Træningsprogram!


Mehmet
 Share

Recommended Posts

Træningsprogram - Styrketræning!

Start dag: mandag

Slut dag: Fredag

Mandag: Bryst 3 øvelser, triceps 2 øvelser, mave 2 øvelser

Bryst øvelse 1: Bænkpres 40 kg 10 gentagelser (1sæt), 50 kg 8 gentagelser (2sæt), 60 kg 6 gentagelser (3sæt), 65 kg 4 gentagelser (4sæt - det maksimale jeg kan tage)

Bryst øvelse 2: Frivægt 40˚ 18 kg 10 gentagelser (1sæt), 22 kg 8 gentagelser (2sæt), 24-26 kg 6 gentagelser (3sæt)

Bryst øvelse 3: Chest incline 20 kg hver side 10 gentagelser (1sæt), 30 kg hver side 8 gentagelser (2sæt), 45 kg hver side 6 gentagelser (3sæt)

Triceps øvelse 1: Dips 10 gentagelser (1sæt), 8 gentagelser (2sæt), 6 gentagelser (3sæt)

Triceps øvelse 2: Push down 10 kg 10 gentagelser (1sæt), 15 kg 8 gentagelser (2sæt), 20 kg 6 gentagelser (3 sæt)

Mave øvelse 1: Ned og lig på ryggen, holde fast med hænderne på noget bag dig, 20 gange op og ned med benene strakt (1sæt), kører det samme i hvert sæt!

Mave øvelse 2: Ab curl bench, 30 gentagelser hænderne bag øret, 20 gange op og ned! 5 gange venstre med albuen op og ramme knæet, 5 gange højre med albuen op og ramme knæet (1sæt), kører det samme i hvert sæt!

Onsdag: Ryg 2 øvelser, biceps 3 øvelser, mave 2 øvelser

Ryg: Latissimus dorsi (Hænderne på kanten af stangen) 30 kg 10 gentagelser (1sæt), 40 kg 8 gentagelser (2sæt), 50 kg 6 gentagelser (3sæt)

Ryg: Latissimus dorsi (Hænderne på den der trekant, hvor man holder fast hver sin side på trekanten og trækker ned oppefra) 30 kg 10 gentagelser (1sæt), 40 kg 8 gentagelser (2sæt), 50 kg 6 gentagelser (3sæt)

Biceps: Biceps curl (Den med stangen, hvor jeg sidder ned) 5 kg hver sin side 10 gentagelser (1sæt), 7,5 kg hver sin side 8 gentagelser (2sæt), 10 kg hver sin side 6 gentagelser (3sæt), 12,5 kg hver sin side 8 gentagelser (4sæt)

Biceps: Biceps curl (Jeg står op, med stangen) 15 kg 10 gentagelser (1sæt), 20 kg 8 gentagelser (2sæt), 25 kg 6 gentagelser (3 sæt)

Biceps: Frivægt (står op) 6 kg hver sin side 10 gentagelser hver side (1sæt), 8 kg hver sin side 8 gentagelser hver sin side (2sæt), 10 kg hver sin side 6 gentagelser hver sin side (3sæt)

Mave: De samme øvelser som mandag, samme gentagelser!

- Tager intet fredag, normalt er det bare en hvile dag. Jeg træner fodbold tirsdag, torsdag og fredag. Spiller fodbold på et højt niveau, har spillet det i 9 år så tænker ikke på at træne lår, ben osv da det bliver trænet til fodboldtræning.

Er 16 år gammel. Træner heller ikke nak, og skulder - ved ikk hvorfor…

Vil lige sige at jeg løber i 2-3 minutter før jeg begynder at træne så jeg bliver varm, tager selvfølgelig også pauser indenfor hvert sæt.

- Er programmet godt? Jeg går efter større muskler, eks. Brystkassen ud osv..

- Er mine øvelser gode? Hvad kan jeg gøre bedre?

- Hvad synes i generelt?

- Er der for lang tid mellem bryst, triceps og mave øvelserne? Jeg træner jo bryst, triceps og mave mandag, og træner det igen lørdag. Er der ikke for lang tid mellem træningen mandag indtil det trænes igen lørdag?

Tak på forhånd!

Edited by Mehmet
Link to comment
Share on other sites

Vil ikke kommenterer på programmet, da mange andre herinde kan komme med bedre svar - men jeg vil tillade mig at sige at du skal træne ben, også selvom du spiller fodbold 3 dage om ugen. Du får, groft sagt intet styrke i bentøjet af fodboldtræningen. Du vil opleve at du kan forbedre mange facetter i dit spil ved at træne ben når du styrketræner :).

Link to comment
Share on other sites

Undlad at bikse et program sammen selv. Som begynder får du mere ud af at følge et gennemprøvet program som back to basics eller en Bill Star variant. Full body hver anden dag eller tre gange om ugen er godt. Husk din kost, hvile, progression og deload. Iøvrigt træn ben evt. tilpasset fodbold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share