Hoosier's log


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Okay, nu må jeg hellere se at få startet min egen log. Arne har prikket lidt til mig :poking:. Og det er vel også rigtigt, at det kan være med til at motivere, at man ved, at man skal skrive i loggen, så alle kan se, hvis man har pjækket (hvilket jeg vist har været lidt for god til på det sidste :bblush:).

Nu må vi se, hvor spændende det bliver, da jeg hverken dyrker hardcore styrkeløft, BB, cykling etc. Det er mere lidt blandet, hovedsagligt lystmotiveret træning af forskellig slags.

Lidt om mig selv:

Navn: Kathrine

Nick: Hoosier

Fødselsdag: 18-05-81

Træning: Løb, styrketræning, forskellige former for holdtræning (forventer jeg at gå igang med snart), evt. lidt svømning, gåture (hvis man da kan kalde det træning....).

Blandet: Stammer fra Sønderborg, men er flyttet til Kbh i sommers for at begynde på Landbohøjskolen, hvor jeg læser til levnedsmiddelingeniør (kom heldigvis helskindet gennem første semester, og jeg er stadig rigtig glad for mit studie).

Da jeg var mindre, dyrkede jeg gymnastik i mange år og også en del svømning (praler stadig med, at jeg blev skolemester på 25 m bryst for alle 4. klasser i Sdbg. Kommune... :bblush:). Genoptog svømningen igen senere, men har ikke rigtig svømmet, siden min flytning.

Da jeg gik i 8. klasse begyndte jeg på aerobic og nogle år senere også lidt styrketræning. Har også stået meget på inliners og løbet en del (længste distance: halvmaraton = Broløbet, hvilket jeg dog ikke ville være i stand til i min nuværende træningstilstand).

Umiddelbart efter studentereksamen i 2001, tog jeg fem mdr. til Schweiz for at arbejde + forbedre mit fransk = 5 kg ekstra pga. den skønne schweiziske chokolade - kæmper stadig med at smide de sidste to-tre stykker. :bblush:

Efter jeg er flyttet til Kbh, har jeg ikke fået gjort så meget ved styrketræningen - er først rigtig begyndt igen i sidste uge. Siden september har jeg løbet fast ca. tre gange om ugen, dog ikke i de sidste par uger pga. en ømhed i lysken. :pissed:

Mål: Mine mål inkluderer at komme ind i en god rytme igen mht. træning. Vil gerne løbe, styrketræne og dyrke noget holdtræning (fx i form af pump, spinning og kick puls), evt. svømning. Forhåbentlig resulterer det så i, at de ønskede to-tre kg ryger af, men hvis ikke, kan jeg godt leve med det (vil bare ikke tage på - er ret forfængelig på dét punkt :bblush: ).

Problemer: I de sidste par måneder har manglende motivation været lidt af et problem, men jeg føler, at det er ved at vende. :) Desuden skader som den i lysken :angry: samt tendens til skinnebensbetændelse ved overdreven løb og aerobic. Har også haft lidt med knæet, hvilket jeg dog ikke har mærket noget til i over et halvt år. :)

Mit største problem må siges at være kosten. Jeg er ikke så vild med kød, så det er ikke altid, jeg får nok protein. Og som så mange andre, har jeg en sød tand: jeg kan spise uanede mængder af is (her taler vi fx i liter :bblush: ), slik og kage. Brød i alle afskygninger, har jeg også en svaghed for. Mht. det søde, så forsøger jeg at begrænse mig til engang imellem, hvor jeg så tager en dag, hvor jeg må spise alt, hvad jeg vil - uden dårlig samvittighed. ;)

Hmm... det blev vist lidt langt - må hellere stoppe, før I falder i søvn. -_-

Poster i gårs træning senere i dag. ;)

:wave:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmm... det blev vist lidt langt - må hellere stoppe, før I falder i søvn.

