Nu skal det være!


Reqqaz
 Share

Recommended Posts

Hej folkens!

Jeg har forsøgt i nogle timer at læse mig frem til, hvordan jeg skal forholde mig til mit kommende mål om at få smidt nogle kilo - men samtidig også styrke kroppen med en masse muskler. Desværre er jeg kommet i vilrede over nogle basale ting. Enten fordi man bliver forvirret over de mange forkortelser - ellers burde jeg måske bare gå i seng. Nu men..

Nedenstående er nogle nyttige oplysninger, som i måske får brug for:

Mand på 20 år.

176 høj.

85 kilo.

Som jeg har læst mig frem til, så skal man beregne ens energiforbrug ud og eftersom jeg kan beregne mig frem til, så er mit totale energiforbrug på 3164.

- Dette er uden løb, men blevet beregnet via, at jeg sover ca 8 timer i døgnet, sidder ned i 9 timer i døgnet og går rundt på mit arbejde i ca 7 timer i døgnet. (Arbejdstiderne er ændrede for hver dag)

Som jeg så kan læse mig frem til, så vil det mest fornuftige være, at jeg højst spiser 2664 kcal om dagen. - Synes dette lyder af meget, men det kan selvfølgelig også være mig, som ingen forstand på dette har.

Derudover har jeg læst mig frem til, at jeg bør spise 5-6 små måltider om dagen, hvori jeg spiser en hulens masse grøntsager - men husker at indtage ca 1.5 gram gange med min kropsvægt, som så siger, at jeg bør spise 127,5 gram proteiner om dagen. Kan dette virkelig passe?

Derudover kan jeg se, at flere og flere har spurgt om træningsprogrammer, kostplaner m.m - hvori de er blevet henvist til at søge i forummet. Men eftersom jeg er total nybegynder og ingen forstand har på det her - udover det jeg har læst mig frem til. Så kunne det være uber lækkert, hvis der var nogle flinke personer i dette forum, som kunne give mig nogle råd - eller en plan for hvordan jeg bør forholde mig til at jeg både skal tabe mig - men også gerne vil styrke musklerne.

Jeg er den type, som ikke rigtig har lyst til at tabe i styrkecenter, men hellere vil løfte mine håndvægte herhjemme - eller løbe en god tur. Er 30 minutters styrketræning med forskellige øvelser om dagen rigeligt samt en løbetur eller 2 om ugen?

Jeg savner lidt en basal nybegynderguide herinde, hvori alle disse problemstillinger er blevet sat op - så man let og hurtigt kan komme i gang med sit mål. (Måske er det herinde, men så er jeg virkelig bare dum nok til ikke at kunne finde det.)

Jeg glæder mig til at hører nogle gode svar - og selvfølgelig vil jeg med glæde opdaterer jer i denne tråd, hvordan min nye livsstil vil ændre min hverdag samt om mine mål vil blive nået.

Hilsen

Reqqaz

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share