for stort bryst


stor-dreng
 Share

Recommended Posts

Hey Boys

Har trænet seriøst i en 5 år snart, men er begyndt at blive en smule bange for at mit bryst er blevet for stort, begynder lidt at syntes at når jeg slapper helt af i kroppen, så begynder de at ligne man boobs, ville egentlig gerne have det mere fast og markeret, men ved ikke helt hvordan??
Nogen der kan hjælpe?

Link to comment
Share on other sites

Hey Boys

Har trænet seriøst i en 5 år snart, men er begyndt at blive en smule bange for at mit bryst er blevet for stort, begynder lidt at syntes at når jeg slapper helt af i kroppen, så begynder de at ligne man boobs, ville egentlig gerne have det mere fast og markeret, men ved ikke helt hvordan??

Nogen der kan hjælpe?

Skal måske lige siges at jeg er 185 høj, vejer 86 kg og er 20 år :)

Link to comment
Share on other sites

Ud fra billedet vil jeg mene at dit problem er at du bilder dig selv ting ind, ikke at du har noget reelt problem.

haha, har faktisk godt tænkt at det godt kunne være at det bare var mig! Men var lige på ferie her i december, hvor min familie sagde at jeg skulle passe på med at træne meget mere bryst, for så ville det bare ende med at de kommer til at hænge når jeg engang stopper med at træne så meget, som ofte også er set hos andre...

vil stadig gerne have det mere markeret, men det kommer måske med tiden??

Link to comment
Share on other sites

haha, har faktisk godt tænkt at det godt kunne være at det bare var mig! Men var lige på ferie her i december, hvor min familie sagde at jeg skulle passe på med at træne meget mere bryst, for så ville det bare ende med at de kommer til at hænge når jeg engang stopper med at træne så meget, som ofte også er set hos andre...

vil stadig gerne have det mere markeret, men det kommer måske med tiden??

Din familie er idioter.

Link to comment
Share on other sites

haha, har faktisk godt tænkt at det godt kunne være at det bare var mig! Men var lige på ferie her i december, hvor min familie sagde at jeg skulle passe på med at træne meget mere bryst, for så ville det bare ende med at de kommer til at hænge når jeg engang stopper med at træne så meget, som ofte også er set hos andre...

vil stadig gerne have det mere markeret, men det kommer måske med tiden??

Din familie skal holde op med at ryge så meget fniseurt. Og især når der er mindreårige tilstede.

Mht at blive markeret, så er det jo et andet projekt, og er som Mads har sagt udelukkende et spørgsmål om fedtprocent. Din fedt procent er i den lave ende i forvejen, så der skal nok ikke en voldsomt stor indsats til for at det bliver ganske godt.

Link to comment
Share on other sites

haha, har faktisk godt tænkt at det godt kunne være at det bare var mig! Men var lige på ferie her i december, hvor min familie sagde at jeg skulle passe på med at træne meget mere bryst, for så ville det bare ende med at de kommer til at hænge når jeg engang stopper med at træne så meget, som ofte også er set hos andre...

vil stadig gerne have det mere markeret, men det kommer måske med tiden??

Jeg forstår godt din families bekymringer, de ved jo heller ikke noget om træning og har jo de bedste intentioner, selvom de tager dybt fejl i denne situation.

Dine bryster kommer ikke nogensinde til at hænge, medmindre din fedtprocent er for høj, eller du begynder at tage steroider og derved får det man kalder "gyno" (tævepatter). Lad være med at begynde at tage steroider.

Når du en dag (ikke nødvendigvis før om 10 år) stopper med at træne, skal du blot holde fedtprocenten i skak, hvilket let gøres ved en ordentlig kostplan.

Hvis vi nu antager du træner 10 år mere, vil du til den tid sandsynligvis vide rigeligt om kost til at det aldrig nogensinde i løbet af dit liv vil blive et problem.

EDIT:

Hvis du vil have et mere markeret bryst, bør du få mere muskelmasse og lave fedtprocent.

Konklusion:

Træn og spis som du plejer, det ser ud til at virke.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår godt din families bekymringer, de ved jo heller ikke noget om træning og har jo de bedste intentioner, selvom de tager dybt fejl i denne situation.

Dine bryster kommer ikke nogensinde til at hænge, medmindre din fedtprocent er for høj, eller du begynder at tage steroider og derved får det man kalder "gyno" (tævepatter). Lad være med at begynde at tage steroider.

Når du en dag (ikke nødvendigvis før om 10 år) stopper med at træne, skal du blot holde fedtprocenten i skak, hvilket let gøres ved en ordentlig kostplan.

Hvis vi nu antager du træner 10 år mere, vil du til den tid sandsynligvis vide rigeligt om kost til at det aldrig nogensinde i løbet af dit liv vil blive et problem.

EDIT:

Hvis du vil have et mere markeret bryst, bør du få mere muskelmasse og lave fedtprocent.

Konklusion:

Træn og spis som du plejer, det ser ud til at virke.