Ingen fare - vi elsker at folk skriver meget om dem selv :)

Godt du har fået begyndt. Så skal du bare nhuske at få skrevet hver gang - så hjælper logbog og træning "hinanden" med at holde processen igang!

Ingen grund til at være "genert" over du ikke dyrker hardcore et eller andet. Se f.eks Litopsis logbog for inspiration - du skal lidt ned på siderne for at finde den - hun har ikke været så aktiv på det seneste - men jeg tror den vil have din interesse.

Link to comment
Share on other sites

Inden jeg går igang med gårsdagens træning, vil jeg lige komme med et par bemærkninger:

Jeg kører ikke et bestemt antal reps pr. sæt, men det ligger ca. på 8-12. Hvis jeg let kan tage 12-15 stykker, plejer jeg at sætte mere vægt på. Tre sæt pr. øvelse - til nogle af øvelserne, kan jeg dog godt finde på at tage et opvarmningssæt med lav vægt.

Hver gang trænes mave (bænk - første niveau under vandret - sædvanligvis både begynder og slutter jeg med maveøvelser) og lænd (med ti kg vægtskive for brystet). Bryst, skulder og triceps trænes sammen. Ryg og biceps trænes sammen. Ben har jeg trænet, når jeg havde lyst (afhængig af pauser, tid osv. - dog aldrig to dage i træk).

Har endnu ikke været i øvelsesbiblioteket her på MOL - så jeg ved ikke, hvad alle øvelserne hedder. :bblush:

Styrketræning den 15-2-03:

Her er så, hvad jeg lavede i går - frit fra hukommelsen:

Ti min opvarmning på kondicykel.

- maveøvelser (1x30 + 1x20)

- lænd (ca. 3x12 med 10 kg)

- to forsk. brystøvelser i maskine - hver af tre sæt (første øvelse med et opvarmningssæt)

- bænkpres (et sæt kun med stang, to sæt med +10kg - uden spotter, sååå....)

- shoulder press (maskine, tre sæt)

- skulder øvelse med håndvægte (lateral raise??? :confused2: - tre sæt med 3 kg)

- triceps (kabel - gik rigtig dårligt, da jeg kunne mærke det i venstre albue - hmm... jeg kan overhovedet ikke mærke noget i albuen til dagligt, men den har flere gange generet mig, når jeg har forsøgt at træne triceps :devil: . Trøster mig med, at triceps også bliver trænet lidt i en del andre øvelser).

- leg press (opvarmningssæt med 60 kg, 1 sæt m. 80 kg, 1 sæt m. 90 kg (tungt!!!), 1 sæt m. 80 kg - så kan man lære ikke at holde pause med styrketræningen! før kunne jeg let tage 100 kg!!!)

- leg raise (1 sæt m. 35 kg, 2 sæt m. 40 kg - så vidt jeg husker...)

- "den der hvor man træner bagsiden af lårene" (leg curl?!? :confused2: )- siddende (tre sæt m. 40 kg)

- mave (i alt 50 stk. med en to-tre pauser indlagt)

- lidt udstrækning

Bemærkninger:

Rigtig god træning - bortset fra triceps: :banana::banana::banana::banana:.

Var totalt drænet for energi bagefter. Dejlig følelse, at have brugt sin krop på den måde! Desværre resulterede det også i, at jeg var ekstremt lækkersulten resten af dagen - forsøgte at dulme det med appelsin, varm kakao og popcorn, men det virkede ikke. Så gav jeg efter, og besluttede at lave det til en "spis hvad du vil uden dårlig samvittighed"-dag - det skal bare ikke blive en vane.

Måske jeg skulle til at tage et stykke frugt med til træning, så jeg kan få lidt indenbors, inden cykelturen hjem...?

