Synlige blodårer på kroppen under vægttab, farligt?


MissIndividual
 Share

Recommended Posts

Hey hey folkens!

Jeg ligger stadig stabilt med vægten, som ligger mellem 47-48 kgs (til en 155 cm høj pige.) :)

Efter at jeg er gået en del ned i fedtprocent her på det sidste, har jeg lagt mærke til, at der pludselig er dukket synlige blodårer op under huden. Specielt opad hænder (lidt op ad arme og lår.) Men det er særligt tydeligt lige over brysterne. Opdagede det i prøverummet, da jeg stod og skulle prøve tøj. Det har vel ikke noget at gøre med hjertet eller noget? Eller at blodårene måske er blevet tydeligere fordi kroppen er stresset? Sådan noget kan virkelig freake mig ud!

Jeg er begyndt at løbe 3 gange om ugen, med en times varighed hver gang, og så svømmer jeg 1 gang om ugen. Jeg er blevet rigtigt glad for at løbe, da jeg synes at det giver bedre resultater end svømningen. Min krop er virkelig blevet stram!! Det hjælper selvfølgelig på humør, energi og overskud. Men det der med årerne ikk..? Det gør mig liiiiidt urolig.. :/

Anyone?

Link to comment
Share on other sites

Mads har sansynligvis ret.

Men men... hvis du virkeligt er urolig og vil have et ordenligt svar, er det nok 100% mere fornuftigt at konsultere egen læge. Med mindre du er nervøs for hvad han siger.

Umanerlig spild af lægetid.

Hvad mener du lægen ville kunne sige, udover at det er en 'bivirkning' ved lav fedtprocent?

Link to comment
Share on other sites

Umanerlig spild af lægetid.

Hvad mener du lægen ville kunne sige, udover at det er en 'bivirkning' ved lav fedtprocent?

At man bør gå til lægen hvis man er bange for at der er noget alvorligt galt med en, og ikke spørge tilfældige lægmænd på et internet fora.

Rent beset kan du ikke vide om der er andre symptomer en de der bliver beskrevet, og som kan betyde noget andet.

Men det er da flot hvis du kan stille diagnoser på den måde Mads. Tænk den formue der kan spares på læge uddannelser.

Link to comment
Share on other sites

At man bør gå til lægen hvis man er bange for at der er noget alvorligt galt med en, og ikke spørge tilfældige lægmænd på et internet fora.

Rent beset kan du ikke vide om der er andre symptomer en de der bliver beskrevet, og som kan betyde noget andet.

Men det er da flot hvis du kan stille diagnoser på den måde Mads. Tænk den formue der kan spares på læge uddannelser.

Diagnose? Jeg stiller ingen diagnose. Jeg fortæller hende blot, at synlige blodårer er et tegn på lav fedtprocent.

Link to comment
Share on other sites

Diagnose? Jeg stiller ingen diagnose. Jeg fortæller hende blot, at synlige blodårer er et tegn på lav fedtprocent.

Er ret sikker på at det skyldes lav fedtprocent. Men at sige synlige blodårer er grundet lav fedtprocent er alt andet lige et gæt.

Det kunne teoretisk også skyldes højresidigt hjertesvigt eller levercirrose omend det er ganske usandsynligt hos spørgeren.

Link to comment
Share on other sites

Er ret sikker på at det skyldes lav fedtprocent. Men at sige synlige blodårer er grundet lav fedtprocent er alt andet lige et gæt.

Det kunne teoretisk også skyldes højresidigt hjertesvigt eller levercirrose omend det er ganske usandsynligt hos spørgeren.

Lyder sandelig ik godt med hjertesvigt og levercirrose :(

Men anyway, jeg ville bare lige spørge herinde først, inden jeg mod forventning skulle kontakte en læge.

Ku jo godt være, at nogen havde erfaringer med synlige blodårer.

Link to comment
Share on other sites

Ja! Jeg synes også at jeg lægger mere mærke til blodårerne, hvis jeg feks. har det varmt.. Ved ik hvad det kan skyldes?

De er sådan set begyndt at blive synlige sådan pænt over det hele. Som sagt, dog mest på armene og lige over brystet. Min mave er helt flad med tydelige markeringer i siderne, og man begynder at skimte de der ben, der sidder nederst ved trussekanten (for at være direkte her) :) Der er blodårerne dog ik så tydelige endnu. Men det vælter nok ik min verden.. :)

Alt i alt tyder det på, at jeg har opnået en lav fedtprocent. Gad godt at få det målt på et tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share