Testosteron udsving


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Jeg bilder mig ind, at jeg kan mærke en sammenhæng mellem humør, styrke, og mit testosteron niveau.

Hvor store udsving har man som normalt, raskt, yngre menneske? Er det i så høj grad at det som jeg bilder mig ind, kan mærkes?

Jeg biler mig ind at det er i kurver af uger. Vi taler ikke fra dag til dag, men uger med henholdvis højere, eller lavere niveau.

Findes der noget evidens for hvad man kan gøre for at stabilisere dette?

Link to comment
Share on other sites

Hvis dit søvn og stressniveau svinger meget, så sviner dit test-niveau sandsynligvis også meget. Stop med at stresse og sov bedre din røv.

Jeg er læge og ved alt.

Søvn mæssigt sover jeg stort set konsekvent 7-8 timer. I få perioder har jeg haft problemer med kvaliteten af min søvn, og at falde i søvn i det hele taget, men det er heldigvis ikke et stort problem.

Stress tilgengæld, er værre.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan mærker du det. Bliver du en liderkarl, og får lyst til at tage på vikingetogt og smadre franskmænd når det er højt og bliver emo og overvejer hønsestrik og lange gåture med konen?

Hvis min egen lille psudoforklaring ellers har noget med virkeligheden at gøre, så oplever jeg udsvinget mellem hvad jeg tror er normalt, og til hvad jeg tror er under normalen. Altså oplever jeg ikke signifikante opadgående udsving.

Jeg antager at lysten til vikingetogt og smadring af franskmænd ligger inden for normalen. (Eller er detbare mig?)

Men i den modsatte grøft, så er lysten og energien til at træne kraftigt nedsat, og lysten til hønsestrik kraftigt tiltagende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share