Kører du Lateral Raises?


berkeley
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg prøvede for første gang i går at køre lateral raises liggende på siden og aldrig har jeg ramt den midterste deltoid så godt.

Problemet ved at køre lateral raises stående eller siddende for den sags skyld er, at de øvre traps kommer til at gøre en stor del af arbejdet, hvilket man jo i forvejen rammer med bl.a. shrugs.

Måske er det old news for de fleste men måtte bare lige dele min glæde ved denne for mig nyfundne øvelse, og måske der er et par andre herinde, der kan gøre brug af min erfaring.

Vedlagt link til hvordan øvelsen udføres:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Deltoi...teralRaise.html

Berkeley

Link to comment
Share on other sites

Gik selv ned i vægt da jeg tog dem liggende, men det må vel være bevis for at den midterste deltoid rammes bedre, da øvelsen på denne måde bliver mere isoleret.

Vil man gerne træne både øvre traps og deltoids i samme øvelse er stående sikkert bedre, men jeg træner nu laterals for at forbedre skulder muskulaturen og ikke traps.

En anden fordel er at den bageste deltoid kommer mere på arbejde i forhold til den forreste, hvilket jeg mener er omvendt, når man laver øvelsen stående. Og da den forreste alligevel bliver ramt nok gennem diverse presse-øvelser, bliver liggende lateral raises (for mig ihvertfald) et bedre supplement.

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer at lave laterial raises stående, hvilket virker udemærket på mig, men jeg har endnu ikke prøvet den liggende, hvilket jeg vil prøve imorgen....det kan jo være jeg bliver lige så begejstret for variationen som du blev Berkeley :)

Fornyelse og variation er, for mig, med til at gøre træningen alsidig og spændende, så nye øvelser er altid velkomne hos mig :thumbwink:

- Power Clauer

Edited by Power Clauer
Link to comment
Share on other sites

Hvis du napper den på en incline bænk, så er den endnu bedre ;)

æhhhm, så kommer den vel bare længere "tilbage" mod den stående lateral raise? Hvis man føler at den er meget bedre liggende end stående, så bliver den vel ikke bedre midtimellem for ham?

Flueknepperen fra helvede

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share