hvor hurtigt løber i antal km?


jbj123456789
 Share

Recommended Posts

Jeg vil ikke udtale mig om dit tempo, da det jo kan afhænge af mange ting. Men jeg vil mene at hvis du har været ramt af skinnebensbetændelse, så er du direkte på vej mod at få det igen når du løber 6 km som første tur.

Glem alt op tempo, og få trænet laaaangsomt op. Prøv de første par uger med at skifte mellem løb og gang, og ikke mere end max 10 min løb ialt. så kan du langsomt øge, og mærke efter om betændelsen kommer igen.

hilsen

Michael

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke udtale mig om dit tempo, da det jo kan afhænge af mange ting. Men jeg vil mene at hvis du har været ramt af skinnebensbetændelse, så er du direkte på vej mod at få det igen når du løber 6 km som første tur.

Glem alt op tempo, og få trænet laaaangsomt op. Prøv de første par uger med at skifte mellem løb og gang, og ikke mere end max 10 min løb ialt. så kan du langsomt øge, og mærke efter om betændelsen kommer igen.

hilsen

Michael

Tak for det gode svar, det var også det jeg tænkte jeg ville starte stille og roligt op, og planen var heller ikke de 6 km, men jeg ville løbe stille og roligt indtil det gjorde ondt - men smerten kom slet ikke igen. burde jeg stadigvæk starte helt fra bunden igen?
Link to comment
Share on other sites

Interval løb er efter min vurdering den bedste måde at starte ud når nu du har holdt pause og haft problemer med skinnebens betændelse og du vil også opdage at det vil virke bedre på din form, og chancen for skader mindskes..

forskellige ideer til løbetræning kunne være.

løb på forskellige underlag græs, grus, asfalt(hold dig nok væk fra det i starte for at undgå flere problemer med skinnebenet)

Intervaller.

bakke spurter.

løb med en makker hvor i presser hinanden(find en der er bedre løber end dig selv det vil få dig til at yde mere)

løb i ujævnt terræn f.eks. skove med masser af bakker.

Leg(interval løb kan også indgå i træning til forskellige sportsgrene fodbold, håndbold, basketball, tennis osv. som er med til at gøre løbetræningen sjovere)

Link to comment
Share on other sites

Interval løb er efter min vurdering den bedste måde at starte ud når nu du har holdt pause og haft problemer med skinnebens betændelse og du vil også opdage at det vil virke bedre på din form, og chancen for skader mindskes..

forskellige ideer til løbetræning kunne være.

løb på forskellige underlag græs, grus, asfalt(hold dig nok væk fra det i starte for at undgå flere problemer med skinnebenet)

Intervaller.

bakke spurter.

løb med en makker hvor i presser hinanden(find en der er bedre løber end dig selv det vil få dig til at yde mere)

løb i ujævnt terræn f.eks. skove med masser af bakker.

Leg(interval løb kan også indgå i træning til forskellige sportsgrene fodbold, håndbold, basketball, tennis osv. som er med til at gøre løbetræningen sjovere)

Gode forslag du kom med :-).

plejede også træne interval, men er igen itvl om hvor længe jeg skal træne det når jeg skal starte op igen for at mindske skaden?

Link to comment
Share on other sites

Der er kun en måde at finde ud af det på og det er at prøve dig frem træn interval i et styk tid også så når du føler dig klar så prøv dig af på de lange ture og hvis det så giver problemer så gå tilbage til interval igen og hvis det ikk giver problemer så er det jo kun godt men :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share