WOD Oven i eksisterende styrketræning


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Mit svar var til Durden, der mente, at teknikken ikke var vigtig i BB-Complex. Og ja - BB dyder er mere alm. Også derfor jeg forslog et complex uden (for svære) VL-øvelser.

Nu var det bare et eksempel med 24kg - den kan selvfølgelig også laves med 32. Nej, det skal selvfølgelig være ud fra udøverens erfaring; Men når det så er sagt, bør de fleste hankøn med bare nogenlunde træningserfaring bruge en 24kg KB i de fleste øvelser.

Ikke at jeg er uenig, men prøv at gå tilbage og kig i din egen log fra dengang du fik dine første KBs. :)

Link to comment
Share on other sites

Pullups > Pulldowns.... Arh, behøver jeg virkelig uddybe det? Fri bevægelse, større aktivering (jf. EMG) osv. osv. Så kan jeg også trække det åh-så-udkne***** funktionelle-kort. Med mindre man er svært overvægtig og/eller utrænet, er der ingen undskyldning.

Teknikken bør (minimum) være nogenlunde, før man giver sig i kast med diverse BB-complex. Godt nok skal det være "lettere" vægte, men det giver ingen mening, at lave det med et kosteskaft. Ellers kan man jo starte med fx FSQ-PP-BSQ complex fra rack..

TGU kan laves i WODS (ikke nødvendigvis på tid), men det bør designes fornuftigt - og også her skal teknikken være på plads. En idé kunne være.

3 Runder af:

3 TGU 24kg (H)

6 OH-Walking-lunges 24kg (H)

9 KB Snatch 24kg (H)

1 min pause

3 TGU 24kg (L)

6 OH-Walking-lunges 24kg (L)

9 KB Snatch 24kg (L)

Hov, den vil jeg snart lave!

Hvad betyder L og H?

Hvad er din holdning til Windmills?

Jeg er ved at lave en cirkel til i morgen. jeg har taget udgangspunkt i din, blot lavet clean i stedet for snatch

Link to comment
Share on other sites

Hvad betyder L og H?

Hvad er din holdning til Windmills?

Jeg er ved at lave en cirkel til i morgen. jeg har taget udgangspunkt i din, blot lavet clean i stedet for snatch

Haha, H & L = højre og left. Altså du lave først en runde med den ene hånd og skifer så til den anden. Giver det mening?

Windmills er sikkert en fin øvelse... Jeg har aldrig rigtig været så begejstret for den - og det kan vist tælles på to hænder, hvor mange gange jeg har lavet den.

H

Link to comment
Share on other sites

Haha, H & L = højre og left. Altså du lave først en runde med den ene hånd og skifer så til den anden. Giver det mening?

Windmills er sikkert en fin øvelse... Jeg har aldrig rigtig været så begejstret for den - og det kan vist tælles på to hænder, hvor mange gange jeg har lavet den.

H

LOL. Jeg var også sten sikker på du mente højre og venstre, eller left og right, men jeg må indrømme at H og L forvirrede mig en smule.

Tak

Link to comment
Share on other sites

Pullups > Pulldowns.... Arh, behøver jeg virkelig uddybe det? Fri bevægelse, større aktivering (jf. EMG) osv. osv. Så kan jeg også trække det åh-så-udkne***** funktionelle-kort. Med mindre man er svært overvægtig og/eller utrænet, er der ingen undskyldning.

Teknikken bør (minimum) være nogenlunde, før man giver sig i kast med diverse BB-complex. Godt nok skal det være "lettere" vægte, men det giver ingen mening, at lave det med et kosteskaft. Ellers kan man jo starte med fx FSQ-PP-BSQ complex fra rack..

pullups -> Nej, jeg er bare på tværs, fordi jeg synes du simplificerede unødigt. Anyways...

Jeg er ikke enig i teknik-fokusset. Jeg synes, det er åndsvagt at afholde sig fra et complex med power cleans fra hæng bare, fordi ens rack-position er dårlig, eller man trækker for langt fra kroppen. Ingen sagde noget med kosteskaft, men 30-40 kg. i de complexes jeg linkede til skal nok give Blackice sved på panden. Og det er jo hensigtet. Det er et "cardio"-complex - ikke et VL-complex.

NB: ja, lidt sent svar...

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share