensyn til længere løbeture, så har restitutionen vel også en del at gøre med intensiteten af løbet, jeg vil da tro at en gang interval træning på 20 min, kræver mere restitution end en rolig løbetur på en time, men det er bare et gæt.

Mvh.

Wanabee

.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har tid så vil jeg forslå, 3 x styrketræning + 3 x løb pr uge (ellers er 2 også fint )og hvis du vil tabe dig skal der længere løbeture til så du forbrænder fra dine depoter, jo længere jo bedre (den energi du forbrænder afhænger mest af din vægt og distancen) og du kan fint styrketræne imellem dine løbetræninger. Sørg for at få protein nok efter styrketræningen.

Mvh

Mark /

www.traennu.dk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share