Skibumsens Yogaeventyr!


Glasben90
 Share

Recommended Posts

Opdatering:
Jeg rendte ind i nogle knæ problemer, formentlig pga. forkert indstillet sadel, det kombineret med et ukontrolleret indtag af alkohol samt en ustruktureret hverdag er årsagen til at jeg ikke har logget eller trænet siden 2/5. Men jeg har i dag cyklet små 10 km transport uden at mærke noget til mit knæ, så jeg er ret sikker på at jeg er klar igen. Jeg får dog formentlig ikke tid til at træne mere i denne uge, men fra på mandag/tirsdag kører min log igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dårlige undskyldning i stil med eksamensperiode, fejring af afslutning af skoleåret, påbegyndt arbejde og Le Tour.

Anyways så prøver jeg igen

13/7

Let træning

Løb/gå 4/4/4/4/4

2 runder @

10 push ups

Kigge på stjerner-øvelse

2x15 på alle 4, løfte arm/ben diagonalt.

15 back extensions

15 løft af ben, træner nedre ryg.

2 forskellige stræk øvelser(kat og sæl)

Gik fint, lidt uambitiøst, men dagens træning var primært med det formål at få strukket ryggen ud efter en uge hvor den har været ramt.

Håber jeg kan komme ind i en rytme igen. Er gået i gang med at arbejde, overvejer at have sportstøj liggende i bilen så jeg kan tage direkte fra arbejde til træning uden at vende mit værelse først.

Meeen så er der jo 'problemet' med at jeg virkelig gerne vil se Touren. Jeg finder på en løsning.

Link to comment
Share on other sites

17/7

gå/løb: 4/4/4/4/4

3 runder @

10 push ups

Kigge på stjerner-øvelse

2x15 på alle 4, løfte arm/ben diagonalt.

15 back extensions

15 løft af ben, træner nedre ryg.

2 forskellige stræk øvelser(kat og sæl)

3 runder @

10 squat m. 10 kg KB

10 Push ups

20 Walking Lunges

10 Push ups

19/7

gå/løb: 2/3/2/3/2/3/2

3 runder @

10 push ups

Kigge på stjerner-øvelse

2x15 på alle 4, løfte arm/ben diagonalt.

15 back extensions

15 løft af ben, træner nedre ryg.

2 forskellige stræk øvelser(kat og sæl)

2 runder @

10 squat m. 14 kg KB

10 Push ups

20 Walking Lunges

10 Push ups

Begge træninger gik fint, var dog ramt og træt i dag efter en hård uge plus jeg skulle hjem og pakke til en weekend i Vendsyssel med familiefest og -hygge.

Link to comment
Share on other sites

21/7

En gå/løbetur i vandkanten ved Vesterhavet på 4 km, gik ok bortset fra at min højre læg brokkede sig en del da jeg løb med vandet på venstre side.

5x10 push-ups

EDIT: Jeg er i øvrigt tilbage på Frederiksberg, og klar til at starte end ny arbejdsuge op i morgen efter en weekend med familiehygge. Undervejs blev der bl.a. indgået væddemål om et halvmarathon sommeren 2015, så det kan jeg vel passende føje til som et mål.

Edited by Glasben90
Link to comment
Share on other sites

26/7

Løbe/gå: 2/3/2/3/2/3/2.

Har eksperimentet lidt med løbestil og tempo for at finde den form der bedste passer mig og mine ben, det begynder at ligne noget.

Fredag formiddag sagde min skulder knæk mens jeg var i gang med at lave en udstilling med 1,5 liters sodavand, jeg havde 2 i hver hånd, dvs. 3 kg, så det var ikke pga. overbelastning, og i øvrigt var det bare et af 50 af den type løft jeg lavede den dag. Det gjorde ondt, men gik hurtigt væk, jeg arbejde videre, kunne godt mærke det. Efter løb lavede jeg 10 push-ups, det gik fint men bagefter gjorde min skulder vildt ondt. Jeg kan intet mærke nu, men skal på arbejde i morgen og bliver nok nødt til at holde pause med at træne push-ups indtil jeg skal til Portugal og surfe om 3 uger, ellers får skulderen slet ikke ro. Håber jeg kommer igennem.

