Kosttilskuds reviews på mol


WolverineBjj
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder og tænker at MOL mangler muligheden for at give sine erfaringer med div kosttilskud som bruges i trænings øjemed, som protein pulver, kreatin, pre og postwork out produkter osv osv. Bodybuilding.com har en sektion til netpå dette som jeg personligt selv bruger tit, både blot for nysgerrigheden omkring evt nye produkter som er kommet på markedet, men specielt også når jeg står og skal have nye tilskud. Jeg har tidligere siddet med det ene produkt efter det andet som jeg følte var pengene ud af vinduet for en gang imellem at støde på et produkt som overaskede positivt. Det er denne viden omkring hvad der er værd at bruge sine surt optjente penge på som kunne komme MOLS brugere til gavn og med en bruger base der har mange gamle kendinge vil legimitets faktoren omkring reviews holdes reel, specielt hvis man lavede et ranking system bygget på antal post' og aktivitet på sitet. Dvs ny oprettede profiler ville ikke kunne afgive reviews og i tilfælde de gjorde ville en admin slette dem omgående. Udover en fremragende service til brugerene ville det med garanti også skabe ny interesse for motion online.

Regel er jo bare desværre bare sådan at der pt ikke kan omtales tilskud med produktets navn. så hvordan kommer vi forbi dette og vil Morten Zacho muligvis være interesseret i at ændre på det, forudsat han synes om ideen?

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke noget problem med produktnavne så længe der blot refereres til de "aktive" stoffer der påstås have en præstationsfremmende effekt (koffein, kreatin mv.).

Mon ikke ydermere der ligger nogle artikler på "forsiden"/MOL hvori de mest populære tilskud allerede er gennemgået hvorfor det måske bliver redundant med bruger-anmedelser da det alt andet lige bliver en mere subjektivt vurdering (læs: sjældent brugbar for andre).

Link to comment
Share on other sites

Subjektiv vurdering ville jeg nu alligevel skønne at være brugbar hvis der f.eks er 10 personer som vurdere et givent protein produkt til at være dårligt smagende og svært opløseligt.

Hvis 50 personer giver deres besyv omkring et NO produkt hvor 80% af den vurdere det til at virke dårligt ville jeg som bruger nok tænkte en ekstra gang før jeg valgte dette produkt

Uanset, så var det ikke meget opbakning der var om ideen, folk må jo synes om at købe i blinde

Link to comment
Share on other sites

I de videnskabelige databaser kan man finde en række reviews over kosttilskud (systematiske reviews er klart at foretrække). De kommer dog typisk ikke ind på opløselighed, smag og lign., men giver en god idé om de virker. Kunsten er så at finde rundt og vælge de rigtige reviews, hvilket kræver en ret erfaren bruger.

Link to comment
Share on other sites

Med forholdsvis erfaren bruger går jeg ud fra du hentyder til de forskellige databaser og ud fra hvad du skriver "en række review" lyder det til at være begrænset hvad der er at finde.

At skulle gennemgå de aktive stoffer virker som en håbløs opgave på mig.

Jeg vil vove at påstå de fleste ikke har nogen ide om hvad stofferne er eller gør og at skulle til at sætte sig ind i det pga et kosttilskud tror jeg ikke den gængse bruger gider bruge tiden på og så har vi blot endnu en køber som sidder med en produkt som de kunne have været foruden havde de haft en side som denne jeg ligger op til.

Personligt er jeg en forholdsvis erfaren bruger inden for tilskuds verdenen i den forstand at jeg har købt og afprøvet et hav af forskellige produkter, men jeg har aldrig gidet sætte mig ind i stoffernes virkning, ihvertfald andet end overfladisk som at jeg ved beta alenin ligner kreatin i dens virkning, flere reps. Jeg tænker tæt at jeg nok kunne spare lidt penge hist og her og en dårlig mund smag i samme omgang hvis jeg havde gidet brugt tiden, men jeg synes ganske enkelt opgaven virker uoverskuelig.

Som tidligere skrevet bruger jeg selv BB.com review's, men som resident i Danmark bestiller jeg oftest fra danske/svenske/norske sider hvor de ikke altid har de samme produkter som i USA og UK og derfor findes de danske/svenske og norske produkter bare oftes ikke på div review sider, som bb.com's og så er man tilbage i lodtrækningen hvor man ikan få hvad som helst bragt hjem af posten.

De fleste aktive brugere herinde laver andet end blot logge, de hjælper som regel også med spørgsmål og indgår i diskutioner omkring trænings relaterede emner for at give deres besyv med i håb om at komme frem til en endegyldig afslutning hvor alle har lært noget nyt.

Det er mit klare indtyk at de fleste brugere herinde bruger kosttilskud, jeg kan tage fejl, i en eller anden form, så hvorfor ikke give sit besyv omkring dem på lige fod med alt andet, hjælp er vel hjælp?

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt MOL pt. giver brugere lov til at nævne produkterne ved navn eller om det er forhandlerne der ikke må nævnes,hvilket jeg selvfølgelig godt kan forstå, men hvis det også inkludere produkt navne undskylder jeg på forhånd til Morten Z for at bryde denne regel hvis jeg skulle gå igang med at lave et review. Morten Z er naturligvis velkommen til at skrive en PM til mig og informere mig hvis det er tilfældet, hvilket jeg også regner med han gør automatisk skulle der være.

Edited by WolverineBjj
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share