Beta-Alanine - hot or not?


KasperBC
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'er,

Jeg blev inviteret til at deltage i et forsøg på Rigshospitalet omhandlende Beta-Alanine. Jeg har dog valgt at takke nej, da jeg er for stor en tøsedreng til nogle af de ting der skal testes.

Men det fik mig til at undersøge stoffet og har efterhånden læst hvad jeg sådan lige har kunne Google mig frem til, men det meste er af ældre dato (00-06').

Er der nogen der kan linke til nogle undersøgelser/test/whatever omkring BA?

Er der nogen der har personlige erfaringer med BA - fortæl gerne!

Jeg dyrker selv ekstrem udholdenhedssport og ønsker at optimere min kost og herunder kosttilskud og derfor vil jeg gerne vide mere om stoffet :).

Håber på en god og saglig diskussion,

Kasper

Link to comment
Share on other sites

BA er fint, bruger det selv. harmløst og ved ikke om det har en effekt - psykologisk har det dog... 'placebo'-effekt muligvis.

Hvordan føler du det virker?

Tager du andet i forbindelse med det, eller ved du at effekten du føler udelukkende kommer fra BA (placebo)?

Nogle bivirkninger?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er hot - men mest fordi, jeg hurtigt kan mærke en 'effekt'. Effekten er blot, at det prikker blidt og rart i ansigtet og det minder mig om, at nu skal jeg træne. Om jeg kan tage flere gentagelser aner jeg ikke.

Har godt læst mig til at disse symptomer kan forekomme - men primært på baggrund af overdosering? Oplever du det altid?

Link to comment
Share on other sites

Har godt læst mig til at disse symptomer kan forekomme - men primært på baggrund af overdosering? Oplever du det altid?

Det er nærmere en sideeffekt, og det er forskelligt fra person til person, hvor meget de oplever det.

Så vidt jeg husker, så har beta alanine ikke nogen effekt på længere tids aktivitet(>10 min), så det måske ikke så brugbart i dit tilfælde.

Link to comment
Share on other sites

Det er nærmere en sideeffekt, og det er forskelligt fra person til person, hvor meget de oplever det.

Så vidt jeg husker, så har beta alanine ikke nogen effekt på længere tids aktivitet(>10 min), så det måske ikke så brugbart i dit tilfælde.

Synes jeg har læst forskellige studier med forskellige resultater på det punkt, men hvis du har nogle artikler der konkluderer at det 'kun' virker under 10 min, så link meget gerne :)

Link to comment
Share on other sites

Tjek denneside.

Tak for link, spændene læsning - læser gerne flere konklusioner fra andre kilder :)

Jeg oplever samme effekt som nævnt længere oppe... Jeg ved at den prikken kommer fra BA og det minder også mig om træningen skal til at begynde..

jeg tager det med min pre-workout shake ca. 30 min før træning og den prikken kommer næsten lige efter jeg drikker den.

Har du følt nogle effekt af BA'en alene? Eller er det udelukkende det psykiske i at blive træningsklar?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share