:wave:

P.S. Til Arne: Har vist allerede læst Litopsis log - ledte lidt efter pige-logs, da jeg først fandt siden her. Men jeg vil da lige skimme den igen. Følger også altid Tulles log med interesse. :)

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - 16-2-03:

I dag havde jeg valgt at satse på cardiotræning:

- 30 min. på kondicyklen ("spinning style" - dvs. hårdt!) + 5 min. til at få pulsen lidt ned

- mave (55 på bænk ét niveau under vandret - inkl. to pauser)

- 15 min. på stepperen (middel intensitet) + 2 min. cool down

- 10 min. på et eller andet cardioinstrument, der træner armene (kajak-bevægelse) (bare for at prøve den, var egentlig meget behageligt for triceps og ryg)

- lænd (3x15 uden vægt)

- mave (50 på bænk ét niveau under vandret - inkl. to pauser)

Det var det. Jeg vil give mig selv 3x :banana: for dagens indsats.

:wave:

Link to comment
Share on other sites

- mave (55 på bænk ét niveau under vandret - inkl. to pauser)

Vil det sige du lave 55 crunches :blink: det er godt nok en del. Men ingen fordel at lave så mange!

Næh, det kan du vel have ret i. Måske jeg skulle prøve at sætte den et niveau længere ned, og så lave et mindre antal.

Link to comment
Share on other sites

Jep det synes jeg -med mindre du godt kan lide at lave 50+ gentagelser. Lidt ligeseom Fittsmoker der laver 100 armbøjninger!

Men hold gentagelserne under 15reps og så skal du nok få en lækker mave  ;)

Okay, så vil jeg prøve det næste gang. Tak for svaret. Mht. den lækre mave, så skal jeg vist lige smide de tidligere omtalte 2-3 kg, før det overhovedet skulle være muligt. ;) Men jeg forsøger... B)

Jeg var/er bare lidt bange for ikke at have teknikken i orden, hvis jeg vinkler bænken mere, men der er jo ikke andet at gøre end at forsøge. :D

:wave:

Link to comment
Share on other sites

FittSmoker> Vil forsøge mig Typens forslag om færre reps (dog v. øget hældning - ikke m. vægt), men hvis jeg ikke synes, det fungerer, går jeg bare tilbage til det, jeg laver nu. Elsker maveøvelser. :wub: Men de skal selvfølgelig give noget!

Var det forresten ikke dig, der måske ville besøge F&F, Parken (for at kigge på damer?!? B) ). For de har et eller andet åbent hus arrangement i weekenden d. 22. og 23. februar. (Tjek evt. lige www.form-fitness.dk). :) (kunne ikke lige finde ud af det der med at indsætte adressen som link :bblush: )

Damn, nu må jeg altså se at blive færdig med de lektier, i stedet for at føjte rundt herinde på MOL. :rolleyes:

:wave:

Link to comment
Share on other sites

hey hoosier ;)

Du må meget godt notere hvorvidt du synes der er forskel her i din logbog, og hvorvidt du synes det giver bedre resultater, fordi jeg gad rigtig godt at undgå at lave såmange situps, det er HELT VILDT kedeligt nemlig. Synes bare ikke at vægte gav samme defination som mange rep.

Og hov hov...det var da altså ikke kun for at "kigge på damer" B) - det var kun lige noget der blev nævnt i en sidebemærkning; - åbent hus, så vil jeg da tage min lørdagstræning derinde ?

Link to comment
Share on other sites

Hej hyggeligt med endnu en log. Det ser ud til at det kører meget godt for dig, men nu kommer det klassiske mol spørgsmål: Hvorfor kører du ikke squat istedet for leg press? Squat træner både oversiden af din bagende og oversiden af dine lår og bruger en række ekstra muskler til stabilisering, så jeg vil mene at den er leg press overlegen. Den kan måske godt se lidt hardcore ud, men når du først vender dig til den, så kan du ikke undvære den :)

Jeg kender et par piger der også læser levnedsmiddel ingeniør, godtnok fra DTU, men fagene er jo lettere blandet. De går godtnok på 4. semester....

