Sødmælk, godt hvis man bulker?


Pumpertp
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg er en dreng som er kommet rigtig god igang med min træning.

Jeg træner 4-5 gange i ugen med et 3 split program som jeg synes virker rigtig godt for mig.

Jeg er igang med at bulke og synes lidt jeg er gået lidt i stå ved de 70 kg. Jeg har en umiddelbart

lav fedtprocent, og har kørt weight gainer et par gange som har virket rigtig godt på mig.

Jeg synes det er ved at blive for meget at købe for 300kr proteinpulver i måneden, og derfor er

jeg bare begyndt at drikke en liter mælk efter træning, som er meget billigere.

Mit spørgsmål går simpelt ud på hvilken mælk jeg skal drikke.

I øjeblikket tager jeg sødmælk efter træning, men synes at 35g fedt (en litet mælk) er lige i overkanten.

Men det kan godt være at det er det som skal til? I dont know.

Skal jeg drikke skummetmælk istedet?

Help me! :D

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har svært ved at tage på, er sødmælk meget godt.

Du skal nok mest holde dig fra skummetmælk på grund af den grimme smag ;)

husk dog på at der er cirka tre gange så mange kalorier 2 scoops weightgainer blandet op i en liter mælk end der er i en liter mælk (så vidt jeg husker)

så du skal spise noget mere et andet sted fra, hvis du gerne vil tage på.

Link to comment
Share on other sites

Mælk er aldeles glimrende umiddelbart efter træningen, det indeholder både protein og kulhydrater som er det der skal til efter træning.

Du kan fint nøjes med en halv liter efter træning og vælg en mælketype med lavere fedtindhold end sødmælk da det ikke er den type fedt man ønsker mest af i sin kost.

Skal kalorieindholdet øges så indtager du bare fødevarer med højt kalorieindhold, men som samtidig er gode fødevarer og ikke fx rent tilsat sukker eller andet skidt.

Et par eksempler er alle nødeprodukter (ikke ristet i olie) som er fine fødevarer og kalorierige, brug lidt ekstra olivenolie direkte på maden, vælg avocado, tun og andet fisk, bananer, lidt rosiner, mørkt chokolade osv. osv. Der er ingen grund til proteinpulver og lign., man klarer sig fint med almindelige fødevarer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share