Sign in to follow this  
Nicolai15

15 År og vil igang med at tabe mig, hjælp!

Recommended Posts

FAKTUM!!! er, det var ikke det du skrev i dit sidste indlæg :smile:

Tilvænning til styrketræning og indlæring af korrekt teknik har ingenting med alderen at gøre.

Wow der er en der offensiv i den anden ende!!!! Synes du skulle lase hele teksten i stedet for at skyde skarpt paa et enkelt ord!!!! For jeg prover egentlig bare at fokusere paa at man som ung, skal fa et godt forhold til fitness, kost og traning.. Tilvænning til styrketræning og indlæring af korrekt teknik tager aar og erfaring og det jeg prover at fortalle Nicolai er at skal tanke sig om og komme godt fra start!!! God traning Nicolai og glem indslag hvor folk ikke kan gore andet end at hakke ned pa hinanden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow der er en der offensiv i den anden ende!!!! Synes du skulle lase hele teksten i stedet for at skyde skarpt paa et enkelt ord!!!! For jeg prover egentlig bare at fokusere paa at man som ung, skal fa et godt forhold til fitness, kost og traning.. Tilvænning til styrketræning og indlæring af korrekt teknik tager aar og erfaring og det jeg prover at fortalle Nicolai er at skal tanke sig om og komme godt fra start!!! God traning Nicolai og glem indslag hvor folk ikke kan gore andet end at hakke ned pa hinanden..

Camilla, det er kun for at synliggøre dit unødvendige brug af ordet "faktum". Der er meget lidt der er faktum i træningsverdenen, da forskningsresultater ofte er modsigende.

Du skriver noget forket er faktum, hvorfor jeg reagere. Hvis du mener Nicolai skal have en god start på sin træning, er det vel kun godt at få aflivet nogle myter med det samme. At teenagere tager skade af hård træning er nemlig en myte, og det er ærgeligt hvis Nicolai eller andre begrænser sig grundet denne myte.

Nu lyder jeg gammel klog, men du besidder en egenskab som rigtig mange personer gør, incl. mig selv. Når man bliver "irettesat" eller korrigeret, skynder man sig hurtigt at lede diskussionen over på et andet emne, istedet for bare at indrømme man har lavet en fejl og komme videre. At skrive han kun må træne 4 gange om ugen, grundet hans alder, er direkte forkert. Det er hverken taget ud af kontekst eller fejlfortolket. Det er helt iorden at lave fejl, man det vil dælme være pænt, hvis man også kunne indrømme det.

Andet er der skam ikke i det! :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kan sagens indromme at jeg ikke skulle have skrevet faktum... Fair nok, den far du!

Men jeg har IKKE skrevet at han KUN ma trane 4 gange om ugen... Nej jeg skriver faktisk: evt. starte i et fitnesscenter og holde dig selv fast i at styrketrane 2 gange om ugen og evt. lobe, cykle eller svomme 2 gange om ugen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

....Faktum er nemlig at du ikke ma presse din krop med alt for meget traning, da du stadig vokser!!!

:wink:

Det er helt iorden, bare så længe vi er enige om, at børn og unge må træne ligeså meget de har lyst til (muligvis ikke ultraløb osv.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Nicolai...

Hmmmm det virker til at du vil det hele paa en og sammen gang!!! Tror du skal droppe al den fokus paa slankekur og som du skriver evt. starte i et fitnesscenter og holde dig selv fast i at styrketrane 2 gange om ugen og evt. lobe, cykle eller svomme 2 gange om ugen... Faktum er nemlig at du ikke ma presse din krop med alt for meget traning, da du stadig vokser!!! Saaa spis fornuftigt, STOP med at sulte dig selv, undga for meget sukker og kulhydrater (Evt. bedst at spise lige inden din traning) og dyrk motion med omtanke... Plus giv dig selv lidt lov til at vare dig, men tank paa at lave nogle vaner som bliver en livsstil du selv kan vare i... fremfor at gore det hele til regler, tal mv. 1 skridt ad gangen og jeg er sikker paa du vil faa flotte resultater og marke meget mere overskud og energi i kroppen...

CaMilla, Personlig træner

Okay, tak for svaret :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg studsede også lidt over den med, at man ikke må træne meget, fordi man stadig vokser. Enhver ung, der er god til en sport og lidt seriøs med den, træner da min. tre gange om ugen - og har typisk kamp eller stævne i weekenden -, før de bliver teenagere. Og derfra tiltager mængden som regel blot.

Edited by Lav profil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det lyder som en rigtig god idé at komme i gang med at træne. Når du bare skal i gang, kan det være en god idé at tilvænne dig med et simpelt program.

f.eks. dette skulle give dig solid tilvækst. http://news.bodylab....-back-to-basics.

Jeg synes du skal holde dig omkring dit ligevægtsindtag, så du har nok energi til at få lavet noget muskel ud af dit sidste fedt, det har jeg selv haft rigtig gode resultater med (taget 3 kg på og mistet 10% fedt på et år)

Du kan også vælge at gå i kalorie overskud, hvilket giver stor styrke fremgang, men også vil gøre du tager lidt fedt på. I de første par måneder bliver du meget stærkere på grund af neurologiske tilpasninger (nerve tilpasninger), og vil derfor opnå meget større styrke uden egentlig muskelvækst. Derfor har du heller ikke brug for så meget mad.

Sørg for at få masser af protein og søvn, og ellers held og lykke! Du har opnået gode resultater ind til videre, det skal du bare fortsætte med.

Edited by Heikichi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Og forresten. Lad være med at lytte til camilla krogsgaard, hun er vidst lidt af en svindler. For reference, så bare tjek tråden her: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=60090&st=40

Hun er vist mere interesseret i at promovere sig som personlig træner end i at få skabt nogle resultater.

til gengæld skriver hun mange udråbstegn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det lyder som en rigtig god idé at komme i gang med at træne. Når du bare skal i gang, kan det være en god idé at tilvænne dig med et simpelt program.

f.eks. dette skulle give dig solid tilvækst. http://news.bodylab....-back-to-basics.

Jeg synes du skal holde dig omkring dit ligevægtsindtag, så du har nok energi til at få lavet noget muskel ud af dit sidste fedt, det har jeg selv haft rigtig gode resultater med (taget 3 kg på og mistet 10% fedt på et år)

Du kan også vælge at gå i kalorie overskud, hvilket giver stor styrke fremgang, men også vil gøre du tager lidt fedt på. I de første par måneder bliver du meget stærkere på grund af neurologiske tilpasninger (nerve tilpasninger), og vil derfor opnå meget større styrke uden egentlig muskelvækst. Derfor har du heller ikke brug for så meget mad.

Sørg for at få masser af protein og søvn, og ellers held og lykke! Du har opnået gode resultater ind til videre, det skal du bare fortsætte med.

Okay, tak for svaret! :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this