Hoosier's log


Hoosier
 Share

Recommended Posts

avser.....sidste gang jeg vaskede mine løbesko, gjorde jeg det ved "90 grader" - imellem os to; jeg har ikke nogle løbesko mere - jeg fik tilgengæld 2 sandaler udaf maskinen (sålen) og et par balletsko (resten) udaf det.
:lol:
men ja, en skov eller en strand tur, sådan en tidlig forårsmorgen....DET er godt ;)

Helt sikkert! :D

Hm, må begynde at løbe igen....men kender du det ? :)

Ak ja, alt for godt. Jeg er ret god til at holde alt for lange pauser med enten styrketræning eller løb. Efter jeg flyttede til Kbh. i slutningen af august, har jeg ikke styrketrænet ret meget (indtil for to uger siden :rolleyes: ). Før det havde jeg ikke løbet ret meget siden december (dvs. 2001), men det begyndte jeg så på, efter jeg flyttede herover. :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ak ja, alt for godt. Jeg er ret god til at holde alt for lange pauser med enten styrketræning eller løb. Efter jeg flyttede til Kbh. i slutningen af august, har jeg ikke styrketrænet ret meget (indtil for to uger siden  ). Før det havde jeg ikke løbet ret meget siden december (dvs. 2001), men det begyndte jeg så på, efter jeg flyttede herover.  

Ja sådan er det lidt, det er med at tage pauserne i opløbet - jeg kan mærke hvis jeg har været væk i en 1 1/2 - 2 ugers tid, så begynder man at blive magelig - og kan faktisk godt se det sjove i IKKE at træne. Der er det med at rive sig i de der nakkehårene, og så bare kommer afsted, selvom det måske ikke lige er det man allermest har lyst til. Hellere så plettræne lidt, fremfor at holde ren pause - fordi der går 2-3 omgange, så er man tilbage i koncentreret træning igen....det er så svært at komme igang fra en lang pause siger de.

Men kan da se på dig at det bare spiller, og at du kører derudaf nu ;) det er godt med den gejst !

(aje mand hvor jeg sviner her....nu stopper det, fordi din log var sq så pæn )

Link to comment
Share on other sites

Grrr.... jeg havde lige skrevet en hel masse, og så kom jeg til at slette det!!! :angry: Nå, så bliver dette en lettere barberet udgave af dagens træning.

Valdemar her fra MOL havde lovet at vise mig squat og dødløft, og da vi nu var igang, viste han mig også military press, chin-ups og dips (de sidste to i det der stativ, hvor man kan sætte "negativ" vægt på). Skønne øvelser allesammen - nu kan jeg umuligt gå tilbage til mit gamle program igen! :D Endnu engang tusind tak for hjælpen Valde! Og også tak til alle jer andre herinde på MOL, som har inspireret mig til at prøve kræfter med disse øvelser. :)

Og nu til træningen, jeg tror bare, jeg vil nævne, hvilke øvelser jeg kørte, da jeg alligevel ikke har specielt meget styr på sæt og reps. (For meget kæbetræning - sorry Valde - hmmm... jeg møde klausjensen.... har endnu ikke mødt nogen, der var stærkere end mig i kæbe... B) )

Styrketræning den 25-2-03:

- opvarmning 7 min. på kondicykel

- squat (først m. stang, derefter nogle sæt m. vægt på - er heldigvis smidig nok, men har angiveligt lange lårbensknogler)

- dødløft (x antal sæt m. 20kg - ikke tungt - bare for at lære det)

- BP - så fik jeg prøvet med lidt mere vægt (dog kun +2,5kg - men alligevel - Valdemar mener, jeg kan hente måske 5kg, når jeg får teknikken helt på plads :) )

- chin-ups med -25kg (??? :confused2: vist nok) (førsøgte mig med både overhånd- og underhåndsgreb samt bredt overhåndsgreb for at få fornemmelsen af, hvor man "får fat" ved de forskellige greb) - nu gider jeg i hvert fald ikke køre bicep curl med stang mere, hvis jeg kan slippe for det ;)

- military press (x antal sæt m. 10kg - ikke så tungt, men jeg skal vist holde mig til denne vægt, indtil teknikken er på plads)

- mave: 4/12@incline 2 (2 lige, 2 skrå)

- lænd: et enkelt sæt af 12 uden vægt - havde jo allerede kørt dødløft, sååå... B)

Hvis ikke det var fordi, jeg havde tabt en 20kg vægtskive ned over min højre pegefinger samt venstre skinneben (spørg ikke hvordan :confused2: ), havde dagens træning fået 5 bananer, i stedet må det blive til: 4 store x :banana:.

