Hovedpine - Benpres


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Min niece klager over at hun i forbindelse med træning (primært Nautilus maskiner) får hovedpine. Det er især udtalt ved benpres, og kommer som en bragende hovedpine.

Lige initielt tænker jeg væske, men omvendt giver det ikke mening at det skulle være særligt udbredt ved benpres. Alternativt kunne det være spændinger i nakken/ryggen, men jeg ville påstå at man kunne mærke det som en spænding.

Nogen bud på hvordan man griber det an?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Min niece klager over at hun i forbindelse med træning (primært Nautilus maskiner) får hovedpine. Det er især udtalt ved benpres, og kommer som en bragende hovedpine.

Lige initielt tænker jeg væske, men omvendt giver det ikke mening at det skulle være særligt udbredt ved benpres. Alternativt kunne det være spændinger i nakken/ryggen, men jeg ville påstå at man kunne mærke det som en spænding.

Nogen bud på hvordan man griber det an?

Prøv at søge på "exertion headache" eller "weightlifters headache" - kommer typisk som en dundrende hovedpine, gerne i baghovedet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Det kan være flere ting.

Nakken er ihvertfald delikat og særlig stresset udsat i de benpresmaskiner hvor overkrop er oprejst mens man kigger vandret (man skyder hovedet frem i forhold til neutral). Kan sædet i benpresmaskinen justeres så overkroppen flugter med vandret gulvplan og hun med nakken i neutral skånsommere position kigger op i loftet er det en mulighed der er værd at efterprøve om den giver andet resultat (sådan kunne man på den gamle Technogym benpres).

Smith squath kunne også være værd at prøve i forhold til nakken.

KåreS har muligvis ret.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share