Tager på, hvorfor?


pempía
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor jeg bliver ved med at tage på. Jeg spiser fornuftigt, primært grøntsager og magert kød og ellers æg på rugbrød til morgenmad.

Jeg træner dagligt, men har desværre meget let ved at få skinnebensbetændelse, så pt. er det no go med løb. Bruger 30 min. på crosstraineren dagligt og styrketræner hver/hver anden dag. Går derudover til kickboksning 3 dage om ugen og har et aktivt job, hvor jeg står og går hele dagen.

Kan det være pga. min styrketræning at jeg ikke taber mig?

Har været igang i 2 uger nu og har taget lidt over 500 g. på.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er komplet begynder kan det være at du tager muskler på og at dine muskler lagrer mere glykogen og væske. Det er også meget muligt at du simpelhen får mere energi end du har brug for.

Jeg vil anbefale dig at vente lidt 2 uger er ingen tid. Hvis du så stadig ikke begynder at tabe dig efter yderligere 2 uger, bliver du nok nød til at skære lidt på mængden af energi du indtager.

Link to comment
Share on other sites

Vil klart bruge målebånd fremover. Men må indrømme at jeg også fokuserer på vægten (som er steget yderligere - har nu taget 1,2 kg på), da jeg faktisk er overvægtig pt. hvilket jeg er dybt utilfreds med.

Jeg giver ikke op, træner stadig daglig, men vil fremover være ekstra-ekstra opmærksom på hvad jeg indtager.

Link to comment
Share on other sites

Både 500 g og 1,2 kg kan være udsving, som du ikke skal lægge noget i. Hvis du er sikker på, at du spiser mindre end du forbrænder, skal du bare fortsætte på den måde, så skal vægten nok følge med på et tidspunkt. Mindre fokus på vægtens tal, mere fokus på at du har gang i en ny livsstil. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share