Link to comment
Share on other sites

Update:

Jeg har det latterligt hårdt på arbejde i øjeblikket, har arbejdet 42 timer (på hvad der skulle have været en fire dages uge). Jeg er fuldstændig ødelagt når jeg kommer hjem, og når stort set ikke andet end at få aftensmad, inden jeg ligger mig til at sove i min hængekøje (fantastisk at sove udenfor i det her vejr btw!)
Det positive ved det er, at mit arbejde gør det ud for mere træning, end jeg ville have gjort, hvis jeg havde haft fri.
Det negative er så at jeg ikke får løbet, og jeg har fået mindre overbelastningsskader i achillescener, højre skulder og højre håndled, dog ikke værre end at is på et par gange om dagen, holder det nede/gøre det bedre.

Jeg slapper af her i weekenden, og nyder vejret inden den sidste uge på job går i gang.

PS. Jeg havde DOMS i mine ben onsdag morgen, det har jeg aldrig prøvet før pga. af det her job - så hårdt er det lige pt :D

PPS. Jeg har tilgengæld også svedt så meget, at jeg onsdag morgen havde problemer med (små)kramper. indtil jeg fik pommes frites og salt til frokost :)

Link to comment
Share on other sites

7/8

Fodboldtræning med de gamle drenge! Gennemførte 40 min, inden jeg trak mig for at undgå at få skader, desværre var det kun hård fysisk træning uden bold jeg var med til.
Det er by far det bedste mine ben har præsteret i mange år, men jeg havde inden også gået med støttestrømper fra tirsdag morgen lige indtil jeg skiftede til fodboldtøj onsdag aften, derudover lå jeg små 30 min med benene oppe lige inden jeg tog afsted. Det er åbenbart det der skal til, ærgeligt at støttestrømper og shorts er så dårlig en kombination.

Link to comment
Share on other sites

10/8

Selvtræning med fodbold relaterede løbeøvelser, sprint og skud på mål.

20 min med forskellige øvelser med retningsskift og fokus på at blive varm.

20 min sprinttræning, sprint på forskellige distancer og intensiteter.

20-30 min med bold (mest for sjov) med frisparksøvelser, driblinger o.lign.

Alt i alt gik det rigtig godt, intensiteten var lavere end ved et rigtigt træningspas. Det der stadig giver mest problemer er (sideværs) retningsskift, det var det også inden jeg blev opereret.

Link to comment
Share on other sites

11/8

Styrketræning.

Opvarmning: 2km på ergometer. (Fuck hvor er det kedeligt, bliver i den grad mindet om hvorfor jeg stoppede til roning)

3 runder @

10 squat m. 14 kg KB

2x12 lunges (baglæns)

2 runder @

Kigge på stjerner-øvelse

2x15 på alle 4, løfte arm/ben diagonalt.

15 back extensions

15 løft af ben, træner nedre ryg.

2 forskellige stræk øvelser(kat og sæl)

3 runder i maskine @

12x forlår 40 kg

12x baglår 40 kg

Min skulder giver mig problemer og har gjort det i 14 dage, skal til Portugal lørdag og har valgt at holde den helt i ro i forhåbning om at jeg så kan være klar der.

Link to comment
Share on other sites

Var til fys tirsdag og fik en øvelse jeg skal lave 10-15 gange hver anden time for at løsne op i min nakke (det er derfor jeg har haft skulderproblemer), så det prøver jeg på.

15/8

40 min fodbold specifik løbetræning, med fokus på at blive varm. Mit knæ brokkede sig lidt i starten af ugen så derfor sprang jeg sprint træning over og holdt mig under 80 %.

Jeg tager på ferie på lørdag i 10 dage og håber at jeg, hvis jeg formår at få passet og plejet mine ben, kan begynde at spille fodbold når jeg er i Danmark igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så er jeg hjemme fra ferie igen, første uge gik med at lære at surfe i Ericeira, Portugal (det gik ok) derefter var jeg 4 nætter i Lissabon. Det var ferie som ferie skal være, jeg tog alene afsted (eller ikke alene, på engelsk ville det hedde "on my own", jeg ved ikke lige hvad det hedder på dansk). og lærte en masse dejlige mennesker og kende, desværre er der så 95 % chance for at jeg aldrig ser nogen af dem igen, men sjovt var det!

31/8

1. træningspas efter en ferie med hårdt arbejde og alt for lidt træning, arbejdet har dog til tider sagtens kunne erstatte træning og mine ben er helt sikkert i bedre form styrkemæssigt end da jeg fik fri fra uni.

gå/løb: 3/4/3/4/3.

