Fullbody


ReneBL
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Først lidt om mig så i har lidt baggrund:

Alder: 29

Træningserfaring: On/off i 8 år

Nuværende program: Kørt dette i ca 4 måneder (inden dette træningspause på 3 måneder)

Jeg har sammensat følgende program på baggrund af min foretrukne måde at træne på og løst baseret på kendte fullbody programmer.

Kort sagt er spørgsmålet, når jeg fint rundt med programmet, og hvor længe vil i mene jeg kan fortsætte med at køre dette?

Træner 3 til 4 gange om ugen (altså hver anden dag)

Kører 4 x 6-8 gentagelser. bruges til at indlægge progression

Øvelser:

Bænkpres

Dødløft (netop blevet indlagt i programmet)

Seated cable rows/bent over rows

Benpres/squat

Dumbell military press

Dips

Chinups

Maveøvelse

På forhånd tak for hjælpen :)

Edited by ReneBL
Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ser dit program ud til at komme udmærket rundt. Vær opmærksom på at du i forbindelse med progression, hvor der typisk er hurtigere fremgang i nogle øvelser end i andre, fortsat kører lige mange sæt for forside og bagside (trække og skubbe)

Du kan i princippet køre dit program til du er 75 år. Flertallet af øvelserne i dit program kan varieres så du vil have nye muligheder for progression og nye ting at sætte dig ind i. Alene squat kan udføres på mindst seks forskellige måder + tweaks. Chinups kan varieres med pullups og smalt greb, bredt greb osv., osv. Desuden kan du variere antal sæt og gentagelser, så du behøver ikke at løbe tør i muligheder foreløbigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fint program. Du skriver lidt om din baggrund men mangler lidt om din reelle målsætning? Jeg antager at du går efter styrke da dit valg ligger på 6-8 reps, er dette din målsætning, fint program.

Din muskelsymmetri skal du måske være lidt obs på, eftersom jeg ser du har flere pres øvelser end træk. Havde det været mig havde jeg måske lagt lidt mere træk (en enkelt rygøvelse) ind. Dette kan du selvfølgelig også kompensere for ved at tage flere sæt i dine rygøvelser. :-)

Eftersom du træner hver anden dag kunne du måske også overveje et split-program? Bare en flyvsk tanke der lige blev luftet.

Håber du kan bruge min besvarelse. :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share