Grip Dynamometer


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Det er ikke fordi jeg er en ny Denns Rogers, Simon Stewart, eller Kenneth Jay, men jeg har de senere år fået en nyfunden glæde ved stærkmands gøgl, her under grebs styrke.

Er der nogen af jer der har nogen erfaring med disse grip dynamometer?

På Amazon kan man købe sådan en fyr her:

http://www.amazon.com/Cyber-Mondays-Camry-Electronic-Dynamometer/dp/B005EPKXXA/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1366298987&sr=8-1&keywords=Hand+Grip+Dynamometer

til kun 65 USD.

Dem jeg har set at sports klinikker osv har, ser nærmere sådan her ud, og koster over 200 USD:

http://www.amazon.com/Jamar-Plus-digital-dynamometer-200lb/dp/B002BUJ3QE/ref=pd_sbs_hg_7

Simon kan klemme 110kg, hvilket vil tage livet af den første model, men med mit nuværende klem som ligger på en 65-75kg (skøn vurderet ud fra COC`s) så er 90kg sikkert rigeligt til mig.

Er der nogen med erfaring på dette område?

Link to comment
Share on other sites

Hmm der er svært at overføre dyno styrken til grippers.. Såfremt Simon klemmer 110kg og dette ku overføres til grippers burde ham klemme tungere grippers end coc 3, og d r så vidt jeg ved ikke tilfældet...

Hvis du vil være et bæst til grippers så drop dyno og kast dig ud i KTA programmet ;)..

Link to comment
Share on other sites

jeg har prøvet sådan en af de dyrere mod. der er afbilledet, og trykkede 61kg. så når jeg kigger på dine signatur linier, ville jeg ikke bruge penge på den med max90kg.

og igen - dette aggregat er blot legetøj i den dyre ende. et sådan app. kan kun teste og kun teste et simpelt punkt i din underarm. det vil intet vise om din praktiske styrke som jo er det du træner når du ikke har et specifikt mål.

du kan helt gratis teste din finger styrke let, ved at prøve at finde din 1RM fingerrolls.

ovenstående vil blot koste dig kassen og husk told og moms og alt det fis og ende med at samle støv i bunden af tøjskabet.

-

og igen, med ovenstående app. det vil give store variationer i resultatet alt efter den afstand grebet bliver instillet til. husk på det er en isometrisk måling.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share