Jeg har slet ikke styr på hvor jeg er kommet til i mit program, gider ikke starte forfra og vil heller ikke rende ind i skader. Måske jeg bare skulle starte midt i mit 12 ugers program?

Squat: 6x12@air+bar+5kg+10kg+15kg+20kg

Lunges: 4x(2x9)@air+bar+bar+bar(med pause mellem benskift)

Så blev jeg lidt småsvimmel og har også en aftale jeg gerne vil nå, så nåede ikke resten af mit program.
Jeg er dog tilfreds, de 20kg i squat var mere end jeg havde regnet med og jeg tror egentlig også jeg har mere i mig.
Lunges var jeg ved at gå til af kramper i baglår + min kondi er for dårlig til så mange gentagelser, kunne også godt have taget mere vægt.

Månedlig update på mit liv og min træning:

Jeg har længe vidst det og nu er ansøgningen under udformning og planerne er ved at blive lukket! Jeg VIL til Østrig og undervise på ski til vinter, planen er at fremleje mit værelse fra 1. december til 1.april. Der bliver måske 1-2 uger i hver ende hvor jeg er i Danmark alligevel, men så bliver mine forældre glade for at have mig boende, ellers må jeg tage hvad jeg kan finde rundt omkring i KBH.

Det betyder at jeg har september, oktober og november til at komme i form, bum!

Jeg skal have styr på mine lægge, have lagt en masse styrke på mine ben, coretræning, konditionstræning og forsøge ikke at glemme de muskler der sidder over navlen (i prioriteret rækkefølge). Det betyder også at mit mål om at komme tilbage på fodboldbanen bliver udskudt/nedprioriteret, jeg håber stadig at jeg kommer tilbage i år, men deadline er rykket til efter min retur fra Østrig, af samme grund skifter bloggen også navn til "Skibumsens Comeback"
Jeg er i øvrigt blevet 'fastansat' hos Carlsberg som weekend- og ferieafløser i et nyoprettet team der skal stå til rådighed som variabel kapacitet i spidsbelastningsperioder i samarbejde med den fastekapacitet(Jeg har normalt været ferieafløser for den fastekapacitet og vil fortsat være det). Det kommer nok ikke til at være så mange timer, men jeg glæder mig til at se hvad vi kan drive det til. Det kommer ikke til at have negativ effekt på min træning, nok snarere positiv, eftersom mødetider lørdag kl 6 umuliggør druk fredag.

Derudover skal jeg opereres for vandbrok i min ene testikel i slut september/start oktober, det bliver virkeligt rart at kunne samle benene igen ;) Det kommer så desværre nok til at koste små 14 dages træningspause.

Jeg skal til Norge om 3 uger til et sportsstævne, jeg har ingen planer om at dyrke sport, jeg skal bare sidde på bagerste række og råbe upassende ting og drikke mig fuld.

I forhold til specifikke træningsmål har jeg 14 uger indtil 1. december.

50 træningspas.

- 30 styrke

- 30 hold

Det er mere end 50 sammenlagt, men det er jo muligt at kombinere dem.

Rent faktisk at løbe 5 km uden pauser.

Max. 10 branderter.

JEG GLÆDER MIG!

Link to comment
Share on other sites

2/9

gå/løb: 3/5/3/4/3

Min hovedregning keglede lidt og jeg løb kun 4 min og ikke 5 min i anden omgang. Det var en gennemsnitlig lægdag, måske endda lidt over middel.

Squat

12 airsquat

12 @ 0 kg

10 @ 10 kg

10 @ 15 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

Lunges (et sæt til hvert ben, pause mellem benskift, baglæns og højre/venstre/lige trin)

9 @ air (Fremad)

9 @ air

9 @ 0 kg

9 @ 5 kg

9 @ 10 kg

9 @ 15 kg

Styrkemæssigt er der mere at komme efter i begge øvelser, planen er at gå langsomt og sikkert frem fra det nuværende udgangspunkt.
Formen/teknikken virker umiddelbart rigtig god, bortset fra de sidste 3-4 squats.
I øvrigt var jeg helt brændt af efter det her, og selv nu, 20 min efter sidste set, er jeg stadig lidt ør i hovedet. Næste gang jeg kører et lignende set prøver jeg at tvinge mig selv til at lave min core/rygrehab træning bagefter.
Jeg har skemafri i morgen formiddag, tror jeg prøver at sætte et overkrop/alt-andet-end-ben program sammen og derefter begynde på noget 2-split, jeg kan på nuværende tidspunkt ikke holde til andet end min bentræning.