Orv forresten du har fødselsdag samme dag som min søster :)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kører du ikke squat istedet for leg press? Squat træner både oversiden af din bagende og oversiden af dine lår og bruger en række ekstra muskler til stabilisering, så jeg vil mene at den er leg press overlegen. Den kan måske godt se lidt hardcore ud, men når du først vender dig til den, så kan du ikke undvære den  :)

Angående squatten: Efter at have læst en masse logs her på MOL, er jeg blevet ret interesseret i at køre "de tre store". Men jeg har aldrig fået instruktion i hverken squat eller dødløft (har kun prøvet det i pump timer), så jeg tør ikke rigtig give mig i kast med det, før jeg får noget kvalificeret instruktion. (Så hvis der er nogen af jer derude, der træner i F&F, Parken, så... ;) ).

Hessel> Jeg regner med/håber på at genoptage løb igen i denne uge - har desværre været en smule øm i lysken i to uger nu :angry: . Og så har jeg endda et par spritnye, aldrig brugte løbesko stående... :(

Smutter ud at træne lige om lidt. :pullup: Opdaterer træningen senere i aften/nat.

:wave:

Link to comment
Share on other sites

Hej Hoosier :wave:

Kanon at se endnu en pigelog herinde :thumbwink: Glæder mig til at følge den!!!

Følger også altid Tulles log med interesse.  
Tak :) Det er altid rart at der er folk der gider læse det man skriver og få gode råd og kommentarer med på vejen...

hilsen Tulle :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Blandet træning 17-2-03:

- opvarmning: 10 min. på cykel m. god intensitet og belastning

styrketræning:

- mave på incline bænk, niveau 2: i alt 40 (det blev vist til 4x10 - det skal lige siges, at det er det samlede antal af skrå og lige mave)

- alle de rygmaskiner, jeg plejer at bruge, var optaget, så undtagelsesvis trænede jeg biceps først: 3 sæt m. den letteste stang (2x1,25kg vægtskiver) 10/8/6

- træk til nakke: 3 sæt af 12-10, vægten var vist 25 kg (?)

- lænd m. 10 kg vægtskive: 3 sæt af 12-10

- rygmaskine (vertical row?!? :confused2: - den, hvor man sidder med maven op mod en "pude" og trækker bagud, så det træner ml. skulderbladene samt triceps - SKAL virkelig snart se at lære de navne :blink: )

- leg extension (normalt kører jeg leg press først, men den var optaget): 1/12x35kg + 2/12x40kg

- leg press: opvarmningssæt m. 60 kg, derefter: 3/12-10x80kg (kunne godt mærke, at jeg havde kørt leg extension først)

- seated leg curl: 1/12x40kg (let!) + 1/8x45kg (huh!!! hvor kom det fra?!? :confused2: - PR) + 1/12x40kg

- mave, incline bænk niveau 2: 4/10 (men jeg må koncentrere mig mere om kun at trække med maven, for jeg kunne desværre mærke det i lysken - øv, øv - det var jo ikke meningen!)

cardio:

10 min. på den der armtingest

10 min step (intensitet lidt under middel)

Dagens træning får 3x :banana: (heraf én for min PR i seated leg curl og én fordi vandet i bruseren var halvlunkent :sneaky:)

Ellers var der virkelig ikke noget at råbe hurra for - motivationen var heller ikke helt i top - havde mest lyst til at blive hjemme at sove -_- ...

Og så vil jeg gerne takke alle for kommentarerne i min log. Dejligt! :D

:wave:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i dag, bortset fra ca. 45 min. gang i alt - ja, det kan man vel ikke kalde træning. :chicken: Har planer om at gå tidligt i seng i dag (dvs. så snart jeg er færdig med at up-datere her) og så stå MEGET tidligt op i morgen. Jeg vil nemlig forsøge mig med en lille morgenluntetur for at se, hvad lysken siger til det. Kan snart ikke holde løbepausen ud længere, og det er slet ikke så slemt med lysken længere, sååå.... :)

Godnat allesammen! :wave:

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen! :sweetsun:

Havde besluttet, at se, om lysken kunne klare en MEGET let løbetur på 5,5 km her til morgen.

