Tynd mave af fiskeolietabletter eller B-vitamin komplex?


Guest Slettet_04042015
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet_04042015

Hvad kan en person mest sandsynligt få tynd mave af: Fiskeolien eller B-vitamin komplexet?

En daglig tablet.

B1 22 mg

B2 22 mg

B6 11 mg

B12 100 ug

Folsyre 400 ug

Pantothensyre 45 mg

Biotin 150 ug

En daglig dosis fiskeolie 1-2 kapsler (jeg nåede faktisk kun at give en kapsel):

Fiskeolie 1000 mg (2000 mg)

af mærket APOVIT

Du tænker nok den burde være nem selv at teste. Men den dårlige mave eller 'leaky gut' slår vist en nerve fra eller sådan noget hvilket ikke må ske for personen under opheling.

Jeg overvejer at indkøre dosis ved at dele hhv tablet og gelkapsel i mindre portioner. Men tænker at fiskeolien kommer med gel omkring sig og måske ikke er god at dele op eller hvad fanden ved jeg der aldrig har været i nærheden af tilskud?

Et par gode bud er jo bedre end ingenting. Sagt anderledes, det behøver ikke være korrekt, selvom det er vigtigt.

Jeg kan ikke lige overskue at søge på modstridende kostinfo pt.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Meget lidt sandsynligt at det skulle være nogle af delene selv om flere af B-vitaminerne indtages i meget store mængder.

I mange studier er der næsten altid nogle der reagerer med tynd mave eller andre mavegener og det er både i placebo- og aktivgruppen. Så hos nogle ser det ud til at være det bare at indtage en tablet/kapsel eller også er det bare det naturlige antal af infektioner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share