Link to comment
Share on other sites

4/9

gå/løb(6.2): 2/6/2/5/3

Det er noget af det bedste mine lægge har lavet længe, første løbetur var til 9 ud af 10 (Jeg mærkede noget, men det gjorde ingen forskel på min ydelse/løbestil), anden gang gav lidt flere problemer så i alt var det vel 8 ud af 10. Men det er også det længste jeg har løbet længe.

Squat:

10 @ air

10 @ 0 kg

10 @ 20 kg

10 @ 25 kg

10 @ 25 kg

Formen røg en anelse til sidst og min ryg kan ikke helt kapere det samme som mine ben, gad godt der lige var en til at se om jeg gør det ordentligt.

Lunges (et sæt til hvert ben, pause mellem benskift, baglæns og højre/venstre/lige trin)

9 @ air

9 @ 0 kg

9 @ 10 kg

9 @ 15 kg

9 @ 20 kg

Træk til bryst

12 @ 40 kg

12 @ 45 kg

12 @ 50 kg

2 runder @

Kigge på stjerner-øvelse

2x15 på alle 4, løfte arm/ben diagonalt.

15 back extensions

15 løft af ben, træner nedre ryg.

2 forskellige stræk øvelser(kat og sæl)

Push ups (3 sæt @ 20+15+10)

God træning, jeg skar et sæt væk i både squat og lunges og det gav luft/energi til at træne noget andet også.

Jeg drømmer om at sammensætte et TRX program for overkroppen, det er bare en jungle med alle de øvelser!

Mit nuværende program er fint, jeg synes dog der mangler noget biceps/triceps og core træning.

Jeg fik ikke lavet træningsprogram i går, til gengæld fik jeg sendt ansøgning til Østrig!

Link to comment
Share on other sites

Weekenden forsvandt på besøg hjemme i min 'fødeby', lørdag blev brugt på at se de gamle drenge spille fodbold. Kampen blev indledt med et minuts stilhed til ære for en af de mest fantastiske og dedikerede personer jeg har mødt i forbindelse med fodbold, 25 år som holdleder i samme klub, det er flot og imponerende. Hans dedikation har været og vil fortsat være min største inspiration i forhold til frivilligt arbejde, tak for alt Rene!

Grundet dårlige og uacceptable undskyldninger fik jeg ikke trænet søndag til tirsdag, den primære årsag er at det pt. passer bedst ind i mit program at træne efter skole (kl. 17) og der er der for mange til at jeg har lyst til det også når jeg at blive sulten inden jeg skal træne kl 19. Enten skal jeg spise mere eller træne tidligere.

11/9

gå/løb(6.3) 2/10/5/1/2

10 min løb! Det er 4 år siden jeg har kunne det! Som forberedelse lå jeg 40 min med benene oppe og spillede FIFA, det virker bare! Venstre læg var 100 % perfekt højre læg gjorde det ret godt, men venstre skinneben brokkede sig lidt mere. Fokuserer på at aflaste skinnebensmusklen ved at løbe lidt mere på forfod (løber også i Nike Free, så det passer fint). I dag var en 9/10-dag på løbebåndet.

Squat:

10 @ air

10 @ 0 kg

10 @ 20 kg

10 @ 25 kg

10 @ 30 kg

Lunges (Et sæt af 12 gentagelser, 6 til hvert ben, ingen pause mellem benskift, baglæns og højre/venstre/lige trin)

2x6 @ air

2x6 @ 0

2x6 @ 10

2x6 @ 15

2x6 @ 20

2x6 @ 20

Også var tiden gået. Jeg skulle videre til et møde omkring den tur jeg skal på i næste uge (WUHU!)

Har fået svar på 1. ansøgning til Østrig og skal til samtale med et dansk firma på tirsdag kl. 9, fantastisk timing da jeg tager til Norge kl. 14 :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så lykkedes det endelig at komme afsted igen i dag, jeg gider ikke engang begynde at liste alle mine dårlige undskyldninger op, men i stedet bare konstatere at jeg tydeligvis synes at det er sjovere at planlægge end at udføre.

8/10

Gå/løb(7.1) 2/6/2/5/2.

