Smerter i ribben efter dødløft


Ludvigpigen
 Share

Recommended Posts

Andre der har oplevet smerter i ribben ved dødløft, både under og efter løftet? De sidste par gange er jeg blevet lidt ømi højre side på midten af ryggen, men nu har det flyttet sig til mit ribben. Det er ikke rigtig smerte, mere en blanding af sidestik og ømhed, øh ja lidt svært at forklare. Men det føles meget underligt. Hvis jeg trækker vejret meget dybt ned i maven forværre der smerten i mit ribben. Nogle forslag?

Link to comment
Share on other sites

Du kan have fået en forstrækning i ribbensmuskulaturen, eller en lille fiber. Intercostalmuskulaturen(dem der sidder mellem hvert ribben) hjælper nemlig med vejrtrækning når man trækker vejret dybt. Der er ikke andet for end at tage den lidt med ro og spise lidt smertestillende så området kan få ro.

Link to comment
Share on other sites

Just curious: Er der forskel på smerterne alt efter om du flekser eller ekstender ryggen?

@T: hvordan får man en fiber mellem ribbene? Hvordan udelukker man, at det er en fiber i rhomboiden eller i serratus posterior? Hvordan udelukker man, at det er stråling fra en låsning eller ledtrækning?

Link to comment
Share on other sites

Det gør lige ondt, lige meget hvad jeg gør, men en ting som får det til at gøre endnu mere ondt er at løfte armen over hovedet!! Av av:(

Men altså et eller andet sted kan jeg jo ikke være sikker på det er en fiber. Min boss tjekkede mig bare lige kort og jeg beskrev forløbet, smerten osv. Men hun er jo kun almen mediciner, de har ikke såååå meget erfaring i den slags.

Håbet bare det snart går væk!! Det gik så pisse godt med det dødløft!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share