Kan ikke nå mit mål.


TDX
 Share

Recommended Posts

Hej MO,

Nu har jeg i længere tid været en "listelæser" (dvs. uden en bruger).

Jeg har fundet mange nyttige tips og råd herfra. Mange tak.

Jeg er en fyr 21år gammel og vejer 83kg (dags dato). 180cm

d. 1 december 2011 besluttede jeg mig for at tabe mig, da jeg kunne se at kiloerne ikke selv forsvinder.

Jeg vejede 110,9KG og brugte str. 40 i bukser. Jeg var en rimelig rund mand :-)

Dvs. jeg har tabt mig 27,9KG. og bruger str. 34 i bukser (er et par centimeter fra str 32).

Min fedt procent er 23,1.

I en måned er mit vægttab gået i stå.

Jeg arbejder hverdag på en fastfood restaurant.

Og jeg har opnået mit vægttab udelukkende ved hjælp af ændring i kostvaner. Går en tur hver aften og laver armbøjninger og mavebøjninger.

Jeg har ikke meget tid til træning og er ærlig talt meget doven, hvad det angår.

Nogen der ved hvordan man kickstarter vægttabet igen. Og gerne få taget fra fedt depotet, da maven stadig ligner sig selv :-).

Jeg håber ikke jeg får svar som "Den har været der før". Der er utrolig mange indlæg herfra, og jeg ved at det er frustrerende at skrive de samme ting igen igen. men please. Lev med mig og hjælp mig.

Mvh. TDX

Link to comment
Share on other sites

Hej TDX!

Spis mindre, så taber du dig:)

Jeg kan ikke helt forstå følgende: Du vil gerne have en "bedre" mave. Altså lavere fedtprocent. Men samtidig så siger du, at du er doven? Det er en anelse modstridende. Har du ikke opnået de resultater du gerne vil, så må du arbejde hårdere. Forbrænd flere kalorier end du indtager, og du vil tabe sig. Du kan ikke kun tabe dig på maven.

Det med at "kickstarte" et vægttab, er det lidt populært ord. Grunden til at du ikke længere taber dig, er fordi du ikke ligger i kalorieunderskud. Så mit råd til dig er, at du skal udregne dit ligevægtsindtag og sørge for at al den mad du indtager i løbet af dagen bringer dig i kalorieunderskud. Begynd evt. at gå endnu længere ture end du gør nu. Evt. løb i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest, så er min egen erfaring, at det går hurtigere at smide de virkelig overflødige kilo i starten. Du skal med andre ord ikke bringe ligeså store ofre, før ændringerne kan ses i form af store udslag på badevægten (f.eks. at gå en tur + lidt hjemmetræning).

Du er nødt til at uddybe følgende:

- Hvad er dit endelige mål for træningen og hvor stor en arbejdsindsats er du villig til at lægge i det? Er det at få sixpack (fornemmer at det er din mave som er dit fokus), som alle teenagetøserne savler over på stranden, blot være nogenlunde muskuløs eller nå et bestemt tal på vægten?

Link to comment
Share on other sites

Til Simpelmikkel.

Jeg lever stort set kun af bønner, kylling tun. :-) Selvom jeg også forkæler mig selv en gang imellem.

Jeg kan godt føle dig at det er modstridende Lav fedtfrocent = hård træning.

I følge mine beregninger indtager jeg ikke mere en 2000-2500kcal om dagen. + - 500kcal, men de bliver alle sammen taget fra muskelmassen. Altså det lige før jeg vil påstå at jeg så bedre ud med en vægt på 110Kg.

Jeg tror heller ikke der er en vej udenom, jeg må træne. Men jeg forstår bare ikke hvordan jeg hidtil har kunnet bære mig af at tabe mig uden?

Evt. nogle forslag til træning som giver en høj forbrænding på kort tid?.

Link to comment
Share on other sites

Til Damme:

Du har ret vægten siger noget mens spejlet siger noget andet.

Mit mål er at fjerne det overflødige fedt og derved se "mere maskulin" ud.

Selvfølgelig ønsker jeg som de fleste en sixpack, men det er selve min krops størrelse jeg vil gøre mindre.

Jeg er rimelig bredskuldret fra fødsel, men min krop passer bare ikke. Jeg har tynde ben mens mine lår er for store, jeg har stærke og flotte biceps triceps, men Maveregionen hænger stadig.

(håber fandme ikke jeg lyder som en lille tøs) :-)

Hvad styrke angår mener jeg faktisk at jeg er "svagere" end jeg var før.

Ærlig talt er jeg begyndt at være "ligeglad" med vægten da jeg mener at jeg er rimelig tæt på en normal BMI. Jeg vil gerne forholde mig til spejlet og fedtprocenten.

Edited by TDX
Link to comment
Share on other sites

Hej TDX!

Først og fremmest - godt gået med det store vægt tab !!

Jeg er selv 21 år, ca. 180 høj og vægede for 2 måneder siden 83 kg.

Nu er jeg nede på omkring 79 kg, så ikke den vilde nedstigning. Men det er netop pointen. I min optik skal kcal underskuddet ikke være for stort, og så skal du til at TRÆNE! Bliver kcal underskuddet for stort vil du blive ved med at miste muskler, og det vil du også hvis du ikke træner.

Noget tung styrke træning for kroppens store muskelgrupper og en løbe tur en gang eller to i ugen vil gøre godt.

Ret mig hvis jeg tager fejl - men det virker for mig.. Når jeg tager mig sammen ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share