Spændinger i nakken


Tubæk
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg har i ca. en måneder haft nogle temmelig ubehagelige spændinger i nakken, op i halsen og ned i brystet. Til at starte med var jeg nervøs for at jeg var ved at få en blodprop, men det er ikke tilfældet siger min læge. Jeg har været til massør, og hun kan løsne lidt op for det, men det kommer igen rimelig hurtigt.

Lige nu spiser jeg på lægens opfordring ipren og pamol 1-2 gange om dagen, og udføre diverse strækøvelser.

Jeg ved ikke hvad der forsager det, men jeg er bange for at det er min træning. Formentlig Bænkpres, Pull-ups eller Shoulder raises.

Nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre? Vil helst ikke undvære træning, men smerterne er nogle dage temmelig ubehagelige.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Vær meget opmærksom på din hals, nakke og skuldre, når du løfter.

Mange har tendens til at trække hovedet ned og frem og løfte skuldrene når de løfter tungt og/eller bliver pressede. Det giver nogle uhensigtsmæssige belastninger der kan resultere i spændinger og andet lort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil prøve at holde mig til lette vægte i en måneds tid og være mere opmærksom på hals, nakke, skuldre. Det der undre mig mest er at jeg ikke mener at have ændret noget... Har mere eller mindre trænet på samme måde de sidste 1,5 år. Men jeg kan jo have ændret noget ubevidst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share