Sign in to follow this  
Tubæk

Spændinger i nakken

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg har i ca. en måneder haft nogle temmelig ubehagelige spændinger i nakken, op i halsen og ned i brystet. Til at starte med var jeg nervøs for at jeg var ved at få en blodprop, men det er ikke tilfældet siger min læge. Jeg har været til massør, og hun kan løsne lidt op for det, men det kommer igen rimelig hurtigt.

Lige nu spiser jeg på lægens opfordring ipren og pamol 1-2 gange om dagen, og udføre diverse strækøvelser.

Jeg ved ikke hvad der forsager det, men jeg er bange for at det er min træning. Formentlig Bænkpres, Pull-ups eller Shoulder raises.

Nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre? Vil helst ikke undvære træning, men smerterne er nogle dage temmelig ubehagelige.

På forhånd tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, det kan jeg godt finde på at slutte af med, fra tid til anden i bænk 1-3 reps... Bare for at se om 1RM har flyttet sig.

Prøv at hold dig til lettere vægte end 5-6RM i en måneds tid og se, om ikke det har en effekt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vær meget opmærksom på din hals, nakke og skuldre, når du løfter.

Mange har tendens til at trække hovedet ned og frem og løfte skuldrene når de løfter tungt og/eller bliver pressede. Det giver nogle uhensigtsmæssige belastninger der kan resultere i spændinger og andet lort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg vil prøve at holde mig til lette vægte i en måneds tid og være mere opmærksom på hals, nakke, skuldre. Det der undre mig mest er at jeg ikke mener at have ændret noget... Har mere eller mindre trænet på samme måde de sidste 1,5 år. Men jeg kan jo have ændret noget ubevidst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this