Vallepulver vs. Mælkeintolerans


hoodrobin
 Share

Recommended Posts

Det her kommer nok til at lyde lidt mærkeligt, men jeg har en mistanke om at valleprotein ikke virker på mig pga mælkeintolerans/allergi. Allergien var mere tydelig da jeg var mindre og jeg kan i dag sagtens indtage mælk uden reaktion. Men spørgsmålet er om jeg kan optage næringsstofferne i proteinpulveret...det er jo ikke gratis. Nogen der har erfaringer med noget lignende? Evt andre alternativer til valle foruden soja?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man har betydelig laktoseintolerans optager man praktisk taget ingenting, - det løber i bogstaveligste forstand lige igennem!

Gode standardkvaliteter Whey Concentrate såsom Prolab, Danlab eller Viking, volder kun de færeste problemer, men er man ekstremt sensibel, kan man evt. anvende Whey Isolate, som kun indeholder ganske mikroskopiske mængder laktose.

CFM Whey Isolate fra Danlab indeholder f.eks. kun 0.2g pr. servering, - og det kan man IKKE "få børn af".

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig hørt eller set om mælkebaseret proteinprodukter uden laktose og er der et firma der reklamerer med at deres mælkebaseret proteinprodukt indeholder 0,000% laktose er jeg sikker på at det er løgn, men hvis dette er tilfældet er det af så dårlig kvalitet at jeg vil holde fingrene væk fra det.

De fleste firmaer oplyser slet ikke laktoseindholdet i deres produkter, mens nogle skriver at deres produkt er 95-98% laktosefrit.

Æggehvideprotein indeholder ingen laktose.

Link to comment
Share on other sites

VP2 fra AST-SS er godt nok et Whey Isolate, men ikke desto mindre er den helt laktose fri, så det findes altså Carina og VP2 kan man, hvis ikke kalde dårlig kvalitet! Jeg mener nu også at twinlab har noget men det er jeg ikke helt sikker på, men jeg kan undersøge det hvis det har interesse?

Edited by Bent
Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo ikke lige sådan at kulhydrater er det samme som laktose!! Nå....

Så prøv lige igen! vi snakker om mælkesukker ikke om sukker. Bare fordi man ikke kan tåle laktose så kan man da faktisk spise slik som der er masser af sukker. Det er jo ikke ligefram det samme som sukkersyge vel dåååhr....

Link to comment
Share on other sites

SOMEDOG

"JS-->> Jeg mener helt sikkert, at der findes produkter helt uden laktose i var det ikke en ide at personer med intolerens gik efter dette?"

Alt er relativt, - i princippet kan man jo filtrere osv. et utal af gange, - det eneste, der er sikkert er, at det bliver uhyggeligt meget dyrere!

Hvor langt man skal ned for at få lov til at kalde det laktosefrit, tror jeg IKKE, der er faste regler for, - jeg har IKKE umiddelbart kunnet finde nogen data på andre end Danlab, - i reglen ligger Whey Concentrate kvaliteter på 1-3g pr. servering og isolate kvaliteter på 0.2 - 0.5, men har du oplysninger om konkrete produkter, der har 0.00000 g pr. servering, er det da godt at få med for fuldstændighedens skyld, selvom det INGEN forskel gør i praksis!

For selv ekstremt laktoseintolerante individer er f.eks. 0.2g problemfrit og at betegne som laktosefrit!

Link to comment
Share on other sites

JS-->> Det du skríver kan måske have sin rigtighed, jeg ved det ikke! ;) Jeg har nu, efter at have læst "Bent´s" indlæg, checket VP2 fra AST og kan finde at de skriver at det laktose frit og det hænger jo så også godt sammen med det, du nævner omkring pris, for VP2 er jo et ret dyrt produkt! :D :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hoodrobin: Jeg er også laktoseintolerant til en vis grad, men jeg tror nu ikke at jeg har problemer med at optage valle-proteinerne. Jeg har da hvert fået en del mere sul udenpå mine små muskler efter jeg er begyndt at tage tilskud af valleprotein. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share