Doktorens log


jsc
 Share

Recommended Posts

D. 20/9

5/3/1 +

Med bævende skulder tog jeg op for at træne/teste mit gamle korpus med skræmmende volumen :D

Dødløft

100 x 10

130x10

140x10

150x15 PR :))

Skulle have haft trap bar dødløft, men det virkede mere rimeligt at køre med proneret greb og dermed en strammere skulderkapsel.

Kan mærke jeg er bedre konditioneret af Prowleren - pruster ikke så meget efter højreps dødløft længere :)

Stående pres

20x5

40x5

60x3

67.5x3

75x8

Lidt mere opvarmning skal nok til på sigt.

Der var nok en grinder eller to tilbage, men ikke med lettere vakkelvorn rekonvalensskulder. Fedt, at den bare kunne presse overhovedet (pun intended ;))

Chins

Fedlingevægt x 8, 7, 6

Var ikke vild med tanken om, at få armene SÅ langt op over hovedet med overhåndsgreb, så kørte underhåndsgreb. Og efter en volumen, der vil få Troels og TRS til at hulke i timevis pga grænse-patologisk mindreværdsfølelse, var mine biceps pumped :D

Push-ups

Fv x 10

Dips

Fv x 10

+10 x 10 -laangsom eccentrisk

+15 x 8 ditto

+10x 16

Der var lidt mindre at skyde med i dips, også fordi jeg skånede skulderen lidt. Godt pump i trisserne dog :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Min kone har købt ideen om at jeg skal have hjemmegym. For nylig spurgte hun hvad sådan noget kostede.... Over 100? Jeg beroligende hende med at vi til at starte med nok kunne holde os under. :D

Ja, selv med en relativt pimpet hjemmegym, burde man kunne holde sig under 100 K :D

En eleikostang og bumperplates i form af 8 x 20 kg, 2x 10 kg og 2x 5 kgplus låse og 2 x 2.5 kg og 2 x 1.25 kg vil stå i små 30.000 kr.

Men så er resten også detaljer (fraset evt et Squats/Bænkpres rack og bænk).

Link to comment
Share on other sites

Imponerende volumen du kan holde i DL, med så megen vægt.

Tak :)

Jeg synes at være meget bedre til volumen i dødløft, end maksimale vægte. I mine velmagtsdage tog jeg 10 reps med 200 kg, men kun 232.5 for en single.

Højere reps slider også mindre og det må bygge flere muller :))

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forelsket mig i et powerrack til 25k, så jeg ender nok i små 50. Så bliver det også vildt nok.

Det er selvfølgelig en sjat, men for en meathead som os, er det den bedste investering i livskvalitet, krone for krone :)

(I tæt konkurrence med denne, for madører som undertegnede:

http://www.kunstogkokkentoj.dk/details.php?kaldeId1=27&kaldeId2=1&kaldeId3=0&kundenr=0&vognnr=0 )

Jeg forestiller mig også godt 50 K over tid :))

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Jim Wendler er helt enig (punkt fem) :)

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/the_best_in_training&cr=

Men eftersom jeg er en world-class vægtløfter (eller en snob), dør jeg muligvis, hvis jeg ikke får en Eleikostang! ;)

Yea, jeg har kigget "lidt" omkring. :p

Det kan også være jeg kan rage en billig stang til mig fra noget CF af en art - det er ikke utænkeligt. <3

Link to comment
Share on other sites

D. 23/9

5/3/1

Ville egentlig først træne i morgen, men var totalt forædt og ville op og bruge noget af al den næring ved at drive lidt af det ind i trænede muskler = hypertrofi :D

TBDL

86x10

116x10

136x10

143.5x19 PR

Grebet failede, hvilket resten af kroppen nok ikke havde det store imod, fraset min lille næse som havde sat sig op efter 20 ;)

D. Bænkpres

25x5

30x5

35x5

40x5

42.5x5

45x11

Fint med gimp-skulder :)

Lidt arm-disco:

Dips

Kv+15 x 10, 10

Kv x 10

Triceps pump :)

N. Chins

Kv x 9, 8, 5

Godt pump på gunz og så hjem :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

D. 25/9

5/3/1

Øv bøv. Ville op og prowle, men nogen røvbananer havde angiveligt lejet garagen og så måtte vi andre ikke komme derud. Uacceptabelt i en forening og når jeg har raset af skriver jeg en vred mail (SÅ kan de lære det ;))

Så måtte jeg styrketræne, selvom jeg kun havde fået to dages hvile. Det startede godt:

Dødløft

100x10

130x10

145x10

155x15 PR

Stående pres

20x5

40x5

50x5

62.5x5

70x3

77.5x8 PR

Nu var jeg glad. Så ville jeg desværre have noget disco

Fat-man Rows

Kv x 12, 10

Dips

Kv x 10

Kv+15 x 12, 5

Fik en lille fiber i højre pec-tilhæftning. Retrospektivt er det selvfølgeligt akkumuleret træthed og jeg BURDE vide bedre end at køre tunge dips i dag. Kunne have kørt kropsvægt, push-ups etc og det vil jeg fremover.

Én gang tung dips om ugen og derudover noget andet den anden dag.

Prowlerteknikken m bøjede arme slider hårdt på brysttilhæftningen.

Når min pat er kommet sig (og det gør den jo, men det kommer til at tage uuuger før jeg kører ordentlige dips igen :P)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share