Det var det jeg prøvede at sige før, bare med lidt andre ord.

Link to comment
Share on other sites

Personligt er jeg hverken fan af 3 split eller så høje reps, men hvis det virker for dig er det jo bare med at klø på!

Hvad er du så fan af, HST med low reps?

2,3,4 eller 5-split. Mange sæt. Mange reps. Mange Kg. Så bliver du stor.

Link to comment
Share on other sites

Jeg smider lige to indlæg jeg synes er gode:

Et indlæg af TheCzech på bb.dk ang. træningsfilosofi i DK kontra USA

"Den højfrekvente model der typisk anbefales herhjemme er fordelagtig til begyndere, der skal have kørt basisøvelserne ind. Man indlærer bedst bevægelsesmønstre i nervesystemet ved frekvent træning, og det er vigtigt tidligt i sin træning at få styr på sine basisøvelser teknisk. Hvis man fra dag 1 kun kører squat 1 gang om ugen, vil der gå lang tid, før man har så godt styr på sin squat, at det er tilrådeligt at smide mange kilo på stangen, og man får altså ikke store ben, før man kan kombinere god teknik med mange kilo (vi snakker clean atleter her).

Når man efter 1-2 år har fuldstændig styr på teknikken samt at mærke sin krop, kan man begynde at overveje, om det er tid til at sænke frekvensen lidt til fordel for at øge volumen på de enkelte træningspas for at opnå større lokal udtrætning i muskulaturen, der for mange er det bedste værktøj til at øge muskelmassen. Selv om du her ser mange anbefalinger for høj frekvens, vil du også se at mange af de større drenge ikke rammer hver muskelgruppe mere end 1-1½ gang om ugen direkte. Forskellen på USA og Danmark er derfor slet ikke så stor.
Et bud på hvorfor man dog ser en forskel kan være, at man i det amerikanske træningsmiljø kigger meget på, hvad andre gør. Så når en ung knægt kommer ind i centeret og ser en stor fyr, som han gerne vil ligne en dag, så begynder han med det samme at træne som denne person gør nu (hvilket ikke nødvendigvis er samme måde som personen trænede på, da han selv var begynder), mens vi i Danmark i højere grad kigger mod hvad forskningen siger i forhold til optimal træning.

Når det er sagt, så er der ikke noget bestemt split, der er bedre end alt andet, når det gælder træning. Der er masser af folk, der har bygget en stor og flot fysik på at træne hver muskelgruppe 2-3 gange om ugen, ligesom der er mange, der har gjort det ved at træne hver muskelgruppe en gang om ugen. I sidste ende handler det ikke om at tilbede den ene tilgang frem for den anden - det handler om at forstå at variere sin træning over tid på en måde, der gør at man kan drage fordel af forcerne ved begge tilgange."

Lidt 'forskning' (dataindsamling?) i Australien:

http://articles.elitefts.com/training-articles/how-do-bodybuilders-really-eat-and-train/

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

De dér halvreligiøse diskussioner om antal set, antal reps, split kontra full body og andet hejs er i det store og hele spild af tid, i hvert fald lige så snart man kommer ud over et-to års træning. For med en grundlæggende form handler det i langt højere grad om at finde det program og den træningsmetode, der gør at man bevarer motivationen for at træne, nyde processen og sætte sig nogle mål!

Konsistency is king!

Link to comment
Share on other sites

De dér halvreligiøse diskussioner om antal set, antal reps, split kontra full body og andet hejs er i det store og hele spild af tid, i hvert fald lige så snart man kommer ud over et-to års træning. For med en grundlæggende form handler det i langt højere grad om at finde det program og den træningsmetode, der gør at man bevarer motivationen for at træne, nyde processen og sætte sig nogle mål!

Konsistency is king!

Hvis nu man ikke har noget problem med at komme ned og træne ofte igennem en længere periode, uanset program, er det vel rimelig relevant.

Link to comment
Share on other sites

Hvis nu man ikke har noget problem med at komme ned og træne ofte igennem en længere periode, uanset program, er det vel rimelig relevant.

Mener du at halvreligiøse diskussioner om reps, set, split/full body er mere relevante, såfremt man træner ofte :-)

Jeg vil sige at de personer, som jeg ser komme længst med deres træning, holder ved i længst tid og har færrest skader, er personer som er i stand til at tilpasse deres træning efter deres øjeblikkelige fysiske tilstand og har forstået at man ikke nødvendigvis skal køre programmer med anal punktlighed, veje maden og spise hver tredje time for at opnå resultater. Der er sgu for mange der får viklet sig ind i ambitiøse programmer (også folk der burde vide bedre), og som ikke er i stand til i en dårlig eller stresset periode at tilpasse træningen. Det bliver sådan en alt- eller intet-strategi, hvor de helt dropper deres træning (ofte i både uger og måneder), hvis de ikke har tid eller overskud til at gennemføre den til punkt og prikke i forhold til deres program eller mål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share