Det gik ikke skidegodt, men jeg har heller ikke haft benene oppe i lang tid, til gengæld har jeg erhvervet mig et par pæne støttestrømper, så det går jeg meget mere med nu. Overvejer at skrive en mail til mine speciallæge i morgen og fortælle ham lidt om min situation og spørge om ikke det er en god idé at jeg kommer til efterkontrol. 8/10 på båndet i dag.

Squat:

10@air

10@0kg

10@20kg

10@20kg

7@25kg

Der gik et eller andet helt galt med formen i sidste set, så jeg stoppede undervejs mod de 10.

Lunges (sæt af 12 gentagelser, 6 til hvert ben, ingen pause mellem benskift, baglæns og blandet)

2x6@air

2x6@0

2x6@10

2x6@10

2x6@10

2x6@15

2x6@20

Superset m. forlår og baglår i maskine

Forlår

12@45

12@50

12@50

12@50

baglår

12@40

12@50

12@50

12@50

1 runde rygrehab (stræk og styrke)

1 runde ryg styrke.

Min motivation for rygdelen forsvinder ret hurtigt, specielt synes jeg at strækdelen er kedelig, måske det evt. skulle rykkes frem i programmet, det ville nok også være godt som opvarmning til squat og lunges.

I øvrigt har jeg accepteret at min program hedder ben og core, der kommer nok ikke til at blive lagt noget overkrop ind.

Update på mit kommende eventyr:

Jeg har fået svar fra Skischule Activ i Hinterglemm (kun et par km fra dansker/svensker mekkaet Saalbach), hvor jeg har været i både 2009/10 samt 2011, de vil gerne have mig hvis jeg består min Antwärter, det er jeg så fucking glad for! Afgang til Kaprun d. 2 eller 3. december, 4 dage på et forberedelses kursus med 50 andre danskere inden vi skal prøve kræfter med Antwärteren, derefter Hinterglemm i 3-4 mdr.

3 timer efter at jeg offentliggjorde ovenstående på facebook var mit kollegieværelse fremlejet fra 1. december til 1. april og derudover har jeg ikke undervisning før d. 21. april, så jeg bliver derhjemme til de smider mig hjem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dagens log er to(egentlig tre) træninger, en normalt fra før efterårsferien, derefter en efterårsferie der stod på arbejde og en daglig date med mit vækkeur kl. 03 (Det var så meget udenfor min døgnrytme at jeg virkelig ikke kunne finde overskud til noget som helst, egentlig er det bare det samme hver gang jeg begynder at arbejde), derefter løb jeg ind i rygproblemer og derfor kom jeg først afsted igen i dag.

10/10

gå/løb(7.2): 2/7/2/6/2
Benene var lort, primært højreskinneben, (7/10)

2x Rygrehab, det gik vist lidt bedre at gøre det inden styrke delen.

Squat:

10@air

10@0

10@20

10@20

10@20

10@20

Der er et eller andet galt med min teknik, jeg kan ikke finde ud af hvad, derfor står jeg stille på vægten.

Lunges (det sædvanlige, 6 til hvert ben og ingen pause, træder baglæns og i alle retninger)

2x6@air

2x6@0

2x6@15

2x6@15

2x6@15

6+5@20 til failure

20/10

Var til barnedåb hvor et af indslagene var 2x25 min indendørs fodbold med 8-9 stykker på hvert hold. Halvdelen spiller vist til dagligt 4-6 rækker over hvad jeg hidtil har opnået i min seniorkarriere alligevel lavede jeg en assist og bankede to kasser ind.

Benene opførte sig rigtig pænt, vel 9/10.

Det fik mig endnu engang til at overveje at prøve det der fodbold af igen.

24/10

Grundet ryg problemer sprang jeg styrke delen over og holdt mig til løb og rygrehab

gå/løb (7.3): 2/12/5/1/2

Bum! 12 min. løb og med et absolut minimum af problemer! Det var så fucking lækkert! Fedt at få lov at løbe så meget at jeg faktisk når at blive træt i benene af det! Det er mindst 4 år og 5 mdr. siden at jeg har løbet så langt i et stræk. Benene var gode, de begyndte at brokke sig lidt til sidst, men jeg er blevet enig med mig selv om at det rent faktisk skyldes træthed og ikke efterveer fra mine operationer. Derfor bliver i dag til (10/10)

3 runder rygrehab

Suppleret med:

Træk til bryst: 2x12@50

Push ups: 15+12.

