Sign in to follow this  
jbj123456789

hvor hurtigt løber i antal km?

Recommended Posts

lige et hurtig spørgsmål :-)

jeg har holdt et par måneder pause med løb grundet skinnebensbetændelse, så idag var jeg afsted for første gang og det blev til;

6 km på 36 eller 38 minutter, kan ikke helt huske det.

Jeg er en pige på 18, hvordan lyder det, også iforhold med min pause og sådan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg vil ikke udtale mig om dit tempo, da det jo kan afhænge af mange ting. Men jeg vil mene at hvis du har været ramt af skinnebensbetændelse, så er du direkte på vej mod at få det igen når du løber 6 km som første tur.

Glem alt op tempo, og få trænet laaaangsomt op. Prøv de første par uger med at skifte mellem løb og gang, og ikke mere end max 10 min løb ialt. så kan du langsomt øge, og mærke efter om betændelsen kommer igen.

hilsen

Michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg vil ikke udtale mig om dit tempo, da det jo kan afhænge af mange ting. Men jeg vil mene at hvis du har været ramt af skinnebensbetændelse, så er du direkte på vej mod at få det igen når du løber 6 km som første tur.

Glem alt op tempo, og få trænet laaaangsomt op. Prøv de første par uger med at skifte mellem løb og gang, og ikke mere end max 10 min løb ialt. så kan du langsomt øge, og mærke efter om betændelsen kommer igen.

hilsen

Michael

Tak for det gode svar, det var også det jeg tænkte jeg ville starte stille og roligt op, og planen var heller ikke de 6 km, men jeg ville løbe stille og roligt indtil det gjorde ondt - men smerten kom slet ikke igen. burde jeg stadigvæk starte helt fra bunden igen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interval løb er efter min vurdering den bedste måde at starte ud når nu du har holdt pause og haft problemer med skinnebens betændelse og du vil også opdage at det vil virke bedre på din form, og chancen for skader mindskes..

forskellige ideer til løbetræning kunne være.

løb på forskellige underlag græs, grus, asfalt(hold dig nok væk fra det i starte for at undgå flere problemer med skinnebenet)

Intervaller.

bakke spurter.

løb med en makker hvor i presser hinanden(find en der er bedre løber end dig selv det vil få dig til at yde mere)

løb i ujævnt terræn f.eks. skove med masser af bakker.

Leg(interval løb kan også indgå i træning til forskellige sportsgrene fodbold, håndbold, basketball, tennis osv. som er med til at gøre løbetræningen sjovere)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interval løb er efter min vurdering den bedste måde at starte ud når nu du har holdt pause og haft problemer med skinnebens betændelse og du vil også opdage at det vil virke bedre på din form, og chancen for skader mindskes..

forskellige ideer til løbetræning kunne være.

løb på forskellige underlag græs, grus, asfalt(hold dig nok væk fra det i starte for at undgå flere problemer med skinnebenet)

Intervaller.

bakke spurter.

løb med en makker hvor i presser hinanden(find en der er bedre løber end dig selv det vil få dig til at yde mere)

løb i ujævnt terræn f.eks. skove med masser af bakker.

Leg(interval løb kan også indgå i træning til forskellige sportsgrene fodbold, håndbold, basketball, tennis osv. som er med til at gøre løbetræningen sjovere)

Gode forslag du kom med :-).

plejede også træne interval, men er igen itvl om hvor længe jeg skal træne det når jeg skal starte op igen for at mindske skaden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der er kun en måde at finde ud af det på og det er at prøve dig frem træn interval i et styk tid også så når du føler dig klar så prøv dig af på de lange ture og hvis det så giver problemer så gå tilbage til interval igen og hvis det ikk giver problemer så er det jo kun godt men :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this