Mangler 6 kgs til bmi 20 :) men vægttabet går langsomt lige nu..... hv


MissIndividual
 Share

Recommended Posts

Så har jeg hermed opnået mit mål med et bmi på præcis 20! :yahoo: yes, hvor er jeg sej!! Og nu kan jeg passe min lille pink bikini igen. Rigtigt nice :)

Så er det vist på tide med et opdateret profilbillede, så vi ikke skal vende blikket væk i væmmelse over de store deller, der er på din mave på dit nuværende profilbillede.

Link to comment
Share on other sites

Så er det vist på tide med et opdateret profilbillede, så vi ikke skal vende blikket væk i væmmelse over de store deller, der er på din mave på dit nuværende profilbillede.

Må man kun tabe sig, hvis man har store deller på maven? Eller hvordan skal din kommentar forstås? :)

Link to comment
Share on other sites

Og godt gået MissIndividual. Er dit mål vedligeholdelse? eller har du nogle æstetiske eller styrke mål du stræber efter?

Hmmm... er egentlig blevet ret tilfreds :) Men hvis jeg skulle forandre noget, så skulle det måske være mine lår, som godt måtte være lidt tyndere. :) nogen råd til hvordan man kan opnå det mål? Gør svømning, at lårmusklerne vokser for meget på længere sigt?

Link to comment
Share on other sites

Men hvis jeg skulle forandre noget, så skulle det måske være mine lår, som godt måtte være lidt tyndere. :) nogen råd til hvordan man kan opnå det mål? Gør svømning, at lårmusklerne vokser for meget på længere sigt?

Med din vægt vil det være virkelig svært at få mindre lår. Dine primære fedtdepoter sidder på lårene og maven(fordelingen kommer an på dine gener), så hvis du vil have mindre lår skal du endnu længere ned i fedt procent.

Mit råd vil være at træne for at opnå større symmetri, altså hvis du føler at dine lår er for store skal du træne din øvre ryg/skuldre.

EDIT:

hvis det er dig på dit profil billede så har du nogle flotte lår!

Edited by mr_defecto
Link to comment
Share on other sites

Med din vægt vil det være virkelig svært at få mindre lår. Dine primære fedtdepoter sidder på lårene og maven(fordelingen kommer an på dine gener), så hvis du vil have mindre lår skal du endnu længere ned i fedt procent.

Mit råd vil være at træne for at opnå større symmetri, altså hvis du føler at dine lår er for store skal du træne din øvre ryg/skuldre.

EDIT:

hvis det er dig på dit profil billede så har du nogle flotte lår!

Tak for reply og den søde kompli :) og jo, det er et helt nyt (morgen-træt, haha ) billede af mig. ;) Vidste ik om jeg skulle lægge det ud herinde..

Mht lår... ville det ik hjælpe, hvis jeg trænede squat, fx? eller vil det bare gøre lårene større? jeg synes selv at al den svømning har strammet dem ret så godt op. men god idé med at træne overkroppen. (Det har jeg også gjort med brystsvømning fx. Mine armmuskler er vokset lidt (men ikke bodybuilderagtigt), og blevet mere markerede. Ryggen er også meget markeret. Der hvor resultaterne er størst, er på min talje, mave og booty :D ved ik helt hvad min fedt% er. Nu er ferien forbi, og så starter jeg snart i et fitnesscenter igen, hvor jeg vil klø på med rigtig træning.

Tak for alle jeres replies, søde mennesker!

Link to comment
Share on other sites

Okay. Men hvis man træner lårmusklen med squat, vil den da virke mere stram i det, og dermed give et indtryk af slankere lår, end hvis man slet ik lavede noget motion overhovedet? Så på en eller anden måde må det vel hjælpe. Ellers må jeg vel bare arbejde videre på mit vægttab, til jeg når det ønskede mål. Uden at blive undervægtig naturligvis :)

Link to comment
Share on other sites

Men hvis man træner lårmusklen med squat, vil den da virke mere stram i det, og dermed give et indtryk af slankere lår, end hvis man slet ik lavede noget motion overhovedet?

Jeps, styrketræning er den bedste måde at få en slank og "stram" krop, det gælder hele kroppen. Og jeg vil helt klart anbefale at du inkludere squat i din træning. +2 gange styrketræning om ugen burde være obligatorisk for alle :wink:

Men du får ikke mindre lår af at squatte, men de bliver helt sikkert pænere!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hejsa :)

Det går støt og roligt fremad med mit vægttab. Har smidt ca 5 kgs på lidt over en måned. Jeg er 156 cm høj, og nu ca kun 6 kgs fra at nå mit mål på bmi 20, hvilket er super dejligt! =)

Jeg svømmer 50-60 min (ret intensivt) 4-5 gange om ugen, hvilket gør underværker for opstramning af kroppen! Udover det, har jeg et stillesiddende arbejde.

Men.. de sidste dage er det som om at vægttabet går for langsomt. Er det bare mig, der har ringe tålmodighed, eller kan det være, at det virkelig er ved at stagnere? :(

Jeg spiser 50 gram havregryn (lavet til havregrød) om morgenen

1-2 skiver rugbrød med fedtfattigt pålæg til frokost, alt efter hvor sulten jeg lige er.

1 stk rugbrød om eftermiddagen (altså, ca 2-3 stk rugbrød i ALT på en dag.)

Om aftenen spiser jeg ca 100 g kartofler, lidt grøntsager og 150-200 gram fedtfattigt kød.

ca 2 stk frugt om dagen.

INTET usundt.

sådan ser min kostplan groft set ud lige nu.

Skal jeg skære noget væk, for at opnå et hurtigere vægttab? spiser jeg for meget brød? eller skal jeg bare væbne mig med tålmodighed? =-) synes grøntsager er lidt dyrt for mit budget lige p.t.

Jeg får nok mellem 1400-1600 kalorier om dagen.

på forhånd tak for svar!

Din træning ser fin ud. Jeg ville nok bytte nogle af dine kulhydrater ud med mere fedt. Spis en lille håndfuld mandler hver dag da det hjælper med at forbrænde især mavefedtet. Istedet for at spise så meget rugbrød ville jeg måske lave en salat med noget kylling/fisk i, og udskifte din havregryn med enten en proteinrigsmoothie eller spejlæg med grønsager om morgenen :)

Du skal også huske på at for hver 5kg vægttab man opnår skal man træne 15-20% hårdere samt i længere tid for at forbrænde kalorier. Så nu hvor du har opnået så flot et vægttab skal der mere til for at forbrænde endnu mere.

Edited by Miss-mo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share