Frømandskorpset eller Jægerkorpset?


Operators Lab
 Share

Recommended Posts

Træner du mod optagelse i en af Forsvarets Special Operations Styrker, kan det være lidt uoverskueligt at læse sig igennem alle de tråde som en enkelt googlesøgning giver, relateret til emnet.

Jeg har skrevet et indlæg om de fysiske krav til danske Protection Teams (PT) - uddannelsen findes ikke længere - hvor du kan se de fysiske krav som operativ.

Som PT soldat var man hverken Frømand eller Jæger, men em helt almindelig soldat med kompetencer inden for personbeskyttelse. Men de fysiske krav var alligevel en smule skærpede, og træner du mod FKP eller JGK og savner et delmål eller et sted at starte, så kan indlægget måske give dig et par pejlemærker.

God fornøjelse.

http://operatorslab.blogspot.dk/2013/04/close-protection-physical-fitness-test.html

Link to comment
Share on other sites

Reklame eller ej, så er det noget info, jeg gerne ville have haft, inden jeg begyndte. Jeg kontaktede forsvaret (Nu var det måske bare en hovedvagt, men alligevel...), før VPLen for at få at vide, hvor meget man skulle forberede sig, også til HRU, det vidste han ikke, så det er da kun godt, der kommer noget info om fysiske krav, og lidt hjælp til selvhjælp. Og da også lækre stemningsbilleder.

Edited by JokumS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share