Jeg tog den meget med ro. Så meget, at det vel næppe kan kaldes løb - nærmere en tilnærmelse til jogging, hvilket min tid + puls også vidner om:

tid: 39.05 min. (dog stopper jeg ikke uret ved rødt lys)

gp: 142 bpm (meget lavt, ved det godt - følte mig heller ikke forpustet overhovedet, men jeg turde ikke løbe hurtigere) - mit pulsur er desværre ikke så avanceret, at det registrerer max. puls.

Lige nu føles det okay i lysken, i hvert fald ikke værre. Men jeg er spændt på, hvordan det vil føles senere.... :blink:

Må hellere se at komme weiter im Text. Der venter mig 8 timer i laboratoriet i dag. :retard:

:wave:

Link to comment
Share on other sites

Jeg passerede et par løbende kvinder i din alder her til morgen langs søerne - keg var lige ved at spørge dem om de hed Kathrine.... Vi må havet været ude samtidigt! :lol:

Jeg så også én, som jeg mente, måske kunne være dig. Men jeg turde ikke rigtig spørge. Hvad tid var du ude? Jeg løb mellem 6.05 og 6.45. Havde blå træningsdragt og sort pandebånd (samt mine spritnye sko!) på. Og så har jeg langt, lyst hår.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning, 19-2-03:

opvarmning: 10 min. meget let på kondicykel (havde ikke meget energi)

styrketræning:

- mave: niveau 2, 3x10 (2 gange lige, 1 gang skrå)

- lænd: 3x15 uden vægt

- BP: opvarmning m. stang, 3x6@10kg

- chest press: 1x12@20kg + 2x8@25kg (så vidt jeg husker)

- den anden brystmaskine (flyers, eller noget i den retning?!? :confused2: ): 1x12@15k + 2x?@20kg

- triceps (kabel): 1 opvarmningssæt + 3 alm. sæt m. lav vægt (pga. de problemer, jeg har haft med albuerne, ved denne øvelse - var slet ikke slemt i dag :) )

- shoulder press: 1x12+1x10+1x8@15kg

- lateral raise (? :confused2: ): 3x12@3kg db

- leg press: opvarmningssæt m. 60 kg, 2x12@80kg + 1x16@80kg (-> mere vægt på næste gang)

- leg extension: 3x12@40kg

- seated leg curl: 1x12@40kg + 1x8@45kg (tungt) + 1x12@40kg

- mave: niveau 2: 3x10 (2 gange skrå, 1 gang lige)

Ingen afsluttende cardio, da klokken var over 22, da jeg var færdig (ups - må se at lære, at komme tidligere afsted).

Aftenens træning får 3x :banana: . Jeg havde ikke særlig meget energi under opvarmningen, men den kom lige så stille efter de første par øvelser. Derfor endte det faktisk med, at blive en udmærket omgang træning. :dance:

:wave:

Link to comment
Share on other sites

Morgenløb 21-2-03: :sun:

Distance: ca. 5,5km

Tid: 35.46 (incl. tid for rødt lys)

GP: 157 bpm (højeste puls, jeg lagde mærke til: 175 bpm)

Kommentarer:

Jeg havde besluttet mig for endnu en tur med forholdsvis lav intensitet pga. lysken. Det var vist en god ide, for benene føltes lidt tunge i det, de første 2/3 af turen. Men så kom der en og lagde sig lige bag mig, og så blev jeg jo nødt til at løbe fra hende. ;) Hvilket resulterede i, at jeg kom til at ligge lige bag én, som jeg jo så næsten blev nødt til at løbe fra. B) Det var egentlig ikke så hårdt, men det var nu meget godt, at de ikke løb så stærkt - det gør jeg jo heller ikke selv - for konkurrence mennesket kom lidt op i mig, og jeg skulle jo samtidig være varsom med lysken. :)

Hav en god dag allesammen. :wave:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share