Fra 90 til 60.


Stædigmås
 Share

Recommended Posts

Jeg går igang med et større vægttab, hvor min ønskevægt er omkring de 60 kg. Jeg lever på SU, så det er ret begrænset hvor mange penge jeg har, men jeg har fået lagt min økonomi på den måde, at jeg har råd til at blive medlem af et motionscenter og tage derhen hver dag. Men kostmæssigt, så er det ikke nemt, da min anden halvdel er ret glad for fast food, hvor jeg derimod ikke er, men tit har bukket under, for at han skulle stoppe med at plage. For fremtiden vil jeg dog ikke give mig. Jeg er en stædig person, og når jeg bestemmer mig for at fuldføre noget, så gør jeg det også altid.

Jeg har en ret slem astma, fordi jeg før i tiden (Før skilmissen mellem mine forældre) boede i et rygerhjem, hvor min far var stærk kæderyger, mens min mor ikke er.

Jeg er 176 cm høj, og vejer godt 90 kg.

Har i nogen kostråd? I forvejen drikker jeg aldrig sodavand, eller spiser specielt meget slik, men antidepressive (som jeg er stoppet på nu), gør desværre at man tager på i vægt.

Link to comment
Share on other sites

Masser af grøntsager og hold dig fra for meget animalsk fedt.

Jeg har selv tabt mig 23 kg siden uge 29 ved at følge De Danske Vægtkonsulenters kostprogram, dette koster dog penge, så hvis økonomien er presset så lån deres opskrifter på biblioteket og prøv selv.

Ang. kæresten, så fortæl at dette er vigtigt for dig, og du ikke synes om plageriet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale dig at bruge madital.dk, madlog.dk eller iform.dk's kostdagbog (førstnævnte er gratis men udmærket alligevel). Her skriver du ind, hvad du spiser i løbet af en dag, og så får du at vide, hvordan det harmonerer med det mål, du har sat inde på siden - Gå efter at tabe 0,5-1 kg om ugen. Det er en rigtig god øjenåbner over for, hvad det er man propper i hovedet, og så finder man stille og roligt ud af, hvordan man kan justere sin kost. Men forvent ikke, at du rammer plet fra dag 1, det tager tid at lære. :) Jeg har selv tabt 11 kg ved at tælle kalorier på denne måde, og dét uden at udelukke mig fra nogen fødevaregrupper, sådan som det jo ellers er på mode for tiden.

Jeg går ud fra, at din kæreste vil dig det bedste, for eller var han nok ikke din kæreste? Så må han også kunne forstå, at du har rigtig svært ved at tabe dig, hvis han hele tiden sætter fastfood foran næsen på dig. Hvis han vil have fastfood, må han tage et andet sted hen at spise det, så du ikke bliver fristet. Min kæreste er også glad for pizza og McD, men for min skyld har han selvfølgelig holdt det væk fra mig, for jeg bliver også let fristet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share