Hvis det lykkedes (som om) at overholde den resterende del af mit løbeprogram, så kan jeg lige præcis må at løbe 5km inden jeg tager til Østrig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ville have forsøgt mig med et fodboldcomeback i mandags, men kombinationen af stormvejr og en sæsonafslutning gjorde at det ikke blev til noget. Derudover har der været eksamenslæsning i vejen.

2/11

Arbejde, 8 timer.
15 km på cykel og generelt bare en lang dag.

3/11

Rigtig træning udendørs løb og indendørs træning på yndlings fredagsbaren, der har fine indendørs faciliteter til funktionel styrketræning.

gå/løb (8.1): 3/5/3/5/5

Konditionen følger fint med og benene brokker sig kun lidt. Venstre underben er awesome, højre brokker sig lidt. (9/10)

Styrketræning

4 runder á (Kørt ud i et, pauser når behovet var der.)

10x dødløft m. fyldt 30 stykskasse (vejer 9-10kg)

10m gang m. kassen

10x jumpsquat

10m gang m. kassen

10x dødløft m. kassen

40x walking lunges

10 push ups.

Tid: 30:15.

Jeg har besluttet mig for nogle gange at logge mit arbejde også fremover, efter at udregning fortalte mig at jeg har sat over 2 tons på plads i alene vores køleskabe, alt i alt har jeg nok haft hænderne på mindst 3 tons varer. Til sammenligning flyttedede jeg i mit sidste bentræningspas sammenlagt 1,5 tons. I går var over normalen, en standard dag er på ca. 5 timer måske 2-2,5 tons varer, det logger jeg nok ikke.

Fik lige tævet mig selv med et lækkert sammensat program af funktionelle sk- og arbejdsrelaterede øvelser.
Jump squat tilføjet fordi jeg ikke får mulighed for at træne squat eller lunges med vægt i Østrig.

Fremtiden: Eksamensuge, med eksaminer onsdag og fredag, prøver at træne tirsdag og torsdag for at slappe af. Satser på at komme til indendørs fodbold de næste 3 fredage og hvad der ellers kommer af udendørs træning.

Edited by Glasben90
Link to comment
Share on other sites

5/11


Som lovet - lidt dagen-før-eksamens-afstressningstræning




gå/løb (8.2): 2/6/2/6/2


Tjah, det er det samme som det plejer at være, venstre ben er perfekt, det er højre ikke. (9/10)



Styrketræning


4 runder á (Kørt ud i et, pauser når behovet var der.)


10x dødløft m. fyldt 30 stykskasse (vejer 9-10kg)


10m gang m. kassen


10x jumpsquat


10m gang m. kassen


10x dødløft m. kassen


40x walking lunges


10 push ups.



Tid: 28:22



Ingen grund til at opfinde den dybe tallerken midt i en eksamensuge, gentog successen fra i søndags og det gik fint.


Evt. tilføjelser: Tåløft og skifte jumpsquat ud med noget et benet hopperi i stedet, da det er mere skirelevant.

Edited by Glasben90
Link to comment
Share on other sites

7/11

Som lovet - endnu en dagen før eksamens-træning. Selvom det vist er at overdrive at kalde det for en eksamen, når der er vel er under 10 % chance for at jeg består.

Gå/løb(8.3): 2/10/5/2/2

Stenede lidt på vej ud af døren, så endte med at tage den 'lange' ugentlige tur i mine Nike Free, hvilket i den grad testede mine lægge. De blev tævet igennem, men i forhold til CS så opførte de sig rigtig lækkert. (9,5/10).

Jeg forsøgte derefter på lidt styrketræning, men måtte give fortabt, frokosten var for flydende og sad alt for langt oppe i halsen, det var det stik modsatte af sjovt og er jeg først kommet op i kvalme feltet går der 20+ min før jeg er ende igen.

Forsøgte mig med lidt Bulgarian Split Squat, jeg tror det gik ok. Jump Squat går også fremad, jeg prøver at holde mig tilbage af frygt for at få skader.

Næste træning bliver lørdag efter arbejde, måske jeg endda kan tage mig sammen til at besøge FW igen, det er ved at være længe siden og min ryg trænger også til at få opmærksomhed igen.

Link to comment
Share on other sites

10/11

Havde lidt ondt i knæene efter sidste træning, så tog en ekstra pause, nøjes med løb pga. knæene, kom is på bagefter.

