Taber man sig ikke af motion? (fedt)


Wally
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er rimelig ny her på MOL... Jeg har dog startet en log for at holde mig selv i ørerne...

Jeg har læst lidt tilfældigt her på forummet og set flere der siger at det er en myte at man taber sig ved motion. Jeg er netop igang med at tabe de overflødige kilo (fedt) og min strategi var pirmært at gøre det vha. netop motion.

Jeg er klar over at kosten er vigtig og det nok er her man skal tabe det meste.. Men jeg har/havde bare fået lidt den opfattelse af at når det gælder om at tabe sig så er det underskud i kalorier da tæller og ikke andet... (i sidste ende)..

Altså hvis jeg på en normalt dag forbrænder X kalorier og jeg spiser/indtager X kalorier (ligevægt), så sker der ikke noget... Hvis jeg så tilføjer daglig motion hvor jeg forbrænder yderligere Y kalorier, men fortsætter med kun at spise/indtage X kalorier.. Vil det så ikke resultere i at jeg taber mig med Y kalorier?

Er det mig der er galt på den? og hvis det er det.. hvorfor taber man sig så ikke via motion?

Det er ikke sådan at jeg ikke vil ændre i min kost, men jeg kan godt lide mad :) og vil hellere stå på løbebåndet en halv time længere end at skulle veje alle måltider....

W

Link to comment
Share on other sites

Du taber dig hvis du er i kalorie underskud. Det behøver ikke at gøres mere kompliceret.

Dog kan det være mere effektivt at se på sin mad, da mange ofte kompensere ved den øgede aktivitet med mere mad.

Desuden er det meget vanskeligt At vide om man er i underskud rent kalorie mæssigt hvis man ikke har bare lidt styr på hvad man spiser.

Der skal også rigtigt lange løbeture til hvis man vil løbe en daglig mars bar og en napoleons hat af.

Lad mig forklare det på denne måde.

Du er glad for mad, om det har nu vist sig ved at du vejer 12 kilo for meget.

Du begynder at motionere for at tabe dig, men da du stadigt er glad for mad indtager du stadigt 400 kalorie mere om dagen end dit ligevægt indtag.

Så du tager stadigt på, men dog ikke så hurtigt som før.

Det skal dog lige pointerer at motion 99% af tiden vil være en god invistering. Da det har mange gode effekter på din krop og Wellbeing.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nok sige at jeg vælger at gå i kalorieunderskud, men dyrker da også motion.

Men f.eks i dag en 40 minutters tur på 16km med en gennemsnitsfart på 22.8km/t forbrændte 697kcal.

Så der skal dyrkers en del motion for at gå i underskud, derfor vælger jeg at kigge på kosten, også fordi det giver en en kærkommen lejlighed til at gå igennem de usunde ting der måske er med til at der kommer de ekstra kilo, for hvad er det ved at tabe dem ved at dyrke hamrende meget motion, for derefter at gå ned på et mere tålelig niveau efter sit vægttab, men kosten har man ikke ændret, og ryddet op i de usunde vaner, så går der ikke længe før man skal skrue godt på for motionen igen,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share