Variation i øvelser - begynder


Omalley
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg er begyndt at styrketræne igen. Jeg styrketrænede en del fro nogle år siden, men mit program er gået lidt i glemmebogen, så nu har jeg forsøgt at genopfriske det ved, at læse en masse om fullbody træningsprogrammer.

Jeg har set nogle eksempler herinde på, hvordan et muligt program skal se ud, og der hæfter jeg mig ved, at selvom det er Full-body, så er det ofte ikke de samme øvelser, som køres i de tre træningssessioner. SKAL det være sådan?

Altså er det bedst, hvis man har 3 forskellige programmer. Et til mandag, et andet til onsdag og et tredje til fredag, eller kan man godt køre med det samme program mandag, onsdag, fredag?

På forhånd tak for jeres hjælp.

Link to comment
Share on other sites

Som begynder har man ikke specielt meget gavn af variation. Der er tværtimod brug for gentaget success, således at kroppen kan få øvelsernes bevægebane ind med skeer. Det giver mere sikre løft, der tillader tungere og sikre løft.

Øvelsesrotation har helt sikkert sin plads i et program, men det er til mere avancerede løftere.

Find dig et program der en god portion volume og frekvens. Godt med basisøvelser og moderat intensitet. Så skal der nok komme en god grundform du kan bygge videre på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share