Vægtøgelse


Kathsd
 Share

Recommended Posts

Hej folkens.

Jeg søger lidt råd.

Jeg er 174, vejer omkring de 59kilo, er 23 og har ekstremt svært ved at tage på.

Jeg træner 4-5 gange ugentlig, veksler mellem styrketræning og motion, ofte kombineret.

Er meget effektiv og energisk i træningscentret.

Jeg har måtte være nød til at skære ned på motionstiden pga. min høje forbrænding, jeg taber mig simpelthen af det selvom jeg spíser for 3.

Så har en god ven fortalt mig at jeg "skal styrketræne meget mere, og gerne med tunge vægte hvor jeg tager mindre af gangen, for lette vægte med mange gentagelser slanker jeg mig ved".

Dette har jeg fulgt i 3 uger nu, og det er da dejligt at se musklerne vokse og blive stærkere.

Vil i sige jeg gør det rigtigt? Er der nogen andre gode råd til hvordan jeg øger vægten.

Jeg går og lejer med tanken om lidt waitgainer. Jeg har meget tynde ankler/ håndled som jeg så gerne vil give lidt mere fylde.

Lidt mere booty ville ikke gøre spor.

-- Kat :)

Link to comment
Share on other sites

Kan du skrive, hvad du spiser i løbet af en dag?

Så har en god ven fortalt mig at jeg "skal styrketræne meget mere, og gerne med tunge vægte hvor jeg tager mindre af gangen, for lette vægte med mange gentagelser slanker jeg mig ved".

Kan du ikke også skrive dit program? Det vil unægteligt gøre det nemmere.

Ps. lette vægte og mange gentagelser slanker ikke dine muskler. Det er en myte.

Edited by Rasmus G
Link to comment
Share on other sites

Kan du skrive, hvad du spiser i løbet af en dag?

-- Morgenmad: Yogurt med musli og nogen gange frugt Frokost: 2 skiver rugbrød med pålæg Aftensmad: Varm ret, spiser som regel for 2 eller 3 (stor appetit)

(jeg har også et lille problem med at blive enormt træt på grænsen til at falde i søvn hvis jeg spiser meget.)

Kan du ikke også skrive dit program? Det vil unægteligt gøre det nemmere.

-- Lige pt. foregår en normal træning for mig således: 10-20min. løb Derefter 20 minutter på maskiner, efterfulgt af gerne en ½ times styrketræning med vægte, med "pauser" hvor jeg træner mave.

Vægtene foregår således: forskellige øvelser med træning af arme, overarmen og underarmen

. lette vægte og mange gentagelser slanker ikke dine muskler. Det er en myte.

-- okey så jeg behøver ikke overanstrenge mig?

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår godt at du ikke tager på i vægt, du spiser jo ikke særligt meget, altså udover din aftensmad. Du spiser jo næsten intet mellem morgenmad og aftensmad. Hvis jeg skal tage mig selv, så spiser jeg 2-3 måltider, hver dag, mellem morgenmad og aftensmad. Ved stort set alle måltider mellem morgenmad og aftensmad spiser jeg 4 skiver rugbrød med pålæg. På mine styrketræningsdage spiser jeg ofte et natmads måltid 2-3 timer efter aftensmaden.

Så 2 råd:

  • du skal spise mere.
  • du skal spise oftere

.

Du vil højest sandsynligt se god vægt fremgang ved at spise 2 gang frokost og spise mere til frokost. Jeg ved godt at der er svært at spise mere så jeg vil foreslå at du først prøver at inkludere en ekstra frokost og spiser det samme i frokost nr 2 som i nr 1. Når du har vænnet dig til 2 omgang frokost kan du begynde at øge mængden af mad du indtager til frokost. Min kæreste havde samme problem, hun havde virkelig svært ved at spise fordi hun ofte ikke følte at hun var sulten midt på dagen.

Angående din træning:

Mange gentagelser(15+) med lette vægte er udholdenhedstræning, hvis du vil have større muskler(hypertrofi) bør du træne i 8-10 rep range af 3 sæt. Og bare rolig du kan løfte alle de tunge vægt du har lyst til, du bliver ikke stor og bodybuilder af det.

Jeg vil anbefale at du begynder at styrketræne din underkrop, den sexede booty = dødløft og squat.

Den eftertragtede timeglasfigur kan nemmes trænes frem ved at fokusere på hofte/baller/lår (squat+dødløft) samt øvre ryg/bryst(bænk pres, chin-ups) og skuldre(military pres + lateral raise).

Pas på med ikke at træne for meget mave, da alt for meget mave træning giver et "massivt" look/bred talje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share