Gå/løb(9.1):2/7/2/6/2

Tror egentlig ikke jeg mærkede noget CS i mine lægge, tilgengæld syrede de ret voldsomt til, højre skinneben var ret ramt på 1. løbetur. (9/10).

Har i øvrigt tilmeldt mig 16 holdtimer i FW de næste 3 uger, det skal kombineres med løb, styrketræning og forhåbentlig en sjat besøg til IndoorSki i Rødovre.

Om en time er der kun 3 uger til jeg smutter :D

Link to comment
Share on other sites

Vi skulle lige male vægge og loft i køkkenet på min gang, da de var malet lignede gulvet lort, så det blev ordnet. Derefter lignede radiatoren lort og til sidst er vi nu i gang med fodpaneler, jeg har brugt en del tid på det så har egentlig ikke fået trænet så meget som jeg gerne ville.

12/11

Gå/(9.2): 2/8/2/7/2

13/11

Mellem køkkenmaling og Tivolitur m. far, bror, grandkusine og yndlingsnevøen blev der tid til en times træning, udelukkende med fokus på min ryg.

400m svømning

3 runder rygrehab (inkl. 3x10 push-ups)

Suppleret med:

Træk til bryst: 2x12@50

Push ups: 10+10.

14/11

En times skitræning i Indoorski i Rødovre (3x(10min på båndet, 10 min pause))
Var ved at krampe fuldstændig til i læggene i første sæt og derefter gik det fint med dem.

Er træt og smadret i det meste af kroppen, hvilket også var en af hovedpointerne med at tage derud, det er bedre at jeg har mega DOMS nu, end at jeg har det hele den første uge i Østrig.

Link to comment
Share on other sites

15/11

Indendørs fodbold, 1 timer og 15 min inden jeg sagde stop. Læggene var fantastiske, styrke- og udholdenhedsmæssigt var de dog udfordret ligesom jeg ca. har brug for samme plads som en af Mærsk Triple-E for at vende.

Jeg kom hjem med 2 lækre vabler og en kæmpe optur over hvor godt det gik.

Nu holder jeg weekend inden jeg mandag skal have kigget på mine ben og forhåbentlig til udendørs fodbold bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Nå, dagens læge besøg var 20 % okay og 80 % lort.

Mine fortsatte lægproblemer skyldes at jeg inden operation havde et meget højt tryk i mine muskelloger, dvs. jeg havde meget voldsom CS, derfor er der ikke noget unormalt i at jeg stadig ikke er tilbage på toppen. Jeg har desuden stadig væske i mine ben og jeg vil derfor igen begynde at gå med støttestrømper.

Derudover konstaterede han også at jeg har skinnebensbetændelse på indersiden af mit venstre ben. Det betragter jeg mere eller mindre som en dødsdom i forhold til at komme tilbage på fodboldbanen, jeg er 95 % sikker på at jeg har haft symptomer på det siden foråret 09 og derfor gør jeg ikke mig selv nogen forhåbninger om at jeg nogensinde slipper af med det. Min læge er dog langt mere optimistik og mente at jeg ved at bøje og strakke anklen kunne afhælpe problemet. Jeg har kigget lidt på nogle øvelser, men dybest set tror jeg ikke på at det er en skid at gøre ved det.

Ydermere frygter jeg at jeg har forvekslet mine skinnebensbetændelses symptomer med CS-symptomer og har forværret skaden kraftigt ved at fortsætte min træning

Det er i den grad noget lort, og jeg kan slet ikke overskue hvad konsekvenser det kommer til at have for min fremtidige træning og træningsformål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fundet et genoptræningsprogram i forbindelse med skinnebensbetændelse og det var jeg igennem i dag, det er er røv sygt, men jeg har lyst til at prøve det af. Jeg satser på at nå til fys i næste uge, så jeg kan få 100 % styr på hvad jeg skal foretage mig mens jeg er i Østrig

19/11

400m Svømning

2x rygrehab

5min crosstrainer

Fuld genoptræning af underben

Link to comment
Share on other sites

20/11

Mave/ryg hold i FW.

Det var IKKE en succes, umiddelbart var det 90 % mavetræning, og nogle få ret lette rygøvelser. Jeg holder mig bare til mit eget program fremover.

Skiløb, 1 time med undervisning i Rødovre. Jeg kan virkelig mærke at jeg rykker mig, til gengæld var det en ret uskarp instruktør jeg var blevet udstyret med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share