Sign in to follow this  
Omalley

Variation i øvelser - begynder

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg er begyndt at styrketræne igen. Jeg styrketrænede en del fro nogle år siden, men mit program er gået lidt i glemmebogen, så nu har jeg forsøgt at genopfriske det ved, at læse en masse om fullbody træningsprogrammer.

Jeg har set nogle eksempler herinde på, hvordan et muligt program skal se ud, og der hæfter jeg mig ved, at selvom det er Full-body, så er det ofte ikke de samme øvelser, som køres i de tre træningssessioner. SKAL det være sådan?

Altså er det bedst, hvis man har 3 forskellige programmer. Et til mandag, et andet til onsdag og et tredje til fredag, eller kan man godt køre med det samme program mandag, onsdag, fredag?

På forhånd tak for jeres hjælp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som begynder har man ikke specielt meget gavn af variation. Der er tværtimod brug for gentaget success, således at kroppen kan få øvelsernes bevægebane ind med skeer. Det giver mere sikre løft, der tillader tungere og sikre løft.

Øvelsesrotation har helt sikkert sin plads i et program, men det er til mere avancerede løftere.

Find dig et program der en god portion volume og frekvens. Godt med basisøvelser og moderat intensitet. Så skal der nok komme en god grundform du kan bygge videre på.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this