Sign in to follow this  
Iggy

Igang igen efter 6års "pause"

Recommended Posts

Hej! :pumpin:

Så har jeg endelig taget mig sammen til at begynde at løfte noget jern efter ca 6 års "pause" (familieførøgelse).

Derfor vil jeg gerne at nogen kunne kigge lidt på mit træningsprogram?

Det lyder som følgende:

2x om ugen fullbody.

Øvelser:

Mave/ryg opvarmning.

Dødløft 1 sæt opvarmning derefter 2 x 12..

Rotræk til bryst 3x12 (maskine).

Bænkpress håndvægte 1 sæt opvarmning derefter 2x12.

Biceps curls håndvægte 2x12

Triceps pressdowns 2x12

Slut.... tager ca 30 min og jeg kører progressivt, altså jeg dropper gentagelser og øger vægten gradvist.

Er det et ok program?

Har ikke mulighed for at træne mere end to gange om ugen derfor fullbody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enig med Heikichi.. Vil også skifte curls og pressdown ud med noget andet... Pull ups og skulderpres lyder fint... Derudover ville jeg også lige finde plads til en gang SQUAT i programmet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej igen :pumpin:

Jeg har bygget mit program lidt ud og tilføjet 2 sæt military efter brysttræning, og derudover træner jeg frenchpress til triceps og 2 sæt curls til biceps.

Ville gerne lave chin-ups men tror ikke jeg har styrke til det endnu LOL!
kunne før i tiden lave 20 chinups.... men når jeg føler jeg er blevet stærkere i DL og træk til bryst så vil jeg lave chinups self.

Kører max 12 løft pr sæt, hvis jeg kan lave 12 løft/press i sidste sæt så øger jeg vægten i næste træningspas, og satser på at lave ca 6-10 løft/press pr sæt indtil jeg kan tage 12 igen, det lyder vel ok?

Squat overvejes men min knæ knækker en del når jeg prøver, har hypermobile led desværre.

Er det overkill at træne DL to gange i ugen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har updateret mit program: Dødløft, Db-rows, Bænkpress, military, og der efter lidt triceps og biceps 2 sæt pr muskelgruppe.

Tager ca 45min to gange om ugen, hvad siger i?

Spiser ca 6 gange om dagen + proteintilskud og weightgainer.

Har taget over 1 kilo på siden d 30 marts og det ser ikke ud til at være fedt! :pumpin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this