P.S. Vandet var stadig koldt - de havde ellers lovet, at det skulle være i orden fra i denne uge. :devil:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

:teachingfinger: Som vogter af MUBSVET (Mols Uoffecielle Bananskala til Vurdering af Egen Træning), er det min pligt, at gøre det ærede medlem Hoosier opmærksom på, at der ikke kan tildeles halve bananer: Så fremt noget ligende ikke atter finder sted, skal jeg se bort fra at de endnu ikke har fremsendt ansøgning om tiladelse til at benytte MUBSVET :devil:

Link to comment
Share on other sites

MUBSVET Komiteen (mig) har på et hastemøde behandlet deres indsendte ansøgning. I lyset at deres store entusiasme - og øjensynligt positive sindelag og gode humør, skal formanden (også mig) meddele dem den ønskede tilladelse til at benytte MUBSVET.

Med højagtelse

A

Link to comment
Share on other sites

Morgenløb den 27-2-03:

Jeg ville egentlig have løbet i går aftes, men jeg var simpelthen alt for træt - mit søvnmønster er noget rod.... :( Så jeg besluttede at udsætte turen til her til morgen. Her er så, hvad det kunne blive til:

Distance: ca. 5,5km

Tid: 33.03min (incl. stop ved rødt lys - juhu!!! endelig nede på 6min/km igen :D)

GP: 159bpm (var egentlig lidt overrasket over, at den ikke var højere - højeste puls jeg lagde mærke til: 181bpm)

Kommentarer:

Da jeg vågnede her til morgen, var jeg ganske meget friskere end i går aftes, så det var godt, at jeg udsatte løbeturen. Jeg har stadig lidt problemer med rytmen, så den første halvdel af turen gik med at finde rytmen, og derfor var tempoet ret lavt. Men ligepludselig gik det bare, og jeg kunne presse mig selv mere, end jeg har været i stand til i lang tid. Dejligt! :D

Rettelse:

Efter jeg havde logget af i morges, kom jeg i tanke om, at jeg havde glemt at give dagens træning de velfortjente 3x :banana: , men da jeg skulle nå til forelæsning til tiden, måtte det vente med at blive rettet til nu. :bblush:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Frk. Hoosier - tiiladelsen fra MUBSVET forudsætter at brugen holdes ved lige i forbindelse med alle udførte træningspas :bigsmile:

Undskylder allerydmygst. Er nu bragt i orden. (Jeg var selv kommet i tanke om det - men da jeg er kommet for sent til lineær algebra forelæsning lidt for mange gange, måtte det vente til jeg kom hjem...) :bblush:

Trolle: Hatten af for, at du kan stå op om morgen for at løbe  

Gid jeg kunne det sammen, men er vist lidt for meget B-mennekser til, at runde søerne om morgen..

Flot tid du runder søerne på!

Takker for de flotte ord. Jeg løber ikke rundt om alle søerne, når jeg løber om morgenen (deraf en rute på kun 5,5km), og normalt er min tid et par minutter langsommere end i dag, så jeg var ret tilfreds... :) I dag skulle jeg også først op kl. 8, da jeg først skulle være på skolen kl. 11.10 (så det var lige til at overleve ;) - normalt hedder det dog op kl. 5.00, hvis jeg skal nå at løbe før skoletid...). -_-

Link to comment
Share on other sites

Aftencardio den 27-2-03:

- 50 min. på kondicykel - faktisk ikke så kedeligt, som det lyder. Jeg kørte et 24 min prg.x2 + 2min. nedkøling til sidst. Det gik over al forventning! :D Jeg fik kørt rigtig meget tempokørsel og også en lille smule tungt hen mod slutningen af hvert af programmerne. :)

Derefter:

- mave: incline bench/2: 4x10 (2 lige, 2 skrå)

- lænd: 3x10 (uden vægt, jeg skal jo efter planen køre dødløft i morgen :devil::devil::devil: ).

