Sixpack træning samtidig med vægttab?


Thomas92dk
 Share

Recommended Posts

Hej Motion Online. Er helt ny her :)

Er det muligt at træne mave 3-4 gange om ugen SAMTIDIG med at man ligger i kalorieunderskud, så jeg både opbygger muskler samtidig med jeg taber fedtet på maven?

Jeg er 19 år, 182cm høj og vejer 81,3kg. Vil super gerne have bare en lille sixpack til sommer :)

I øvrigt. Hvilke maveøvelser ville være gode til dette formål?

Her er nogle billeder:

bFmuJ.png

7chWd.png

Edited by Thomas92dk
Link to comment
Share on other sites

Er det muligt at træne mave 3-4 gange om ugen SAMTIDIG med at man ligger i kalorieunderskud, så jeg både opbygger muskler samtidig med jeg taber fedtet på maven?

Hej og velkommen.

1) Tjek 6-pack tråden: http://www.motion-on...showtopic=31863

2) Jeps, man kan sagtens styrketræne og tabe sig samtidig, du skal dog have styr på din kost og især "flydende kalorier".

Link to comment
Share on other sites

Hej og velkommen.

1) Tjek 6-pack tråden: http://www.motion-on...showtopic=31863

2) Jeps, man kan sagtens styrketræne og tabe sig samtidig, du skal dog have styr på din kost og især "flydende kalorier".

Det er anden gang inden for kort tid på dette forum, at jeg ser det her med at man godt skulle kunne simde fedt og samtidig tage muskelmasse på. Det forstår jeg ikke rigtigt noget af......

Er der kommet noget forskning inde for de sidste par år, som viser at man ikke skal være i Kcal. overskud for at tage muskel på?? for jeg kan ikke se hvordan man kan tabe fedt og ikke være i Kcal. underskud.

Jeg har brug for en uddybende forklaring.

Mvh.

Wanabee

Link to comment
Share on other sites

Det er anden gang inden for kort tid på dette forum, at jeg ser det her med at man godt skulle kunne simde fedt og samtidig tage muskelmasse på. Det forstår jeg ikke rigtigt noget af......

Er der kommet noget forskning inde for de sidste par år, som viser at man ikke skal være i Kcal. overskud for at tage muskel på?? for jeg kan ikke se hvordan man kan tabe fedt og ikke være i Kcal. underskud.

Jeg har brug for en uddybende forklaring.

Mvh.

Wanabee

En forklaring på hvad?

se punkt 2

Det eneste der bliver skrevet er at man godt kan styrketræne, og tabe sig samtidigt.

Link to comment
Share on other sites

Det er anden gang inden for kort tid på dette forum, at jeg ser det her med at man godt skulle kunne simde fedt og samtidig tage muskelmasse på. Det forstår jeg ikke rigtigt noget af......

Vi kan godt blive enige om at kalorie underskud gør det sværere at opbygge muskler.

Men det er ikke top atleter vi snakker om, 90% af MOs brugere, inkl Thomas, træner for at se godt ud nøgne og her er styrketræning i kalorie underskud en fin kombination. Det eneste kroppen kræver for at opbygge muskler er restitution, modstand, protein og energi. Når du er i kalorieunderskud kommer en lille del af energien så fra dine fedtdepoter. Når fedtdepoterne er ved at være tomme vil du gå i stå i din træning, men på det tidspunkt burde Thomas have sin 6-pack og kan gå over til ligevægtsindtag.

EDIT:

og lige for en god ordens skyld:

Nej styrketræning er langt fra den bedste måde at tabe sig på. Det er langt nemmere at bulke også cutte, men det var ikke sprøgsmålet.

Edited by mr_defecto
Link to comment
Share on other sites

En forklaring på hvad?

se punkt 2

Det eneste der bliver skrevet er at man godt kan styrketræne, og tabe sig samtidigt.

Ja, det er jeg klar over, men idet jeg gik ud fra, at det var svar på det spørgsmål som Thomas92dk stillede spørger jeg udfra premissen at der er tale om at opbygge muskel simultant med at man taber fedt.

Til mr. defecto, det jeg ikke forstår, eller rettere er uenig i, er påstanden om, at kroppen vil tærer på sit fedt, for at opbygge muskel, jeg vil mene, at hvis kroppen er i energiunderskud, vil den forbruge fedtet til at opnå ligevægt, den vil ikke forbrænde yderligere fedt for derved at komme i overskud, for at opbygge muskel. Men det er muligt at jeg ser for simplificeret på det. Ser man på det over en periode på f.eks. en måned, er jeg naturligvis ikke uenig i at man kan have tabt fedt og opbygget muskel, jeg tænker bare at i øjeblikket hvor man er i underskud, vil man ikke opbygge noget. Men jeg tager muligvis fejl.

Mvh.

Wanabee

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share