Giant Peloton 8200


mikL86
 Share

Recommended Posts

Spurgte i sin tid efter råd til køb af racercykel i anden tråd herinde. Så blev den cykel jeg ville have købt solgt, og jeg lagde projektet lidt på hylden.

I dag er jeg så imidlertid blevet ejer af denne cykel:

post-24406-0-32412900-1336437581_thumb.j

Der er tale om en Giant Peloton 8200 - en cykel jeg absolut ingen info kan finde om. Geargruppe er RSX, som lader til at være en foreløber for Sora? Men jeg er ikke sikker.

Der er givet 2000 kr for cyklen, og er en smule problemer med bagskifteren der ikke kan skifte mellem de to klinger, lidt mislyd fra kæden ved de høje gear og en lidt træt bagbremse.

Men, nogle der kender noget til cyklen? Der er ikke kørt ret mange km på den ser det ud til, og den har nok stået stille i lang tid.

Vejer 10 kg som den står på billedet.

I tilfælde af at geargruppen er kaput, hvad skal jeg så regne med at skulle kaste i montering af ny fuld gruppe? Jeg tænker Sora/tiagra.

Så;

1. Generel info om cyklen?

2. Shimano RSX - noget værd?

3. Ny geargruppe - pris?

Behov:

Cyklen vil blive brugt til enkelte motionsture, men er nok hovedsageligt en hverdagscykel.

Link to comment
Share on other sites

Spurgte i sin tid efter råd til køb af racercykel i anden tråd herinde. Så blev den cykel jeg ville have købt solgt, og jeg lagde projektet lidt på hylden. I dag er jeg så imidlertid blevet ejer af denne cykel: post-24406-0-32412900-1336437581_thumb.j Der er tale om en Giant Peloton 8200 - en cykel jeg absolut ingen info kan finde om. Geargruppe er RSX, som lader til at være en foreløber for Sora? Men jeg er ikke sikker. Der er givet 2000 kr for cyklen, og er en smule problemer med bagskifteren der ikke kan skifte mellem de to klinger, lidt mislyd fra kæden ved de høje gear og en lidt træt bagbremse. Men, nogle der kender noget til cyklen? Der er ikke kørt ret mange km på den ser det ud til, og den har nok stået stille i lang tid. Vejer 10 kg som den står på billedet. I tilfælde af at geargruppen er kaput, hvad skal jeg så regne med at skulle kaste i montering af ny fuld gruppe? Jeg tænker Sora/tiagra. Så; 1. Generel info om cyklen? 2. Shimano RSX - noget værd? 3. Ny geargruppe - pris? Behov: Cyklen vil blive brugt til enkelte motionsture, men er nok hovedsageligt en hverdagscykel.

Jeg kender ikke meget til selve cyklen men den har en del år på bagen. Jeg vil gætte på den er fra engang start/midt i halvfemserne at dømme efter designet ...

Shimano rsx svarer vel til den tids Sora.

Problemerne med gearskift kan meget vel udelukkende skyldes at der er slidte dele ( kæde, casette og kabler ) dvs prøv at få en cykelsmed til at måle om kæden trænger til at blive skiftet eller anskaf dig værktøjet til selv at måle det. Skifter du kæden så regn med osse at skulle skifte casetten. Da det er shimano dele burde det ikke koste alt for meget. Det kan osse skyldes skævt drop eller bøjet bagskifter men det kan jeg ikke se uden at få fingre i cyklen. Hvad kabler angår er det ofte selve kabel strømpen ( plasticen som kablet løber i ) der bliver slidt og derfor giver et upålideligt skifte. Det er billigt at skifte så det er klart værd at prøve.

Men helt generelt burde et velsmurt og rent system skifte pålideligt men være lidt "traktor agtigt"/direkte i skiftene ifht dagens standard.

At skifte hele geargruppen kan blive relativt dyrt ifht hvad en ny cykel med samme gear gruppe vil koste. Der ryger hurtigt en del udgifter på man ikke regner med. Du kan hurtigt komme i den situation at for at skifte skal du bla osse have nye hjul. Kan du ikke klare det selv ryger der osse en del udgifter på løn.

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share