Hvad hedder lændeøvelsen egentlig? Det er den der, hvor man ligger på den skrå bænk og løfter overkroppen, evt. med en vægtskive... :confused2:

Aftenen træning får 4x :banana: i pyjamas... -_-

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 28-2-03: :D :D :D

opvarmning: 10 min på kondicykel (ovenpå min cykling i går, var dette faktisk den hårdeste del af træningspasset - var lige ved ikke at fuldføre - men det var helt sikkert også mentalt, da jeg skulle squatte bagefter :devil: )

styrketræning:

- squat: opvarmningssæt m. stang (ca. 10kg) + 3/8@15kg (har virkelig brug for at arbejde med teknikken, så derfor kører jeg med meget lav vægt)

- dips: 2/10@-25kg

- chin-ups/pullups: 2/12@-25kg (ét m. overhånds- og ét m. underhåndsgreb) + 1/8@-25kg (m. bredt greb)

- BP (ville have kørt den efter squatten, men alle bænke var optaget): opvarmningssæt m. stang (ca. 10kg) + 3/(8;6;6)@20kg

- DL :angelgrin: : 3/8@30kg (lidt tung, men det værste var faktisk, at 30kg-stangen var placeret øverst i stativet, så jeg kunne næsten ikke få den ned og bøvlede endnu mere med at få den op igen :bblush:

- military press: 3/(10;7;7)@12kg

- træk til bryst: 1/12@20kg (let) + 2/12(? :confused2: )@25kg

- leg press (ville lige tage et enkelt sæt, da jeg som sagt kører meget lav vægt i squat): 1/8@90kg (tungt, men godt :) )

- mave, incline bench/2: 5/12 (3 lige, 2 skrå)

- hyperextensions: 3/10 (uden vægt, da jeg jo allerede havde kørt dl)

Kommentarer:

Efter denne træningsrunde var jeg ikke oplagt til cardio (har også gået ca. 30 min. i dag, sååå... :rolleyes: ).

I morgen er det meget muligt, at jeg får besøg af Arnes bekendte: familien Dom.... ;)

Denne første dag med mit nye program kørte rigtig godt. Der skal stadig arbejdes meget med teknikken i en del af øvelserne. Der er også plads til eventuelle justeringer af programmet hen ad vejen, hvis der er øvelser, der ikke fungerer for mig, eller jeg synes, der mangler noget.

Jeg kan ikke skjule min begejstring for dagens træning (og det nye program), som får :banana::banana::banana::banana::banana: .

I morgen regner jeg med at tage den med ro. Evt. en kort løbetur. Søndag står der endnu engang styrketræning på programmet. :D

Link to comment
Share on other sites

Det ser jo forygende ud Kathrine! Jeg skal med glæde sende familien Doms videre, så skal de jo heller ikke rejse så langt B)  Men jeg skal bede dem være nådige.... :rolleyes:

Mange tak. :lol: Håber selvfølgelig, at de vælger ikke at dukke op, men da jeg har kørt en masse uvante øvelser, er det jo meget muligt... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja dette er en god log, måtte lige dobbeltchecke dig - men du kører en fin stil her ! ;) denne må være min inspiration.

Tak. :) Så ligger presset jo på mig. :tongue: I den anledning kan jeg da oplyse, at dagens restitutionstræning bestod af sammenlagt ca. 40 minutters gang (indkøb ). Dette kvalificerer dog ikke til bedømmelse på MUBSVET. Men i morgen: styrketræning! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 2-3-03:

opvarmning: 10 min. let cykling

styrketræning:

- squat: opvarmning m. stang (10kg) + 3/8@20kg

- dips: 2/10@-25kg

- chin-ups/pull-ups: 12/10/8@-25kg (underhånds-, overhånds- og bredt greb)

- BP (alle bænke igen optaget efter squat): opvarmning m. stang + 3/8@20kg (ringe stil! :blink: )

- DL: 3/8@30kg (tungt! men godt!!! :devil: )

- MP: 10/8/8@12kg

- træk til bryst: 1/12@25kg + 2/8@30kg (tungt)

- leg press: 1/12@80kg

- hyperextensions: 3/10

- mave, incline bench/2: 5/10 (3 lige, 2 skrå)

cardio: 10 min. step (middel intensitet)

Dagens træning får 4x :banana: .

P.S. Dødløft rules!!! :yeah:

Link to comment
Share on other sites

Du må læer mig dødløft hvis jeg kigger på din sqaut så :) - er det så fed en øvelse ?

Ja, det synes jeg helt sikkert, det er. :D Men den har jeg jo også kun kørt lige så kort tid som squat, så der er jeg heller ikke 100% sikker på teknikken. Den giver godt i lænd, baglår og bagdel, synes jeg. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share