ØMME MUSKLER - HJLÆÆÆLP


Kaathyyyy
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har problemer med ømme muskler... Og det er VIRKELIG ømme muskler, så ømme at jeg kan have problemer med at komme ordentligt ud af sengen. Jeg har i en periode gået til alm. fitness træning, hvor det har været sådan noget halv-hårdt noget, men ellers ingen problemer! Fitness sagde mig ikke rigtig noget mere, da jeg synes det blev for ens - hver gang, så jeg begyndte til crossfit. Det var RIGTIG hårdt! Et par dage efter det, fik jeg utrolig, vanvittig ømme muskler. I virkelig høj, ualmindelig grad. Jeg lavede så efterfølgende ikke noget i godt 2 uger, den første pga. ømhed. Udover det, så har jeg haft ømheder, stortset efter hver gang, bare ikke i så forfærdelig en grad som den første træning. Nu, i går, startede jeg så til noget thai boksning. Hårdt! Hårdere end crossfit, da vi egentlig bare bruger crossfit som opvarming.... Jeg sidder nu med ømme ben og baller, og ved ikke rigtig om jeg skal tage afsted igen i aften. Vi det hjælpe? Eller bare forværre? HJÆÆÆLP.

Link to comment
Share on other sites

Bare roligt, det går over, første gang jeg var til spinning kunne jeg næsten ikke gå i en hel uge. Årsagen til ømheden er at dine muskler er blevet overbelastet og har brug for tid til at tilvænne sig den hårde og anderledes belastning.

Jeg tror at næsten alle der starter på vægttræning vil kunne tale med om det at have meget ømme muskler, også i flere dage efter.

Hvis det er thai boksning du synes bedst om, så bare fortsæt, men prøv at holde lidt igen, indtil ømheden er væk og så langsomt øg mod max igen. Kroppen skal nok blive klar til det, også hurtigere end du måske tror.

Hilsen

Michael

Edited by MichaelPl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share