ShapeUp - "Dit mål" - hvad?


Jesper Kampmann Madsen
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige hentet shapeup for at tælle kalorier. Der står"Dit mål: 1892 kalorier". Jeg har medregnet hvad jeg skal spise i dag, det er blot "850" kalorier da jeg gik en tur i morges på 45 minutter og skal også træne lidt i aften.

Så mit spørgsmål:

SKAL man have alle de kalorier, siden der står "MÅL"? Eller betyder det bare, at det er hvad jeg MAX må spise? Er lidt i tvivl!

Link to comment
Share on other sites

Da du oprettede din bruger angav du din vægt og hvor meget du vil tabe dig eller tage på hver dag. Dit mål er blot de kalorier du skal ramme (Idealt helt præcist) for enten at tabe dig eller tage på.

1892 kalorier virker ikke af meget? Hvor meget vejer du og hvor gammel er du? Og hvad er målet?

Link to comment
Share on other sites

Da du oprettede din bruger angav du din vægt og hvor meget du vil tabe dig eller tage på hver dag. Dit mål er blot de kalorier du skal ramme (Idealt helt præcist) for enten at tabe dig eller tage på.

1892 kalorier virker ikke af meget? Hvor meget vejer du og hvor gammel er du? Og hvad er målet?

Registerer vægt: 109 kg.

Målvægt: 85kg

Vægttæb / uge: 2 kg.

bmi: 31.8

Den siger kalorier / dag er 1106 kalorier, men giver en advarsel på at det er usundt... what?

Link to comment
Share on other sites

2 kg om ugen er rimeligt meget. Man siger normalt at 500g/uge, er det sundeste, hvis man også skal bevare muskelmasse. Men så alligevel, du er jo en lidt tung fyr. :bigsmile:

Hvad dyrker du af motion, og hvor høj er du?

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Kan læse at du bruger motionsdelen af shape-up, det er noget bras. Det den gør hver gang du angiver at du har forbrændt nogle kalorier, er at sætte antallet af kalorier til rådighed op. Brug den til at tælle de kalorier du rent faktisk indtager, ignorer dens anbefalinger og brug istedet motion-onlines beregnere til at finde ud af hvad du skal indtage. Der er en beregner for antal kalorier man forbrænder om dagen og så en vægttabsberegner.

Link to comment
Share on other sites

Men mit spørgsmål er bare:

- SKAL jeg ramme de præcise kalorierindtagelser, eller må den gerne være under det de anbefaler?

Du skal ramme det præcist, hvis du præcist vil tabe dig 2 kg om ugen. Ligesom jeg skrev i mit første svar.

Link to comment
Share on other sites

Hvad hvis det er 500kalorier under, hvad sker der så? Taber jeg mig mere af det så?

Ja, det gør du. Men 2 kg om ugen er altså riiiigeligt - du skal jo også have energi, og det får man altså af mad. Det er ikke vejen frem at sulte sig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share