Doktorens log


jsc
 Share

Recommended Posts

Haha, hvis bare du KAN hænge i en arm er det stærkt med din BW :D..

Et tu Brute?

En gut, der er instruktør i OBBC og uni-idrætsuddannetspurgte forleden, om det var Prowleren, der havde givet mig mine "kæmpe baller"? Efter jeg havde grædt ukontrollabelt i et kvarter, måtte jeg svare, at det nok primært er genetik, og fedme, men at slæden hjælper ;)

Link to comment
Share on other sites

D. 7/9

Prowler

Slæde+40 kg x 30 m

Slæde+80 kg x 30 m

Slæde+120 kg x 30 m

Slæde+120 m x 30 m

Det kørte godt i dag. De første to sæt var med oprejst positur og hele foden i jorden og så er det en bagkæde-orienteret øvelse. Og 80 kg er tungt.

De sidste to sæt læner jeg mig ind i slæden og de bliver en knæ-domineret øvelse, der brænder mine quads :)

De to topsæt var tunge, men blev kørt overbevisende og med autoritet :)

Overvejede at tage endnu et sæt m 120 kg, men havde den dybe, brændende følelse i forlårene og lungerne og godt pump og var ikke overbevist om, at jeg ville få mere ud af dem. (Plus det havde krævet minimum 10 min pause inden det sæt).

Og så er jeg som Ralle for doven (rationel?), til at gøre det ;D

Tid: 13.30 min prowling, 28 min sammenlagt

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Uge 3, 2

Dødløft

90x10

120x10

135x10

150x15 PR :D

D. Bænkpres

20x5

30x5

36x5

42x5

46x12 PR

Rope Pull-ups

Kv x 8, 8, 8

Push-ups

Kv x 10

Dips

+10 x 16

+15 x -> 0x6 (dropsæt)

TRX Rows

Kv x 12

Fed træning med to solide PR :)

Nu deloader jeg næste pas og så starter jeg igen på en ny cyklus :)

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet at trække prowleren baglæns med et tov ?

Det går lige i lårbasserne :)

Lige kort, men jeg havde ikke nok vægt på/ slæbte den for kort til rigtig at mærke det i benern'.

Men jeg skal helt klart snart til at inkorporere det i slædetræningen :)

Link to comment
Share on other sites

D. 11/9

PROWLER

Slæde+10 kg x 30 m

Slæde+50 kg x 30 m

Slæde+90 kg x 30 m

Slæde+130 kg x 30 m

Slæde+130 kg x 30 m rep-PR :D

Tid:16 min slæde, i alt 28 min

Slæbte mig op efter en laang arbejdsdag og et yderst voluminøst aftensmåltid.

Men jeg havde besluttet mig for, at gå efter to ture med de +130 kg og fik dem. Det var hulens tungt og lungerne og lårene brændte efter andet sæt.

Men det er super tilfredsstillende, at føle man har fået en fuld work-out på i alt 30 minutter, inklusiv ind-slæbning af vægte og slæde :)

Tror snart, at jeg prøver på de 140 kg igen :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Tag det som et kompliment, eller bare ignorer det.

Nogle vil tro dig og andre vil ikke, uanset hvad du siger.

Du har selvfølgelig ret :)

Jeg kan ikke styre hvad andre tænker, og med mindre jeg vil neddrosle træningen, hvilket ikke sker, må man holde ryggen rank :)

Link to comment
Share on other sites

Det er også sådan jeg kender dig bedst. Stor og beskidt. Løbernips tendenserne her du heldigvis trænet væk.

Holder man en fornuftig kardivaskulær form samt lytter til sin krop så tror jeg såmen heller ikke det er specielt usundt. Ikke mere end dem der løber marathon og den slags ihvertfald.

Du har jo højden til at kunne bærer nogle kg på rammen :smilerock:

Jeg har også lynhurtigt taget 4kg på efter at have skifte nogle af løbeturene ud med vægttræning. Jeg håber og tror på at det meste er muller :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, du måtte jo næsten også få nogen muller på med al den BB du laver, når du også kaster i hovedet og tager kreatinin og protein og alt muligt :)

Jeg kan absolut også bedst lide, at være stor og stærk og kan jeg ramme 115-120(+)kg, uden at være/blive fed, så foretrækker jeg da det :)

Og det er som du skriver implicit, at sundhed er en vigtig del af pakken. Men jeg tror på, at hvis man ikke bliver for abdominalt fed, rører sig dagligt, holder sig fra røg og ikke spiser som en idiot, så er man sku nok rimeligt sund :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

5/3/1-ish

Uge 1, 1

TBDL

86x10

106x10

126x10

136x20 PR

Stående pres

20x5

40x5

55x5

62.5x5

70x12 PR

PR med fire reps i dødløft og én i pres og jeg var egentlig færdig bagefter :P

Men slæbte mig igennem lidt pligtdisko også ;)

Push-ups

Kv x 10

Dips

Kv+15x10, 8

Tunge i dag og de rev lidt i patten. Så holdt intensiteten og skar i volumen - det var ikke svært ;)

N. Pull-ups

Kv x 10, 8, 7

Ditto, drillede bare teres major.

Og SÅ hjem :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

D. 13/9

PROWLER

+20 kg x 30 m (ud)

+60 kg x 30 m

+100 kg x 30 m

+140 kg x 30 m PR med OVERSKUD :D

Ingen søvn i nat pga vagt, men MEGA meget kaffe. For et par uger siden stod de +140 kg stille. I dag var det mindre hårdt, end andet topsæt har været de sidste par gange. Min træning virker :)

Link to comment
Share on other sites

Når du siger ingen søvn pga vagt, vil d så sige at du seriøst springer søvn over indtil i nat? Jeg kan ikk holde den kørende med nat uden at sove efterfølgende..

Det er uden søvn fra torsdag morgen til fredag aften. Har altid haft svært ved at sove når jeg kommer hjem fra vagt, så jeg kører igennem. Formiddagen er lidt sej, men eftermiddag og aften er uden anmærkninger. Det kræves næsten, ikke at være helt brugt efter vagt, hvis man vil være hospitalslæge. Selvom det da ikke bliver lettere med årene ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share